ROMANTİZM VE TARİHİN İÇ İÇE GEÇTİĞİ ŞEHİR, VENEDİK

739331 May 2011Gezi Notu
Emre TokgozEmre TokgozGezgin31 May 201173930 Yorum

Romantizmin ve tarihin kesiştiği görülesi bir kent Venedik. Kanallarla çevrili bu şehrin ara sokaklarında keşfedilecek çok yer var.

Venedik’i ilk defa ziyaret edecek olanların tabi ki mutlaka görmesi gereken yerler vardır.

Venedik te ilk olarak bu geziye San Marco meydanından başlamamız uygun olacaktır.San Marco(St.Mark) meydanı ünlü kafelerin ve mağazaların bulunduğu zemini mermerle kaplı geniş bir meydandır. Eğer Venedik’te güneşin parıldadığı bir günde bulunuyorsanız meydanda melodilerin yankılandığı sokak müzisyenlerinin eşliğinde San Marco Bazilkasına karşı içtiğiniz kahvenin keyfini unutamazsınız. Eğer mevsim sonbaharsa gel-gitlere hazırlıklı olun bir anda yükselen kanal suları tüm meydanı kaplayabilir ve tüm dükkanların, kafelerin su setlerini anında çıkarıp dizlere kadar çekilmiş pantolonlu insanların ellerinde ayakkabılarıyla gezindiklerini görebilirsiniz. Tüm bunlara hazırlıklı olmak gerekli.

San Marco (St Mark) Bazilkası, 1063-73 yıllarında San Marco’nun kemiklerini muhafaza için inşa edilen bazelika 17yy savaş sonrası kazanılan ganimet ve gelen hediyelerle yeniden yapılandırılmıştır. İstanbul’dan gelen iki adet bronz heykel de Bazelikanın cephesini süslemektedir.

Doge (Düka) sarayı mimari ihtişamının yanı sıra içerideki ağır tarihi kokusuyla da sizi bir anda geçmişe götürmeye yeterli olabilir. Kendinizi ihtişamlı merdivenlerinden çıkarken bir dük edasında hissetmeniz mümkün. Puslu vitraydan rengarenk sızan ışıklarla ahşap kapılardan geçip büyük salona vardığınızda başınızı kaldırıp tavan resimlerinin mükemmelliğinde kaybolabilirsiniz.

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Residenza Ca' Brighella, Apartment Fondamenta del Rielo Venezia, Da Carlo a Venezia. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Alcove Studio In Venice, Ca' dei Mercanti gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Sant’Elena Park Apartment, Ca'Grisostomo, Ca' Niki tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Campanile (çan kulesi) ve saat kulesi de mutlaka San Marco meydanından ayrılmadan görmeniz gereken yerler arasında.

Venedik denildiğinde tabiî ki akla ilk gelen şeylerden biri de gondol gezileridir. Buraya kadar geldik gondola binip Büyük kanalda (Canala Grand) seyir yapmadan olmaz. Her yerde görebileceğiniz gondolcularla sıkı pazarlık edilmesi muhtemeldir, zira onlar da buna açık duruma. Pazarlık yapmaktan çekinmeyin. Ama buna ayıracak bütçem yok derseniz eğer Vapuretto (vapur) için alacağınız günlük pas biletlerle tüm kanalı baştan sona gezmeniz istediğiniz yerde inip bir sonraki vapura binmeniz mümkün. Sadece 3-4 Euro ödeyeceğiniz bu bilet ile tüm gün sınırsız kanal turu sizi bekliyor olacak.

Tüm gün turistik ve tarihi yerleri gezmekten şehrin dokusunu keşfetmeye vakit bulunamıyor. Ama geceleri kendinizi dar sokaklarına ve ara sokak barlarına attın en lezzetli lazanyalar, makarnalar ve şahane şaraplarla midenizin de Venedik’te olduğunu hissetmesini sağlayın .

Venedik

Venedik’te gece yapılabilecek keyifli aktivitelerden biri de küçük tarihi binalarda verilen oda orkestralarının konserleridir. Tarihle iç içe geçen günün ardından klasik müziğin notaları ruhunuzu dinlendirecektir. Ama yok ben yeterince gezdim bir bira ve biraz eğlence zamanı derseniz, Hard Rock Cafe sanırım doğru bir durak olacaktır.

Venedik’te kaldığınız süre tüm bunları yapmanıza yettiyse ve hala vaktiniz varsa hemen bir vapur bileti alın ve çevre adalara seyre çıkın. Rengarenk boyalı evleri ve meşhur cam işçiliğiyle yapılmış süs eşyalarıyla ünlü Murano adası sahip olduğu sıcak kanlı insanıyla da size kucak açacaktır.
Hepimiz biliyoruz ki Venedik ‘in en meşhur hediyelik eşyası da birbirinden renkli ve çeşitli maskeleridir.

İlk gördüğünüz yerde heyecana kapılıp almayın. Tavsiyemiz, hem cam süs eşyalarında hem de maskelerde tercihiniz arka sokaklardaki küçük dükkanlar olsun.

Alışveriş demişken eğer Salı günü Venedik’te bulunuyorsanız halk pazarını mutlaka gezin, antika eşyalarında satıldığı bu pazarda gerçekten ilginç şeyler bulmanız mümkün.

NOT: Eğer kış aylarında Venedik seyahati planlıyorsanız, Şubat sizin için şahane bir tarih olacaktır. Benim görme fırsatım olmadı ama Venedik festivalinin olduğu bu tarih, kostümleri ve maskeleriyle oldukça renkli geçmekteymiş. Bu festivalin doğuşundaki amaç ise geçmişte evlilik çağındaki kızların eş bulma seremonisinden başka bir şey değilmiş.