PRAG GEZİSİ

307519 Eki 2016Gezi Notu
gezgindeligezgindeliGezgin19 Eki 201630750 Yorum

Avrupa'da en sevdiğim şehir, her zaman söylerim, Roma'dır. Ben çevremdeki insanlara bunu söylediğimde bana Prag şehrinin bu fikrimi değiştireceğini hep söylerlerdi. Şunu açıkca söyleyebilirim ki tam olarak beklentimi karşılamasa da Prag da çok güzel ve tarihi bir şehir. Ama benim için Avrupa'da hala number one Roma.

Prag'da gezilecek yerler, neler yapılır, ne yenir gibi sorularınıza en pratik ve ekonomik önerilerimle karşınızdayım. Başlayalım mı?

Prag

Üstte gördüğünüz harita Prag şehrine gitmeden önce yaptığım analizler sonucu çıkarttığım gezi programım. Planlamayı yakınlıklarına ve öncelik sıralamalarına göre hazırlamıştım. Harita üzerinde tam belirgin olmuyor olabilir. Şimdi detaylandıralım.

Öncelikle her zamanki gibi tavsiyelerimizi sıralayalım: Uçuşunuzu İstanbul-Prag alıp dönüşünüzü Viyana-İstanbul almanızı tavsiye ederim. Böylece iki şehri de gezebilirsiniz. Şehirler arası otobüsler çok ucuz ve mesafe yakın. Açıkçası ben öyle yaptım.
Astronomik Saat Kulesi'nin çapraz karşısında 4 katlı bir otel bulunuyor. En üst katında barı var. Orada oturarak, aşağıdaki manzaraya karşı kahvenizi içebilirsiniz. Fiyatları uygun. Hatta ünlü bir sima ile karşılaşabilirsiniz. Ben Sting ile yan yana masalarda oturmuştum.

Prag şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri The Old Town Luxury Hideaway Apartment, Jungmanka, Smíchov Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Abricos, Invalidovna Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Family Apartments, New Town Tower Apartment, Apartment Italska tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Prag aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Prag-1

Prag'da ne yenilir?
Mutlaka yemeniz gereken şeylerden birisi kaz eti.

Prag-2

Detayları aktarmaya devam edeceğim. Önce gezilecek yerleri sıralamaya başlayalım.

PRAG KALESİ

Prag-3

Prag gezilecek yerler içinde en güzeli ve önemlisi bence kalesi. Eğer zamanınız uzunsa kaleye hem gündüz hem de gece gelmenizi tavsiye ediyorum. Kaleye çıkarken dar sokaklardaki kafelerde oturabilir ve kaleden şehrin resimlerini çekebilirsiniz. Kalenin tam dibinde bir de Starbucks var.

Prag-4

Ben kaleye yürüyerek çıktım. Ormanın içinden güzel ama dik bir patika tırmandım. Ayrıca biraz daha yolunuzu uzatıp Petrin Gözlem Kulesi'ni de görebilirsiniz.

Prag-5

Prag Kalesi'nin hemen girişinde yapılan Changing of the Guards, yani asker değişim töreni öğlen saat 12.00'de yapılmakta. Çok renkli bir gösteriyle yapılan töreni izleyebilmek için biraz erken gidin yoksa kalabalıktan göremezsiniz.

Prag-6

Prag Kalesi'nin içerisine giriş ücretli (350 Kruna). Ama emin olun buna değecek. Kale içerisinde Aziz Vitus KatedraliEski Kraliyet SarayıAltın YolAziz George BazilikasıAziz George ManastırıPrag Kalesi Resim Galerisi ve Kraliyet Bahçeleri gezilecek yerler. Bazı müzelere giriş için ekstra ücret ödemeniz gerekecek.

