Özgürlüğün Kenti Amsterdam: İki Ayrı Gezi, Aynı Keyif

Bu yazı Gezimanya üyesi Simge Ceyda Çamur tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.
“Bazı turistler Amsterdam’ı günah şehri olarak düşünür, işin doğrusu Amsterdam bir özgürlük şehri ve her özgürlükte insanlar bir parça günah bulur.” demiş John Green.

Ulaşım ve Otel

Bu hafta Amsterdam’dayız, havaalanından Central Station’a gelen ilk trenle merkeze indiğimiz bu şehir, Avrupa'nın en özgür ruhlu ve eğlenceli şehirlerinden biri. Kuralsızlık Hollanda’nın bu en çok turist çeken kentinde bir kural aslında.

Amsterdam, gezip görmek isteyeceğiniz her alana yürüme mesafesinde veya bisiklet vasıtasıyla rahat bir ulaşım sunar size. Bu nedenle konaklama için şehir merkezinde küçük, güvenilir bir otel tercih edebilirsiniz. Biz, şehir merkezine 2 km mesafedeki Otel Washington’u tercih ettik, otelimiz küçük olmasına rağmen şık, temiz ve geniş odalarının rahatlığıyla oldukça güzel bir oteldi.

IAmsterdam

Yerleştikten sonra ilk günümüzde Amsterdam’ın fotoğraf karelerinde klasikleşen bölgesi, “IAmsterdam” sütunlarına giderek, biz de bu dev harfleri fotoğraf karelerimize sığdırdık. Burası, Amsterdam'ın meşhur Rijksmuseum adlı müzesinin önünde yer alıyor ve buraya kış aylarında bir de buz pateni pisti kuruluyormuş.

Amsterdam bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Amsterdam

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Canal House De Schans, Amsterdam Jewel Canal Apartments, L’artiste Apartment güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Park Mansion Centre, Artis Plantage Suite, Breitner House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Warehouse, City Centre VIP Apartments, B&B at Maria's Gaasperplas gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Amigo Budget Hostel, Amsterdam Hostel Annemarie, Amsterdam Hostel Leidseplein tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Van Gogh Müzesi

Hollanda denilince akla gelen ilk isimlerden biri olan Van Gogh, kendisine olan hayranlığımı da göz önünde bulundurarak, Müzeler bölgesinde ilk uğradığımız müze oldu. Çıkışında elbette ki kendimizi hediyelik eşya dükkanında bulduk ve Van Gogh’un eserlerinin simgelendiği bir sürü magnet, pin ve kitap aralığı aldık, herhangi bir hediyelik eşya dükkanına nispeten ürünlerin oldukça kaliteli olması dikkatimi çekti.

Amsterdam-1

Heineken Experience

“Heineken Experience” isimli bira fabrikası, ziyaretçileri için müzeleşmiş. Biranın geçmişten günümüze yapım aşamalarını anlatan ve sonunda da size bira sunumunu öğretip bira servisini deneyimlemenize fırsat veren, lezzetli biralar tattıran, yer yer ufak oyun alanları sunan dev bir yapı. İsmi gibi, keyifli bir deneyim oldu bizim için.

Amsterdam-2

Amsterdam-3

Amsterdam Kanalları

Heineken Experience sonrası kendimizi bıraktığımız yollar bizi Albert Cuypstraat’da bulunan pazar yerine oradan da nehrin karşı tarafına kuzeye doğru sürükledi. Nehir boyunca sempatik, rengarenk küçük evler, su kanalları ve bisikletlerin şehre kattığı estetik tüm fotoğraflarımıza yansıdı. Şehrin tadı, sokaklarda kendinizi kaybolmaya bırakmanız ve her halükarda bir nehir veya kanal kenarına çıkarak aslında hiç kaybolmuyor olmanız bence.

Amsterdam-4

Singel-Çiçek Pazarı

Amsterdam’ın en meşhur sokaklarından biri, Singel, aslında araçlara kapalı bir Çiçek Pazarı alanı. Burada çeşit çeşit lale tohumları, kenarlardaki dükkanlarda çeşit çeşit Hollanda peynirleri, wafflelar, ve eğlenceli hediyelik eşyalar bulabilirsiniz.

