Phnom Penh-II / Kamboçya

Bu yazı Gezimanya üyesi haydigeziyoruz tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Kamboçya'nın acı tarihinden sonra, geleceğe umutlu bakan bugünkü yüzünü de tanıtmak isteriz. Başkent Phnom Penh şehir merkezindeki görülmesi gereken en önemli yer, Kraliyet Sarayı (Royal Palace) Kompleksi. Etrafı yüksek duvarlarla çevrili alan içerisinde, tipik Khmer mimarisinin örneklerini göreceğiniz pek çok bina bulunuyor. Binalarda, Budizm’i temsil eden sarı ile Hinduizm'i temsil eden beyaz renklerin ağırlıklı olarak kullanıldığını görüyoruz. Komplekse giriş 10 $ ancak her bina gezilemiyor. Mesela, 1860 yılından beri kraliyet resmi konutu olarak kullanılan Kraliyet Sarayı (Royal Palace) ziyarete kapalı. Sarayın hemen yakınında Norodom Shanouk Museum bulunuyor ve gezilebiliyor. Kraliyet Sarayı'nın müzesi olan binada, geçmişte sarayda kullanılan objeler sergileniyor.

Phnom Penh

Phnom Penh-1

Kompleks içerisindeki en büyük ve en gösterişli bina, Gümüş Tapınağı (Silver Pagoda) olarak da bilinen, gerçek adı Preah Vihear Preah Keo Morakot olan Budist Tapınağı'dır. Girişi ücretsiz ancak içeride fotoğraf çekilemiyor ve uygun kıyafet zorunluluğu bulunuyor. Gümüş Tapınak olarak anılmasının nedeni, tapınağın zeminini kaplayan 5.281 gümüş tabakadır. Pagoda içerisinde som altından tutun elmaslarla süslenmişine kadar çok sayıda ve kıymetli Buda heykeli bulunuyor.

Phnom Penh bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Phnom Penh-2

Phnom Penh-3

Tapınağın yakınındaki gri renkli Stupa Kantha Bopha ise Kral Sihanouk'un 1952 yılında 4 yaşında lösemiden ölen kızı Kantha Bopha anısına yapılmış.

Phnom Penh şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Good Luck Hostel, Comfy and Cheap Place to Stay @ Russian Market güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Bellevue Serviced Apartments, Baitong Hotel & Resort, VS Sweet Home. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Top Banana Guesthouse & Rooftop Bar, Macro Hotel, Feliz Urban Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Manor House, The Happy House, 19 Happy House Backpacker tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Phnom Penh aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Phnom Penh-4

Phnom Penh şehrine gelindiğinde yapılması gereken bir aktivite için Mekong Nehri'nin bir kolu olan Tonle Sap Nehri (Tonle Sap River) kıyısına geliyoruz. Bindiğimiz tekne ile nehirden başlayarak gölde (Tonle Sap Lake) tekne turu yapıyoruz. Kamboçya'nın en önemli su havzası olan Tonle Sap üzerindeki yaşamları, bize uzak bir yaşam kültürünü gözlemliyoruz.

Phnom Penh-5

Phnom Penh-6

Phnom Penh-7

Zamanınız var ise tavsiyemiz, şehir merkezine çok yakın bir Kamboçya köyünü ziyaret etmenizdir. Biz öyle yaptık ve Kamboçya halkının köy yaşamını gördük. Burası, evleri, pazarları, bakkalları, ibadethaneleri ve yüzleri hep gülen çocukları ile gerçek Kamboçya. Köyde bize en ilginç gelen, bizim köylerde koyun yetiştirme ne ise onun yerine burada timsah yetiştirmeleri ve yol kenarındaki, önce sıvı yağ şişesi sandığımız şişelerin benzin olduğunu, yani burasının meğer benzinlik olduğunu öğrenmemiz oldu. Köy gezimiz ile Phnom Penh gezimizi sonlandırıyoruz ama sırada Kamboçya'nın dünyaca en önemli hazinesi Angkor Wat Tapınakları var.

Phnom Penh-8

Phnom Penh-16

haydigeziyoruz kullanıcısının resmi

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir. Emekli olana kadar fırsat buldukça güzel ülkemizi gezdik, 2012 yılından beri yurt dışı gezilerimize ağırlık verdik. Gezilerimizde ana amacımız vatandaşı olduğumuz dünyayı yakından tanımak, sizlere tecrübelerimizi aktarmak ve teşvik...