PALERMO - II / SİCİLYA DOSYASI

PalermoDün İtalya'nın tarihî şehri Palermo'nun ünlü caddesi Via Vittorio Emanuele'de idik bugün önemli caddelerinden bir başkası olan Via della Liberta'yı gezerek başlayacağız. Caddenin bir ucu Özgürlük Heykeli (Statuo della Liberta) ile başlıyor. Bizim otelimiz de buraya 2 dakika yürüme mesafesinde ve günlük sınırsız biletimiz de cebimizde. Kahvaltımızı yapıp Liberta Heykeli ile günün ilk fotoğrafını çekiyoruz. İkinci durağımız Via della Liberta'nın ortalarında yer alan İngiliz Bahçeleri (Giardino Inglese) oluyor. Güzel ve büyük bir park ancak çok fazla zaman kaybetmek istemiyoruz. Otobüsten bu kez Politeama Meydanı'nda (Piazza Politeama) iniyoruz. Meydanda yer alan Politeama Tiyatrosu (Teatro Politeama Garibaldi) üzerindeki atlı heykeller ile çok güzel bir bina ve aynı zamanda Palermo'nun da en önemli tiyatro binası. Meydan ise çok keyifli, resmen banka oturup yaklaşık yarım saat sağımızı solumuzu seyrettik.

Palermo

Palermo-2

Meydandan bu kez Verdi Meydanı'na gitmek için otobüse biniyoruz. Meydandaki Opera Binası (Teatro Massimo) İtalya'nın en büyük ve Avrupa'nın 3. büyük opera binası. 1800'lü yıllarda inşa edilmiş ve günümüzde de opera ve bale gösterileri izleniyor. Baba III filminin bazı sahneleri ile final sahnesi de burada çekilmiş. Meydanda bulunan faytonlar ile keyifli bir tur alternatifini unutmayınız.

Palermo bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Palermo-3

Palermo şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Corsovittorio111, meli20home, Il Ficodindia di Aziz. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ballarò Sant'Agata, Alloro House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Appartamento Al Capo, Mansarda Corso Aprile, Hotel Columbia tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Palermo aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Palermo'da yürümekten en çok keyif aldığımız yer, Teatro Massimo ile Quatro Canti arası oluyor. Cadde hep kalabalık, mağazalar, restoranlar, hediyelik satan dükkânlar... Hele görüntü olarak bizim içli dolmaya benzeyen ke palle denilen yiyeceği satan bir dükkân var, dolup taşıyor. Birçok çeşidi var, biz yedik, yetmedi dönüşte yine yedik. Dün gezimizi sonlandırdığımız Quatro Canti'ye geldiğimizde ise bu kez sadece mimari değil, birbirinden çok farklı Palermolular da oluyor.

Palermo-4

Palermo-5

Palermo-6

Geldiğimiz gibi tekrar Teatro Massimo'ya dönüyoruz. Buradan otobüse binerek üçüncü önemli cadde Via Roma'yı keşfetmek istiyoruz. Son durak olan Merkez İstasyon'da (Stazione Centrale) iniyoruz. Palermo'dan İtalya'nın birçok yerine buradan gidebilirsiniz. İstasyonun önündeki meydanda (Piazza Giulio Cesare), Palermo'nun hemen her yerine hareket eden çok sayıda otobüsün durağı da bulunmakta.

Palermo-7

Palermo-8

Roma Caddesi üzerinde bir süre yürüdüğümüzde güzel bir kilise (Chiesa di S. Domenico e Chiostro) görüyoruz. Kilisenin içinde, 1992 yılında ölen Giovanni Falcone'nin mezarı bulunuyor. Kilise önündeki sütunlu heykel de çok güzel. Ana cadde üzerinde doğrusu aradığımızı bulamıyoruz, biz de ara sokaklara dalarak arka sokakları geziyoruz.

Palermo-9

Palermo-10

Palermo'da isteyip göremediğimiz Quatro Canti'den itibaren sahildeki şehir kapısı Porta Felice'ye uzanan kısım oldu. Başka bir deyişle Via Vittorio Emanuele eksik kaldı, bu nedenle sizleri de bilgilendiremiyoruz. Umarız eksiğimizi tamamlamak kısmet olur.

Yazımızın bir önceki bölümü PALERMO - I / SİCİLYA DOSYASI'nı okumak için buraya tıklayın.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir. Emekli olana kadar fırsat buldukça güzel ülkemizi gezdik, 2012 yılından beri yurt dışı gezilerimize ağırlık verdik. Gezilerimizde ana amacımız vatandaşı olduğumuz dünyayı yakından tanımak, sizlere tecrübelerimizi aktarmak ve teşvik...