Limon Kokuları ve Çiçekleriyle Positano Gezisi

Sorrento’dan daracık dağ yollarından kıvrıla kıvrıla Positano’ya doğru ilerliyoruz. Düşük sezon olmasına rağmen trafik oldukça yoğun, yaz dönemini düşünemiyorum bile. Bence buralara yüksek sezonda gelirseniz, deniz yolunu tercih etmelisiniz. Yollar çok dar ve virajlı olduğundan, şoförlere yardımcı olması amacı ile yol boyunca sık sık aynalar konulmuş. Bu yollarda “SİTA” denilen otobüsler hariç büyük araçlara izin verilmiyor. Bu nedenle turist otobüsleri belli noktalarda durup yolcularını küçük minibüslere aktarıyor. Positano’ya gelirken yine arabanın sağ tarafına oturun ve bu enfes manzaraları içinize sindirin.

Positano’ya geldiğimizde kasabanın yukarısındaki bir park yerinden minibüslerden inip merkeze doğru ilerliyoruz. Yol boyunca sanat galerileri, seramik mağazaları, limon kokan küçük hediyelik eşyalar satan sevimli dükkânlar ile çok sevimli ve renkli bir kasaba.

Dik yamaçlarda birbiri üzerine dizilmiş bu rengârenk binalar, limon kokuları, çiçekler, renkli seramikler Positano’yu bir çekim merkezi yapmış. “Only You” filminin pek çok sahnesi de burada çekilmiş.
Positano Kilisesi’ni de ziyaret edip, keten kıyafetlerin, seramiklerin sergilendiği küçük ama sevimli mağazaların yer aldığı daracık yollarından geçtik.

La Zagara’da oturup cappucinolarımız eşliğinde içi kremalı milföy hamurundan yapılmış olan adını unuttuğum bu tatlı (çok güzel) ile tiramisu ve romlu baba tatlısı yedik.

Kafede biraz dinlendikten sonra arabaya bineceğimiz yere kadar aynı yol üzerinden geri döndük. Yol boyu sanat galerileri, keten giysi mağazaları, seramik mağazaları arasından biraz yokuş çıkarak arabamıza geldik. Sonraki rotamız Amalfi…

Positano’dan aklımda kalanlar; dik yamaçlarla kurulmuş rengârenk evler, keten giysiler, seramikler.

Pasitano’da konaklama için Positano'nun ünlü Spiaggia Grande plajının yakınında yer alan ve çevresinde mağazalar ile restoranlar bulunan Villa La Tartana tercih edebileceğiniz güzel bir otel. Hem merkezi hem de imkan olarak elverişli bir otel. Bunun yanında Residence Villa Yiara’yı da düşünebilirsiniz. Otele yürüme mesfesinde birçok bar ve eğlence mekanının yanısıra restoran ve dükkanlar yer alıyor. Eğer kısıtlı bir bütçeniz var ise konaklama konusunda pahalı olan Pasitano’nun ekonomik sayılabilecek otellerinden Villa Maria Antonietta otelini ekonomik bir seçenek olarak aklınızda bulundurabilirsiniz. Bu otel önerilerinin dışında, Pasitano’daki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.