PORTO ALEGRE’DE MİMARİ VE SANAT

499828 Ara 2012Gezi Notu
ALPER METİNALPER METİNBronz Yazar28 Ara 201249980 Yorum

Brezilya‘da her ev ve dükkan yüksek duvarlar, demir parmaklıklar, en üstte dikenli veya elektrikli tellerle korunuyor. Latin Amerika’da 1 Ayda 4 Mevsim seyahatim boyunca gördüğüm kadar çok parmaklık ve teli hayatımda görmemiştim.

Porto Alegre
Porto Alegre'de tipik bir ev.

Porto Alegre (anlamı Mutlu Liman) Brezilya’nın Rio Grande do Sul eyaletinin başkenti. Ülkenin en güneyindeki büyük şehir. 1772 yılında Portekiz’in Asor Adaları’ndan gelen göçmenlerce kuruldu. On dokuzuncu yüzyılın sonlarında en çok Almanya, İtalya ve Polonya olmak üzere dünyanın birçok yerinden göçmen buraya geldi. Nüfusun tamamına yakını Avrupa kökenli.

Porto Alegre-1
Avenue Independencia (Bağımsızlık Bulvarı). Porto Alegre, Brezilya.

Porto Alegre-2
Bir binadan ayrıntı, Porto Alegre.

Porto Alegre Belediye Sarayı Prefeitura Municipal de Porto Alegre (Prefeitura Velha), heykellerle bezeli, şık bir bina.

Porto Alegre-3
Prefeitura Municipal de Porto Alegre, Porto Alegre Belediyesi.

Porto Alegre şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartamento Andradas, Classe A, Apartamento Cobertura. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz InterCity Express Porto Alegre, Hotel Dan Inn Porto Alegre gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz InterCity Premium Porto Alegre, Hotel Terminal-Tur, Hostel Porto Do Sol tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Porto Alegre aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Porto Alegre-4
Belediye Sarayı'nın girişi. Prefeitura Municipal de Porto Alegre (Prefeitura Velha).

Soldaki aslan rahatsız edilmemeleri için öpüşen çifti gözlüyor, sağdaki aslan ise görme engelli adama merdivenlerden inmekte yardıma her an hazır gibi geldi bana. Porto Alegre’de belediye hizmetleri pek ileri düzeyde, ya da benim hayal gücüm fazla çalışıyor.

Porto Alegre-5
Aşıkları aslanlar bekliyor. Prefeitura Municipal de Porto Alegre (Prefeitura Velha).

Porto Alegre-6
Praca da Matriz Meydanı, Porto Alegre.

Porto Alegre-7
Anıt, Praca da Matriz, Porto Alegre.

Porto Alegre-8
Porto Alegre, Brezilya.

Porto Alegre Halk Pazarı Mercado Publico, içinde yüzden fazla dükkan olan, 1869 yılında inşa edilmiş güzel bir binada.

Porto Alegre-9
Mercado Publico, Porto Alegre, Brezilya.

Casa de Cultura Mario Quintana adlı Porto Alegre Kültür Sarayi’na gittim. Tarihi bir otel binasında, 6 katlı, çeşitli etkinliklerin düzenlendiği, sinema, tiyatro ve sergilere ev sahipliği yapan, kentin en önemli sanat merkezi. Rua dos Andradas Caddesi’ndeki bu merkezi kabanımla, titreyerek gezdim.

Porto Alegre-10
Porto Alegre Kültür Sarayı ziyaretçi defteri - Casa de Cultura Mario Quintana.

Bu Kültür Sarayı’nın olduğu binada eskiden Majestic Hotel varmış. Brezilya’nın en önemli şairlerinden Mario Quintana yaşamının çoğunu burada geçirmiş. Bu nedenle evi Porto Alegre’nin sembolik bir binası haline gelmiş. Günümüzde eklektik mimarisi, sinemaları, sergi salonları, tiyatrosu, dans salonu, konserleri, görsel sanatları, çalıştayları ve kütüphaneleriyle kentin en önemli mekanlarından. Buz gibi, o ayrı.

Porto Alegre-11
Casa de Cultura Mario Quintana Kültür Sarayı, Rua dos Andradas Caddesi, Porto Alegre.

Sanat merkezini gezerken bir tuvalet aradım, yönetim koridoruna girdiğimi fark ettim. Kapıda Diretor de Arte (Sanat Yönetmeni) yazan odada paltosuyla bir kadın oturuyordu. Yandaki odada Gerente Geral (Genel Müdür) olan adam eldiven, bere, kabanıyla çalışıyordu. Ülkenin seçkin binalarında bile ısıtma olmaması ne tuhaf.

Porto Alegre-12
Eski küvette çiçek yetiştirmek ne güzel fikir! Porto Alegre.

Porto Alegre-13
Porto Alegre Katolik Metropolitan Katedrali.

Porto Alegre-14
Porto Alegre kent merkezi.

Porto Alegre’den ayrılacağım zaman Natassja benle otobüs terminaline gelmek istedi, ancak evinin önündeki otobüs durağında vedalaşıp eve gitmesini söyledim, yorucu bir günün sonunda, insanın yüzünü ısıran Temmuz soğuğunda hiç gerek yok.

Porto Alegre’de doktora yapmak için yaşamakta olan, Kocaeli Üniversitesi mezunu, Natassja’nın 2 gün önce burada tanıştırdığı arkadaşı Ali Karaali sağolsun otobüs terminalinde beni bekliyordu. 20 dakika kadar laflayıp tekrar görüşmek umuduyla vedalaştık.

Porto Alegre’den Uruguay’a uzun bir otobüs yolculuğu yaptım. Buralarda otobüs koltuklarının enleri ve aralarındaki mesafe bizimkilerden geniş. Arkaları daha fazla yatıyor. Fotoğrafta gördüğünüz açılıp kapanan bacak yastığı ise konforu resimden tahmin edilemeyecek kadar artırıyor.

Porto Alegre-15

Brezilya'dan Uruguay'a uzun bir otobüs yolculuğu yaptım. Uruguay’a doğru yol almak heyecan verici.