Amsterdam-5
Amsterdam-6

“Gouda” adı verilen lezzetli Hollanda peynirlerinden tatmayı ihmal etmeyin sakın.

Amsterdam-7

Ufak bir mola için çiçek pazarı yakınında, Begijnhof tarafında, Esprit isimli bir cafe var. Biz lezzetli birer hamburger ve Radler ile karnımızı doyurduk. Hafif alkollü bir bira olan Radler adını, içtikten sonra bisiklet sürebilecek kadar ayık olabilmenizi garanti eder manasinda (das) rad'dan (almanca: bisiklet) almış:)

Damrak Meydanı

Rotamızı Kraliyet Sarayı'nın ve Dam adı verilen savaş anıtının bulunduğu Damrak Meydanı'na çevirdik ve insan kalabalığının ve turistlerin bol olduğu bu bölgeyi gezdik. ”Old Town” yani eski merkez olarak geçen bu bölgede Madam Tussauds müzesini gezebilir ve yol boyunca devam ederek Kırmızı Fener Mahallesi'ne, “Red Light District”e gidebilirsiniz. Red Light District, vitrinleri ve tiyatroları ile Amsterdam’ın simgelerinden biridir.

VondelPark

Belki de Amsterdam’ın hem özgürlük hem de günah şehri olarak anılmasının sebeplerinden biri, çiçek pazarından alacağınız bir “Magic Mushroom” deneyimini VondelPark tarafında doğaya karşı tatmanız olabilir.

Amsterdam-8

Anne Frank Müzesi

İlk seyahatimizde uzun kuyruğuna zaman ayıramadığımız Anne Frank müzesine ikinci Amsterdam gezimizde girdik. Anne Frank müzesini ziyaret ettikten sonra, insanların neden içeriye girmek için bir saat kuyruk beklediklerini anladım. İçeride dinlemeye, okuyup öğrenmeye değer bir hikaye var, zaten müze “hikayesi olan müze” adı ile geçiyor. Anne Frank’ın hayatını anlatan, kalplere dokunan bu hayata ışık tutmuş bir hikaye. Tüm yaşananlar Yahudi soykırımı dönemini anlatıyor ve bu küçük eve sığınarak burada hayatını sürdüren insanların hikayesi, bir de küçük bir kızın ağzından bir yetişkin edasıyla yazılmış olması, insana daha da dokunaklı geliyor.

İlgilileri için dip not, Anne Frank’ın hayatına şahit olmak sonrasında müze çıkışı hediyelik eşya dükkanından aldığım Anne Frank’ın tuttuğu günlüğü ilerleyen günlerde okumak beni derinden etkiledi. 12 yaşındaki bir kızın cümleleri, duygu ve düşünceleri o kadar büyük, o kadar olgun ve dokunaklı geldi ki, okumayı düşünenlere tavsiye ederim.

Amsterdam-9

Sonrasında bu hüzünlü ortamdan çıkarak kendimizi biraz neşelendirmek adına kanal boyunca yürüyerek, Prinsengracht’ta bulunan Pancake Bakery’nin lezzetli pankeklerinden yedik. Bir diğer lezzet noktası olarak keşfettiğimiz bu sevimli yerin içerisinin dekorasyonu sempatik, pankekleri meşhur ve porsiyonları büyüktü.

Paradiso

Şehrin keyifli gece hayatının bir parçası olmak isteyenler için de önerebileceğim bir yer, müzeler bölgesine yakın konumda bulunan Paradiso gece kulubü. Büyük geniş bir mekan olan Paradiso her gece farklı konseptleriyle gelenlerin dikkatini çekmeyi başaran eğlence mekanlarından biri.

Puccini Çikolataları

Amsterdam’a gelmişken peynir gibi yerel lezzetlerinin yanı sıra keşfetmenizi önereceğim bir diğer lezzet noktası, tadıyla damaklarınızı şenlendirecek olan Puccini çikolataları… Amstel Nehri'Amsterdamnin karşı kıyısında bulunan bu dükkanda çeşit çeşit yoğun enfes çikolatalardan yemelisiniz.

Aynı bölgede nehrin kenarında turistik sayılabilecek bir lezzet durağı olan Amstel Hoeck’de akşam yemeğinizin tadını çıkarmanızı öneririm.

Amsterdam-11

Bir diğer yazımızda görüşmek üzere,