PEKİN: NAM-I DİĞER BEİJİNG (3. GÜN)

186331 May 2014Gezi Notu
Özge AlsancakÖzge AlsancakGezgin31 May 201418630 Yorum

1 gün ertelediğimiz Çin Seddi gezimize havanın daha da güzelleşmesi ile büyük bir hevesle başladık. Sabah 7.00’de uyanıp kahvaltıyı McDonalds’da yaptık. 8.00’de yollara düşmüştük ancak küçük bir sorunumuz vardı. Çin Seddi, Pekin’e yaklaşık 70 km uzaklıktaydı. Daha önceden yaptığımız araştırmalara dayanarak tren istasyonun yolunu tuttuk. Çin Seddi, Badaling adı verilen bir bölgede yer alıyor. Buraya günlük trenlerin kalktığını öğrenip, belirtilen istasyona gittik. Oraya vardığımızda saat 9.00 olmuştu. İlk tren 13.15’teydi ve bilet satışı 11.00’de başlayacaktı. Fakat insanlar şimdiden kapalı gişenin önünde sıraya girmişlerdi. Biraz düşünüp öğlene kadar orda olmanın mantıksız olduğunu karar verdik. Bu arada bir taksici 700 RMB’ye götürebileceğinin teklifini verdi ama bu çok pahalıydı ve daha zamanımız vardı. Alternatif bir yol bulmaya karar verdik. Daha önce Çin Seddi’ne giden otobüslerin olduğunu duymuştuk (şu an adresini hatırlayamıyorum maalesef). Metroya atlayıp otobüslerin kalktığı durağı bulduk ve bulmamızla şaşıp kalmamız bir oldu. Alan mahşer yeri gibiydi, sıranın uzunluğu 1 km’yi buluyordu.

Pekin

Sıranın sonuna geçip bir yandan düşünmeye devam ederken bir taksici yanımıza yanaşıp 400 RMB’ye götürebileceğinin teklifini verdi. Bu sefer eşim, taksiciyle pazarlığa başlayıp 200 RMB’den fazla vermeyeceğini söylerken; başka bir taksici kabul deyip bizim gibi 1 çift daha alıp yola koyulduk. 1,5 saatlik yolculuk ardından Çin Seddi’ndeydik. Yolda daha önce Milliyet Gazetesi’nde okuduğum “Dünyanın En İyi 100 Terk Edilmiş Yeri” listesinde olan Pekin Disneyland’inin yanından geçtik.

Pekin-1

Set bölgesine geldiğimizde inanılmaz bir trafik başladı ve biz de araçtan inip yürüyerek ilerlemeye karar verdik. Yolumuzun üzerindeki tren istasyonundan, dönüş biletlerimizi alıp devam ettik. İsterseniz, daha doğrusu kendinize güveniyorsanız sedde yürüyerek çıkabilirsiniz.

Pekin-2

Pekin-3

Pekin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Gehua New Century Hotel Beijing, Beijing Lido Place Apartment, Beijing Easyhome Chaoyang. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Beijing Hotel, New World Beijing Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Forte International Apartment Hotel, Xiao Xiang Hotel, N.E. Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pekin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ama biz yukarıda yorulduk ve karar verip teleferikle sedde çıktık. Teleferik, sedde girişten daha pahalı ama bunun sayesinde yüzlerce insanın arasına girmeden biletinizi alıyor ve rahatlıkla yukarı çıkabiliyorsunuz.

Pekin-4

Pekin-5

Yukarıya çıktığımızda eşsiz bir manzara bizi bekliyordu. Seddin uzunluğu yaklaşık 6,700 km. Dağlık bir bölge olduğu için inişli çıkışlı ve bayağı yokuşlu yollar bizi bekliyordu. Bir ara yorgunluktan bacaklarımın titrediğini itiraf etmeliyim...

Pekin-6

Pekin-7

Pekin-8

Pekin-9

Pekin-10

Pekin-11

Ama zirveye çıktığımızda her şeyi unutup dünyanın 7 harikasından birini görmenin hazzını yaşamak en güzeliydi.

Pekin-12

Pekin-13

Seddin üzerinde, sizi aşağıdaki diğer girişe iniş-çıkış yaptıran bir tren sistemi kurulmuş. 60 RMB’ye gidiş-dönüş yapmanızı sağlıyor. Denemenizi tavsiye ederim gayet keyifliydi.

Pekin-14

Buralarda bir sürü hediyelik eşya satıcıları mevcut, biz bunları Wangfujing’den temin edip onun yerine güzel bir hatıra fotoğrafı çektirmeyi tercih ettik.

Pekin-15

Dönüş için tren istasyonuna döndüğümüzde bizi korkunç bir kalabalık bekliyordu. Koltuk numaraları olmadığı için uzun bir bekleyişin ardından trene bindiğimizde oturacak yer kalmamıştı, biz de bulunduğumuz yere oturduk. Bizi gören yorgun Çinliler de oldukları yere çöktüler.

Akşam yemeğinde bugün, meşhur Pekin ördeği denemesi vardı. Wangfujing Caddesi’ndeki Quanjude Roast Duck Restaurant’ı tercih ettik.

Pekin-16

Çin’de geçirdiğimiz 6 ayın sonunda, yaşadığım yemek deneyimleri ördeğin bile yenilebilir listemden çıkmasına neden olmuş meğerse… Eşim ile menüyü incelerken yeteri kadar cesaretli olmadığımı fark ettim ama bu bana pişmanlıktan başka bir şey getirmedi. Bütün bir ördeği Latif tek başına bitiremeyeceği için yarım porsiyon söylemeye karar verdik. Ben, tadına bakma olayından biraz ilerisi ile yetinirken eşim afiyetle yedi ördeği… Haklıydı, aslında çok lezzetliydi ve bu yemeğin vatanındaydı.

Pekin-17

Ördekler bir grup garson eşliğinde seremoni ile mutfaktan masalara yöneliyor. Önce kafası ayrılıp başka bir tabakta size sunuluyor, ardından sırt derisi dilimlenip başka bir tabakta servis ediliyor. Geri kalan kısmı ise son derece ince dilimlenerek servise hazır hale geliyor ve ardından servis görevlileri nasıl yemeniz gerektiğine dair bilgi vermek için yanınıza geliyor.

Pekin-18

Pekin-19

Aklımda kalanlar; sırt derisini şekere batırarak yediğimiz ve ördek dilimlerini soya benzeri bir sosa batırıp arasına taze soğan koyup ekmekle dürüm yapıp yemek olduğu… Restoranın müşteriler için hazırladıkları ördek suyu çorbasını da seremoni ardından ikram ediliyorlar.

Yemekten sonra biraz Wangfujing’de dolaştıktan sonra, inanılmaz yorgun bir halde otele dönüyoruz.