Prag'da Kısa Bir Gün

Viyana'da konaklamam sırasında bulunduğum Prag'a otobüsle geldim. Florenc isimli durağında hemen indiğiniz yerde tourist information'a ulaşıp harita ve günlük birkaç günlük bilet alabilir ve hemen civarda genelde yeşil renkte görülen change'lerden paranızı çevirebilirsiniz.

Euro için benim bulunduğum dönemde 25,5 - 27 Çek Kronu arası bir çevrim bulunmaktaydı. Siz siz olup changeler dışında bir yerden para çevirmeye kalkmayın.

Prag'da genelde bağlantılı trenler alt ve üst katlarda denk geliyor. Yani B line ile Florenc'ten Müstek olan durak, Old Town içinde yer almakta. Buraya birkaç kat inmeniz gerekebilir örneğin, ilginç gelebilir metro için farklı katlarda duraklar bulmak. Bu bölgede Aslan asker Şvayk için hazırlanmış yerler göreceksiniz.

Biraz aşağıya yürüyünce Karl Köprüsü'nü görürsünüz. İşkence müzesi bu bölgede bulunmaktadır. Kafka Müzesi ise yakınında, mümkünse köprüyü geçtikten sonra biraz ilerleyince karşınıza çıkacak.

Menü sunan restoranlardan yemek yemenizi öneririm. 180-200 kron gibi bir ücrete yemek yersiniz. İlginç olansa o menünün 4'te biri fiyatına su almak. Büyük marketlerden alabilirseniz suyu 15-20 Krona alabilirsiniz.

Fotoğraf: temporarilylost.com

Biraz yukarı doğru çıkınca karşınıza çıkacak kale ve St. Vitus Katedrali sizi mutlu edecektir. Manzaranın bu bölgede nitelikli oluşu güzel ancak buraya çıkmak hele ki o taşlı yolda zorlu olacaktır. Astronomik Saat, Karl Köprüsü'ne çok uzak deil bu sebeple bir seçim yapıp eğer saat başına yakınsanız oraya uğrayıp sonra kale ve katedrale gidebilirsiniz.

Prag, biraz şatolu gösterişli hatta hafif ara sokaklardan şövalye çıkacak bir kent kıvamında gelebilir. Old Town dışında böyle bir yer pek yok açıkçası. Kendimce Rodos'a benzettim burayı. Aşağı yukarı iyi bir planla şehir içi 7-8 saatte gezilip keyif alınabilir. Katedralden ileride kalan taşlı merdiven (ve oyuncak müzesini de burada göreceksiniz) yoldan aşağı doğru inerken size çikolata ikramı olacaktır. Orası, Prag çikolata fabrikasına ait, uğramanızda fayda var. Zencefilli dikkatinizi çekecektir.

Prag'da çantaları öne almayı unutmayın, hele kalabalık dönemdeyseniz her çeşit insan her yerde! Herkesin derdi tatil, gezmek vb. değil!

anill

öğrenci şimdilik yeni yerler görmeyi sever.Çok cıstık pıstık eğlence yeri sevmez yalnız:)