RENKLERİN CAZİBESİ: HAVANA (2. BÖLÜM)

Bu yazı Gezimanya üyesi Bigbro tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

18 Kasım’da normalde Küba Havana dışında bir program yapmıştık ama onu iptal edip, Havana’nın görmediğimiz kısımlarını gezmek ve alışverişe ayırdık. Kahvaltı sonrası ilk durağımız İspanyol Gaudi’den etkilenerek kendi evini ve mahallesindeki diğer evleri kırık seramik parçaları ve kendi imal ettiği seramiklerle kaplayarak farklı eserler çıkartan Jose Fuster’in müze evini ve mahallesini gezerek başladık.

Havana

Ardından Havana ormanını gezdik, özellikle Afrika kökenlilerin adak törenleri burada yapılıyor. Havana’yı gezerken göreceğiniz tamamen beyaz giyen kadın ve erkekler Afrika kökenli dinlerin rahipleri, adak sonrası 1 yıl süreyle bembeyaz giyiniyorlar...

Havana-1

Christophe Kolomb mezarlığı, Ulusal Sanat Müzesi, Devrim Müzesi, Afrika mahallesi, Açık Pazar, Nacional Hotel gezerken arada bira imalathanesinde kısa bir mola verdik. Servis oldukça yavaş olmasına rağmen bira lezzetli ve canlı müzik keyif vericiydi.

Havana-2

Casa’ya dönüş yolunda erken happyhour için Rio Mar’a tekrar uğradık, Daiquiri ve puro eşliğinde bol keyifli vakit geçirdik. Akşam 19.00-21.00 arasında Casa de la Musica Miramar’da salsa gecesine katıldık. Yerel halkla birlikte bolca dans ettik. Akşam yemeği için Havana’nın en eski ve Havana’daki yabancılar arasında son derece popüler olan La Cocina de Lilliam Restoranı’na gittik. Son zamanlarda yediğim en lezzetli sebzeli lazanyayı burada yedim.

19 Kasım Havana’daki son günümüzdü, o nedenle sabah erkenden bavullarımızı hazırlayıp Club Habana’ya gidip denize girdik. Amerikalıların deniz ve yat kulübü olarak inşaa ettiği bu yer daha ziyade Havana’da yaşayan yabancılar tarafından kullanılıyor.

Havalimanında duty free son derece vasat. Tüm Küba seyahatimiz sırasında kullanmadığımız interneti business lounge’da 5 CUC karşılığında aldığımız internet kartı ile kullandık.

Havana-3

Amerika ambargoyu tamamen kaldırıpta zaman kapsülüne hapsolmuş bu muhteşem ülkeyi yok edip rezil etmeden önce görmenizi tavsiye ederim.

Daha önce örneklerini eski doğu bloğu ülkelerinde (özellikle 90’larda) şahit olduğum cebinde parası olan Batılı tekeler, genç ve güzel ama maddi olarak sıkıntıda olan kızların peşine düşmüş… Birlikte gezdikleri kızların gözlerindeki hüznü görebiliyorsunuz.

Old Havana gibi turistik merkezlerde bir çok satıcı turistlerden ne kadar bahşiş kopartırsak iyidir eğiliminde, tüm Havana yazılarında göreceğiniz ağzında purosu, üzerinde yerel kıyafetleri olan kadınlar (sokak sanatçısı diyemeyiz) 2-3 CUC bahşiş almadan fotoğraf çekmenize izin vermiyorlar.

Havana-4

Havana-5

Havana-6

Rehberler pek önermese de bizim kâğıt helva arası dondurma benzeri Bocaditos de Helado lezzetli ama denenmediğinde çok büyük eksiklik yaratacak bir lezzet değil.

Havana-7

Havana-8

Sokakta puro satmak için yanınıza gelenler nedense hep en iyi puroyu ucuza alabileceğimizi söyleyip hep Cohiba satmaya çalışıyorlar… Küba standartları için kaliteli olan bazı ürünler Türkiye’de alıştığımız kalitede olmayabiliyor, bu nedenle ihtiyacınızı düşünerek tuvalet kâğıdı, kadın pedi, ıslak mendil, makyaj temizlik pamuğu ve losyonunu yanınızda getirmeniz hayatınızı kolaylaştıracaktır. Tropik taze meyveler son derece lezzetli ve kolaylıkla bulunabiliyor, CUC ile almak mümkün ama bu durumda normalin üzerinde para ödemiş oluyorsunuz.

Bici taxi (bisiklet) ve Coco taxi (üç tekerlekli motorsikler) macera duygunuzun ne kadar yoğun olduğuna göre denenebilir.

Havana-9

Havana-10

İnternet bağlantısının son derece sınırlı ve kısıtlı olması nedeniyle akıllı telefonlar basit birer telefona dönüşüyor ve hayattan daha fazla keyif almaya başlıyorsunuz… Günde en az 60 e-mail alan biri olarak ulaşılamayan biri olma özgürlüğü inanılmazdı!

Havana-11

Havana-12

Havana-13

Kalbim Küba’da kaldı, bir sonraki sefere kesinlikle en az 1 hafta kalacak şekilde gideceğim.