PARFÜM KOKULU GRASSE

305609 Nis 2015Gezi Notu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar09 Nis 201530560 Yorum

Bizim ülkemiz, özellikle de güney sahillerimiz narenciye, özellikle de portakal ağaçları meyve verdiğinde yeşil yaprakların arasından turuncu görüntüleri ne kadar da hoştur değil mi? Bir de portakal ağacının çiçek açmış hali, hele de o çiçek kokusu ne muhteşemdir, ben Bodrum’daki evimin bahçesindeki portakal ağaçlarından iyi bilirim bu güzellikleri. O mis gibi kokuyu içinize çekmek, meyvesini yemek kadar lezzetli ve keyiflidir. İşte Grasse da böyle bir şehir…

Grasse

Mis kokulu şehir, Fransa’nın parfüm sanayisinin merkezi. Çevrede yetiştirilen birçok çiçek, yasemin, gül gibi birçok çiçek ve portakal çiçekleri parfüm yapımında kullanılmakta. Kentin şekerli meyveleri de ünlü.

Grasse-1

Parfüm ya da çok hoş kokulu sabun, oda kokuları gibi ürünleri satan bolca fabrika var, ancak bu ürünleri almak için ille de bu şehre gelmek zorunda değilsiniz. Adını, burada doğmuş 18. yüzyıl Fransız saray ressamı Jean-Honoré Fragonard'dan alan parfüm fabrikasının satış mağazaları sadece bu yörede değil tüm Cote d'Azur’da görebilirsiniz. Kokulu sabun deyip geçmeyin, gerçekten tüm ürünlerin kokuları uzun süre dayanıyor, reklam değil ama aldığım sabunlar ve oda kokusu uzun süre evime mis gibi kokular yaydı, ben memnun kaldım, benden söylemesi.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Grasse-2

Burası da yine bir tepe üzerine kurulmuş çok eski bir yerleşim. 12. yüzyılda çok küçük bir cumhuriyet olan Grasse’da bu kadar eski binalar göreceğimi düşünmemiştim. Ancak Eze ve St. Paul de Vence’ın aksine şehrin üst kesimlerinde, bir kilise ve çan kulesi oldukça bakımsız hatta binalar dökülüyor.

Grasse-3

Yarın ilgi duyanlar için Nice ve Monaco’dayız.

Grasse şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Cannes 1-Saat Segway Tour (30 €), Fransız Rivierası Nice parasailing (80 €), Monaco & Eze'de Bir Gün: Tam Gün Rehberli Tur (79 €), Nice Havaalanı Özel Transferler / Monaco'dan (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.