CHARLES KÖPRÜSÜ

Prag-7

Prag gezilecek yerler bölümünün belki de en çok beğenilen yerlerinin başında bu köprü geliyordur. Köprü 516 metre uzunluğunda ve üzerinde 30 civarı heykel bulunmakta. Her heykelde resim çekinen turistleri göreceksiniz. Bütün turistleri bu köprü üzerinde görebilirsiniz. Ayrıca köprünün çevresinde bulunan irili ufaklı kafe ve restoranları kesinlikle tavsiye ederim. Ama girmeden önce fiyatları sorun. Çok lüks ve turistik mekanlar biraz pahalı.

ESKİ ŞEHİR MEYDANI

Prag-8

Prag gezilecek yerler içinde günün her saatinde zaman geçireceğiniz, en tarihi ve turistik yerlerin bulunduğu. kafe ve restoranların yer aldığı eski şehir meydanında sıra. Astronomik Saat ve Eski Belediye Sarayı, Tyn Kilisesi, Aziz Niklaus Kilisesi, Kinsky Sarayı ve Jan Hus Anıtı gibi yapıtlar bu meydanda bulunuyor. Seçtiğiniz güzel bir kafe de oturabilir veya küçük bir butik restoran da yemeğinizi yiyebilirsiniz.

ASTRONOMİK SAAT

Prag-9

Prag gezilecek yerler bölümünün en çok ilgi uyandıran ve belki Prag'ta en çok üne sahip yerlerinden birisi bu saat. Saatin önünde geceleri çok büyük bir kalabalık oluyor. Çünkü her saat başı ayrı bir gösteri yapıyor bu saat. Gösteride ise ölüm fügürü çıkıp çanı çalarken, 12 havari ise saatin etrafında dolaşarak gösteriyi tamamlıyor. Öyle büyük beklentide olmayın, aman diyeyim. Şehre bir de saatin kulesinden bakmak isterseniz ücretini ödeyerek çıkabilirsiniz. Ben çıkmadım. Çünkü kalenin manzarası her şeye yetti.

AZİZ VİTUS KATEDRALİ

Prag-10

Prag gezilecek yerler, kalenin içinde yer alan gerçekten çok büyük. Avrupa'da birçok katedral gezmiş biri olarak, bu katedralin mimarisi ve işçiliği açıkçası beni etkiledi. Çok sayıda katedral gördüğüm için katedral gezmiyorum. Hem ücretsiz olması, hem de ihtişamı yüzünden burayı gezdim. Sizinde gezmenizi tavsiye ederim.

DANS EDEN EV

Prag-11

Prag gezilecek yerler listemin en ilginç olanlarından birisi de bu yapı. Hali hazırda burası turistik bir yer değil. Ama mimarisi bu yapıyı Prag’ın turistik noktalarından birisi yapmış. Bir kadınla bir erkeğin dans ettiği duygusu düşünülerek yapılmış. Şehre çok uzak değil ve nehrin hemen kenarında. Önünde resim çekilmeden dönmeyin. Hatta çiftler önünde dans ederek resim çektirsin.

Prag da gezilecek diğer yerler:
Bu detaylı anlatmaya çalıştığım yerlerin haricinde aşağıdaki yerleri de gezmenizi tavsiye ederim.

• Josefov Yahudi Mahallesi
  • Petrin Tepesi
  • Wenceslas Meydanı

Prag, gece hayatı açısından da Avrupa’nın en hareketli şehirlerinden. Wenceslas Meydanı'nda çok fazla sayıda striptiz kulübü bulunmakta. Fiyatları da bayağı uygun. Fakat Avrupa'da bile isim yapmış kulüpler de mevcut. Bunlar gene Wenceslas Meydanı'nda bulunan Ambassador Otel'in altında bulunan Goldfingers, Darling Kabare ve K5 Relax. Bu kulüplere giriş ayrıca ücretlidir.

Anılar paylaşıldıkça güzeldir.

facebook.com/gzgndeli
instagram.com/gezgin_deli
www.gezgindeli.com

Prag şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Prague: Komünist ve Nükleer Bunker Tur (20 €), Prague: 2 saatlik Akşam Bisiklet Turu Güdümlü (28.5 €), Prag: Vltava Nehri'nde 2 Saat Öğle Turu (30 €), Prag: Bira tadımı ve küçük işletmeler (42 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.