PİTTİ SARAYI VE BOBOLİ BAHÇELERİ’NDE KEYİFLİ BİR GÜN (3. BÖLÜM)

954007 Ağu 2014Gezi Notu
Ayhan GümüşAyhan GümüşGezgin07 Ağu 201495400 Yorum

Üçüncü Gün

Bugün Pitti Sarayı ve Boboli Bahçeleri’ni gezeceğiz. 1 tam gün ayrılması gereken bir güzergâh. Yine Duomo’ya gidiyoruz. Vaftizhane’nin batı tarafına geçip sırtımızı Vaftizhane’ye verip başınızı sola  çevirdiğinizde Via Roma Caddesi’ni göreceksiniz. Bu caddeden yürümeye başlayın. Az sonra sağınızda Piazza della Repubblica isimli büyük meydanı göreceksiniz. Yürümeye devam edin. Cadde az sonra Via Calimala ismini alacak. Yürümeye devam edin. Via Calimala Caddesi Via Por Santa Maria Caddesi’ne doğru sağa kıvrılacak. Bu istikameti devam ettiğinizde kendinizi Ponte Vecchio Köprüsü’nün girişinde bulacaksınız. Bu köprüyü daha önce görmüştünüz. Köprüyü geçin ve hiç sağa sola sapmadan yürümeye devam edin. İşte solunuzda büyükçe bir meydan ve onun arkasında heybetli taş duvarlarıyla Palazzo Pitti, yani Pitti Sarayı…

Floransa

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Floransa-1

Bu saray bir Medici Sarayı. Ama gerçekte Pitti ailesi tarafından yapılmaya başlanmış. Vakti zamanında  Pitti ailesi Medici ailesi ile sürekli rekabet içinde olan zengin bir aileymiş. Zenginliklerini cümle âleme ispat etmek için bu sarayın yapımına başlıyorlar. Ancak sarayın yüksek maliyeti, servetlerinin sonunu getiriyor. Sarayı bitiremeyeceklerini anlayınca Medici ailesine satmak zorunda kalıyorlar. Dramatik bir durum… Mediciler, Firenze’de bir kez daha kazanıyor.

Floransa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Prometeo Halldis Apartment, Brunelleschi Halldis Apartment, Rosselli Halldis Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartments Florence - Bartolommeo, Sant'Antonino 22 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartments Florence - Piattellina Garden, Apartments Florence - Giglio santa trinita, Appartamento 45 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Floransa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Floransa-2

Floransa-3

Floransa-4

Floransa-5

Pitti Sarayı’nı gezmek için bilet alırken tam bilet alın. Böyle bir biletle saray içindeki bütün müzeleri ve sarayın arkasından başlayıp güneybatıya doğru uzanan çok geniş Boboli Bahçeleri’ni de gezebiliyorsunuz. Saray içerisinde; kıyafet müzesi, porselen müzesi, savaş arabaları müzesi, resim ve heykel galerileri var. Sarayı layıkıyla gezmeniz birkaç saatinizi alacaktır. Ardından Boboli Bahçeleri’ne çıkın. Simetrinin hâkim olduğu ve sürprizlerle dolu bu bahçelerde birkaç saat geçirin. Yorulduğunuzda gözünüze kestirdiğiniz bir ağaç altına oturun. Yanınızda getirdiğiniz İtalyan kruvasanları, peynirleri ve sandviçlerle küçük bir piknik yapın. Çimlerin üzerinde sırtüstü yatın ve gökyüzünü seyredin. Gözünüzü kapatın Medicilerin bu bahçelerde gezdiklerini hayal edin.

Not: Sivrisineklerin çok sevdiği kimselerdenseniz, Firenze’de park ve bahçelerde yeşilliklerde dolaşırken tedbir almak zorundasınız. Arno Nehri’nin ortasından geçtiği bu şehirde sivrisinek problemi var. Boboli Bahçeleri’ni gezip kaldığınız yere döndüğünüzde onlarca yerinizden (özellikle bacaklarınızdan) sivrisinekler tarafından ısırıldığınızı görebilirsiniz. Bu yüzden yanınızda sivrisinek spreyi bulundurun. Dolaşırken vücudunuzun çıplak kısımlarına sıkarak sivrisineklerden korunabileceğiniz bu spreyler, Firenze’de bütün eczanelerde 5-10 Euro civarı fiyatlarla satılıyor ve onlarca çeşidi var.

Floransa-6

Floransa-7

Floransa-8

Floransa-9

Saray ve bahçeleri gezdikten sonra sarayın karşısındaki daracık sokakları gezin ve bu sokaklarda kaybolun. Bu sokakları gezerken birçok sürpriz sizi bekliyor olacak.

Floransa-10

Floransa-11

*** “FLORANSA: NAM-I DİĞER FİRENZE” bir yazı dizisidir. Yazı dizisinin diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Floransa şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Floransa: Hop-off yolundaki Hop-Accademia Galerisi Tour & (65 €), Pienza: Palazzo Piccolomini Giriş Bilet (12 €), Galileo Müzesi Küçük Grup Turu (50 €), Uffizi Galerisi Skip-the-Line Kılavuzlu Tur (32 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.