Google+

Arama formu

Amsterdam'dan sonra rotamızı Hengelo'ya kaydıralım. Zaten biz de arkadaşımla yaptığımız turda cidden bu sırayı takip ettik : ) Çok spontane bir turdu bizimki ve anlık kararlar verdik ve inanın ki en eğlencelisi de bu anlık kararlar oldu.

Öncelikle Hengelo'ya vardık. Arkadaşımın teyzesinde kaldık ve hiç aklımızda yokken tavsiyelerle Rotterdam'a gitmeye karar verdik : ) Tabi orada insanlar İngilizce biliyor tamam ama siz Hollandaca bilmiyor ve durakları telaffuz edemiyorsunuz : ( Bazen küçük çaplı durak karıştırmalar olabiliyor falan ama şahsen biz küçük talihsizliklere rağmen sonunda ulaştık. Rotterdam'da pek meşhur bir Tourist Information VVV var : ) Evet şaka gibi herkes istasyonun içinde gösterirken Tourist Information VVV merkezin içinde. Direkt tabelalardan merkezi takip edin zaten rahat bulacaksınız çok karmaşık değil.

Rotterdam

Merkezine girince kafeler - simit sarayı bile :) - ve giyim mağazaları göreceksiniz. Sonra Tourist Information'dan önce haritanızı, sonra gezilecek yer bilginizi aldıktan sonra yola koyulduğunuzda büyük ihtimal kendinizi Museum Park'ta bulacaksınız. Vondelpark gibi yemyeşil muhteşem bir yer. Girince eminim çıkmak istemeyeceksiniz. Ama çıkmak zorundasınız çünkü daha gezilecek bir ton yer var : ) Mesela Rotterdam'ı 360 derece gören Euromast. Bizdeki Galata gibi düşünün. Ama altındaki restoran haricinde etrafını çok restoran doldurmamışlar. Türk mantığı yok tabii : ) Fotoğraf çekmek ve çektirmek için çok ideal bir yer kendisi, hele yükseklik korkunuz yoksa daha da ideal.

Rotterdam-1

Rotterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Rotterdam Vroesenpark, Boat Hotel Merlijn, MyCityLofts - Rooftop Suite. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kralingen B&B, Enjoy Rotterdam Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Design apartment in Rotterdam, Short Stay Rotterdam Centre, Spacious Apartment Heemskerkstraat tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Rotterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Oradan da soluğu diğer meşhur yeri Erasmus Köprüsü'nde alabilirsiniz. Aslında dediğim yerler sadece fotoğraf çekmelik yerler, gönül istedi ki müzelerden bahsedip durayım ama yakın olan bir müzeye baktık o da kapalıydı zaten zamanda sınırlıydı. Bu arada unutmadan Hollanda'dan patates kızartması yemeden DÖNMEYİN! Nersinde yerseniz yiyin ama yiyin yani : )

Rotterdam-2

Son olarak Rotterdam'da Amsterdam'daki gibi tarihi yapılar beklemeyin çünkü Naziler döneminde Rotterdam bayağı zarar görmüş ve eski tarihi yapılarını kaybetmiş. Onlar da yeni ve renkli binalar yaparak Amsterdam'dan geri kalmamak istemişler.

Rotterdam-3

Ardından ertesi gün 2. rotamız Enschede oldu.Orada şöyle bir durum yaşadık tren o sırada bozuk olduğu için belediye otobüs düzenlemişti oraya halkı mağdur etmemek için. Biz de olsa : ) Bir de su falan dağıtıyorlar binerken. O city tax'ler boşuna değil yani : ) Neyse biz de yolun birazını tren birazını o otobüsle gidip sonunda vardık. Enschede çok küçük bir yer. Oraya zaten Hengelo'da oturanlar çok büyük ihtimal alışveriş için gidiyordur. Çünkü alışveriş mağazalarıyla dolu. Ama çok beğenilesi şeyler hatırlamıyorum. Oraya dair hatırladığım tek şey meydanındaki Türk lokantası giderseniz mutlaka uğrayın tavsiye edilesi : )

Aynı gün son durağımız kaldığımız yer Hengelo oldu. Hengelo'da Enschede gibi kendi içinde bir yer. Yemyeşil,sakin. Ben nedendir bilmiyorum biraz Edirne'ye benzettim Hengelo'yu. Edirne'nin sağlam yeşillendirilmiş hali gibi : ) Oranın da çarşısı var çarşının içinde dükkanlar, kafeler falan yer alıyor ve hatta şansımıza tam oturduğumuz kafenin önünde sokak konseri vardı ve süperdi. Ama Hollandalılar çok sakinler. Bayağı sakin sakin dinliyorlar ama biz Türkler farkımızı ortaya koyduk :P Gerçekten akşam 21.00'de bile karanlık olmaması büyük nimetti.

Şunu diyebilirim ki genel olarak Hollanda'yı çok beğendiğim söylenemez ama bir kere de olsun yolunuz düşsün ve yeşile, güne doyun.

Sevgilerimle...



Abdulla Rafiyev kullanıcısının resmi
Abdulla Rafiyev
Cum, 02/20/2015 - 22:05
good city