Ayvalık'tan sonra Cunda Adasına doğru yola koyulduk. Cunda Adası’na (diğer adıyla Alibey Adası) en son üniversitede fotoğraf kulübüyle bir kere gitmiş ve muhtemelen 3-5 saat kadar kalmıştım. O zamandan şimdiye olumlu yönde epey değişmiş.

Cunda

Her şeyden önce restorasyon konusunda çok temiz çalışmalar yapmışlar. İç dizaynlarını bilmiyorum ama dış cepheler çok başarılı olmuş. Ayvalık merkez de benzer şekilde iyi durumdaydı. Yel değirmeni, eski kilise ve çarşı merkezi görülmeye değer (hepsi birbirine yakın, yürüme mesafesindeki yerler). Ada halkının geçim kaynağı ise turizmin yanı sıra zeytincilik ve balıkçılık.

Cunda-1

Cunda bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Cunda-2

Cunda şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Yundantik Cunda Konakları, Cunda Labris Otel, Derya Hanım Konağı. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Cunda House Küçük Otel, Doruk Hotel Cunda, Cunda Güzelyalı Butik Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Ortunç Hotel, Cunda Labris Otel, Bay Nihat Otel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Cunda aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Cunda Sahili’nde çok hoş rakı-balık mekânları olsun, kafeteryalar olsun; hoş vakit geçirmek için güzel mekânlar da var.

Cunda-3

Hava biraz daha sıcak olsa, yüzmeyi de düşünebilirdik ama birkaç gün önce İstanbul’dan yola çıkarken kar yağıyordu, denize girebilmek için sanırsam biraz daha bekleyeceğim, en azından Mayıs olsun : )

Cunda-4

Cunda-5

Kısacası; temiz havası, güzel doğası, tarihi binaları ve hoş mekânları ile seyahat rotalarına eklenmesi gereken bir yer Cunda Adası.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...