Romeo ve Julıet Aşkına: Verona

Ah, Romeo!Neden Romeo'sun sen?

İnkar et babanı, adını yadsı!

Yapamazsan, yemin et sevdiğine

Vazgeçeyim Capulet olmaktan ben.

Dillere dolanan aşk hikayesinin, Romeo ve Juliet’in doğuşunun şehri Verona!

Sabah erken saatte Milano’dan trene atlayıp Verona’ya ulaştım. Venedik’e gitmeden önce günübirlik gezmeyi planlamıştım.

Hızlı adımlarla tren istasyonundan yürümeye başladım.15 dk sonra büyük bir meydan ve Arena ile karşılaşıyorum. İşte aşıklar şehrine hoşgeldim!

Meydanda ilk planda görülmesi gereken yerler Arena ve Arena’nın hemen yanındaki Palazzo Barbieri (Verona Belediye Sarayı).

Arena’yı turist kafilelerinin yoğunluğuna denk gelmeden sabah saatlerinde gezmenizi öneririm.

Sonrasında Arena’nın hemen yakınındaki uzunca bir caddeden (Via Mazzini) yürüdükten sonraPiazza Delle Erbe meydanına varıyorum. Bu cadde üstünde alışveriş yapabileceğiniz pek çok mağaza var. Meydanın yarısında stantlar kurulmuş ve hediyelik eşya, taze meyve, meyve suyu ve çeşitli atıştırmalık yiyecekler satılıyor.

Biraz dinlendikten sonra meydanda gözüme çarpan Torre dei Lamberti (Lamberti Kulesi) oldu.

Gezdiğim her yerde panaromik olarak şehri izleyebileceğim yerleri çok seviyorum. Harika manzaraları fotoğraflama fırsatım oluyor bu sayede.

Piazza Delle Erbe

Kuleye çıkmadan önce yine küçük bir meydan olan Piazza dei Signori sizi karşılıyor. Hemen ortada da Dante Heykeli’ni göreceksiniz.

Kuleden indikten sonra yürümeye devam ettim. Karşıma çıkanSan Zeno Maggiore ve Sant'Anastasia kiliselerini de gezdikten sonraki durağım Romeo ve Juliet’in evi oldu.

Eve gitmek için tekrardan Piazza Delle Erbe meydanından geçtim.

Saat neredeyse 3’e yaklaşıyordu ve turist kafileleri Romeo ve Juliet’in evindeki o ünlü balkona çıkmak için neredeyse kuyruk olmuştu.

Romeo ve Juliet’in balkonuna bakan tam karşıda bir dükkan bulunuyor. Dükkanın sahibi, ünlü balkona bakan pencereyi turistler için açık tutuyor sürekli. Ücret ödemeden dükkanın içinden geçip, avluyu ve balkonu fotoğraflayabilirsiniz!

Verona’nın bir başka güzel noktası da yine yürüyerek ulaştığım tarihi köprü Ponte Scaligero ve köprüyü içine alan kale. Köprünün hemen altından akan nehir ise Adige Nehri. Yine bu noktadan çok güzel fotoğraflar çekebilirsiniz.

Trenim akşam saatlerinde kalkacağı için zamanımın geri kalanını Piazza Delle Erbe meydanında geçirdim.

Verona’yı günübirlik hem de tadına vararak gezmek çok rahat. İtalya’ya gidiyorsanız rotanıza eklemenizi öneririm!