Gezi Notları

15 saat 41 dak önce

PARİS'E GİDECEKLERE TAVSİYELER

Sonunda Paris Paris diye diye kendimi Paris'e atabildim :) Tabi bu benim için maddi manevi kolay olmadı ama o kadar hırs yaptım ki ''İnsan isterse her şeyi başarır.'' sözünü haklı çıkardım diyebilirim. Öncelikle şunu demeliyim ki Paris' bayıldııııım <3 Bu kadar ferah sokaklar , bu kadar dolu dolu bir yaşam yok yani olamaz. Biz 5 günlüğüne gittik ama 15 gün gitseydik bile doyamazdık :) Bugünkü yazımda da bu kadar ayılıp bayıldığım Paris'e gitmek isteyen arkadaşlara yardımcı olmak istedim.... daha fazla

17 saat 7 dak önce

HEM TARİH HEM DOĞA: SİDE

Side… Antalya ili Manavgat ilçesine bağlı, cennetten bir köşe. Adını "nar"dan alır, hani Anadolu’da bereketin ve zenginliğin sembolü olan nardan. Bu küçük belde hem tarih hem doğa tutkunlarının gözdelerinden, bu nedenle de tam bir turizm cenneti. Kasım'da iş için Side’deydik. Buluşma kasımda olunca denize yeterince doyamadık ama inceden özlem giderdik elbette. Gerçi ne kadar uzun kalınırsa kalınsın denize; o mavi çoşkuya doyulmaz ya, o da ayrı konu tabi. Vakit sıkıntısından gidemediğimiz... daha fazla

17 saat 34 dak önce

BRISTOL: YENİ EVİM

Herkese merhaba, yeni memleketim Bristol’dayım 3 aydır ve size mümkün olduğu kadar detaylı olarak buraları anlatmaya çalışacağım. Castle Park – Parkın hemen karşısında The Galleries alişveriş merkezi ve Broadmead Shopping Area var. Parkın sonu da Old Market’a açılıyor. Bristol, İngiltere’nin en yaşanabilir şehri seçilmiş. Hem havası nispeten daha güzel hem içinde 2 büyük üniversite var, gece hayatı güzel, yeşil, Londra’ya yakın ama onun kalabalığından ve pahalılığından uzak diye… Yukarıdaki... daha fazla

18 saat 7 dak önce

BURSA’NIN ŞİRİN BELDELERİ: CUMALIKIZIK VE TİRİLYE

Bursa, benim doğup büyüdüğüm memleketim. Ne zamandır Bursa’dan neden paylaşım yapmıyorsun diye eleştiriler alıyordum. İnsan doğup büyüdüğü yeri bir gezgin gözü ile göremez diye düşünüyordum. Ama bu hafta sonu blogda yazı yazan arkadaşım Zeynep Polat da Bursa’ya bizi ziyarete gelince sıvadık kolları, gezgin gözü ile Bursa’nın UNESCO tarafından korunan mekanlarını gezmeye başladık. Önemli not: Bursa’ya İDO ya da BUDO deniz otobüsleri ile ulaşabilirsiniz. Bilet alırken Bursa Güzelyalı seçmeniz... daha fazla

18 saat 33 dak önce

BİR UMUTTUR DOĞU: MARDİN

İlkokula başladığım şehre, Elazığ’a akşam saatlerinde indim. İlkokul birinci ve ikinci sınıfı okudum ben bu şehirde ve büyümeden de ayrıldım. Şehre dair hatırladıklarım çok sınırlı. Boyumdan büyük karda okula gittiğim ve bir de “Eda Yılmaz” adında bir kıza aşık olduğum o şehir ile ilgili aklımda kalanlar... Sınıftaki tüm erkekler gibi ben de onun bana aşık olmasını bekledim ama olmadı. Karşılıksız aşktı ilk çocukluk aşkım. Polis lojmanlarının şehirden bizi soyutlamasından habersiz oturduğumuz... daha fazla

20 saat 12 dak önce

BACASIZ ENDÜSTRİ FUTBOL: MANCHESTER

İngiltere’de yaşadığım dönemde arkadaşlarımla kuzeye doğru seyahat planlamıştık. Programımız Birmingham, Manchester ve Liverpool doğrultusunda gitmek ve buralarda konaklamaktı. Güzergahı İngiliz bir tanıdığımızla paylaştığımızda aldığımız tepkiye şaşırdık. Görmemiz gereken daha farklı yerler varken buralara yönelmekle yanlış karar verdiğimizi belirtti. Kulak asmadan yolumuza devam ettik. Futbol kokusunu aldınız mı? Birmingham'da Aston Villa ve aynı isimli takımı, Liverpool ve Manchester da iki... daha fazla

20 saat 57 dak önce

UZAKDOĞU'NUN GÖZ BEBEĞİ: HONG KONG

2007 yılının Nisan ayında yine bir fuara katılmak için iş arkadaşım Gülden ile beraber yaklaşık 1 haftalık bir seyahat organize ettik. Gündüz fuar akşamları da Hong Kong keşfi yaptık diyebilirim. O kadar çok gezilecek yer var ki bu yazım bayağı uzun olacak. Hong Kong  Hong Kong ve Makau, Çin'in "özel idare" bölgeleri. Çin'in parçası olmalarına rağmen birçok konuda farklı yasa ve yönetmeliklere sahipler, her iki "bölge" de Türklerden vize istemiyor. THY ile önce Tailand ordan da Qatar... daha fazla

Gezgin
22 saat 6 dak önce

FES'TE YAŞAM

Fes’in, dünya üzerinde Ortaçağ'dan kalmış İslam mimarisine sahip şehirler arasında en iyi korunmuş üç şehirden biri olduğunu rehberimizden öğreniyoruz. Fes kentinin en çılgın atraksiyonu; dericiler… Deri ustaları gayet ilkel şartlarda, eski yöntemlerle deri tabaklıyor ve boyuyorlardı. Bir insanın ayakları ile çiğneme yapabileceği, içinde rengarenk boyalar boyalarla dolu büyük toprak çukurlar bu deliklerin etrafındaki daracık kısımlarda ekmek parasının derdindeki insanlar... Fes’teki 4... daha fazla

Gezgin
22 saat 23 dak önce

CASABLANCA VE II. HASAN CAMİİ

Güzel bir uçuştan sonra Fas’ın en büyük ve kalabalık şehri, ilk durağımız Casablanca’ya vardık. İlk ve son durağımız olan bu şehir sisli bir hava ile karşıladı bizi. En romantik film olduğu kabul edilen filme adını veren Casablanca, İstanbul gibi oldukça kozmopolit bir yapıya sahipti. Casablanca'da en çok bizi heyecanlandıran yerlerinden biri, dünyanın en büyük camilerinden olan ve denizin üzerine inşa edilen Hasan II Camii. Bu ülkede minareler köşeli ülkemizdeki gibi silindir biçiminde... daha fazla

26 May 2015

BATUM’A SEYAHAT

Çok Gezenti’yim ama yara bende Seyahat, hayatımda hem zevk hem de meslek olarak var. Evet, sonuçta ortaya “zevkli bir meslek” çıkıyor ama burada o konuya hiç girmeyelim reca edeceğim. Zira şu ara muhtemelen ülkenin en “hayat sana güzel abi” adamıyım tahmin ediyorum. Hatta en “oooh geziyor geziyor bide üstüne para kazanıyor” adamı olduğum da kuvvetle muhtemel. Değmedik nazar tutmadık beddua kalmadı; fakat yapacak bir şey yok. Durumuma “televizyoncu olmanın dayanılmaz hafifliği” diyelim ve... daha fazla