SAFRANBOLU YAKININDA YÖRÜK KÖYÜ

220320 Kas 2016Gezi Notu
BERRAK ÇÖREKÇİOĞLUBERRAK ÇÖREKÇİOĞLUGezgin20 Kas 201622030 Yorum

Yörük Köyü, Karabük iline 14 km, Safranbolu ilçesine 6 km uzaklığında Kastamonu yolu üzerinde bulunur. Köyde 1997 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından koruma altına alınmış 131 adet eser bulunuyor. Köy minik Safranbolu niteliğinde. Bazı konaklar restore edilmiş durumda; bazıları ise dokunulmadan günümüze kadar gelmiş. Konaklar genellikle 3 katlı. Rivayete göre bu konaklara nazar değmesini önlemek amacıyla geyik boynuzları takılırmış. Binalardaki en önemli oda ise manzaraya en hakim olan odaymış.

Safranbolu

Yaklaşık 150-200 yıllık evlerde farklı duvar süslemeleri ayrı anlamları olan figürler mevcut (Alevi- Bektaşi kültürüne ait dinsel motifler, 12 Lale). Raf ve dolaplar tamamen ahşap işçiliği, odalarda banyo yapmak için özel yerler bulunuyor. Evlerin giriş kısmında bir kiler mevcut. Üst katında ise oturma amaçlı odalar var. Konakların içi yaz aylarında serin, kış aylarında sıcak oluyor. Konaklarda pencereler kafesli ve hiçbir pencere diğerinin penceresini görmeyecek şekilde inşa edilmiş. Konakların bazılarında kütüphane ve çalışma odaları bozulmadan günümüze kadar gelmiş. Tabii ki Yörük Köyü bu kadar yüzeysel anlatılmaz; detaylı da anlatacağım. Eğer yolunuz Safranbolu'ya düştüyse mutlaka uğrayıp muhteşem Osmanlı mimarisini içinize çekmelisiniz.

Biz gezerken çok acıktık meydanda bulunan Yörük Sofrası'nda gözleme yedik, ayran içtik ve bu anımızı ölümsüzleştirdik…

Safranbolu-1

Safranbolu şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hanzade Pansiyon, Avcioglu Konak Otel, Akbulut Konak. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Bybaskan Otel, SAFRAN PANSİYON gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Odabaş Otel, SAFRANGOLD PANSİYON, Yıldız Konak Pension tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Safranbolu aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.