SAKIZ AĞAÇLARININ MANZARASI EŞLİĞİNDE SAKIZ ADASI GEZİSİ

361922 Tem 2014Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar22 Tem 201436190 Yorum

Haritamızdan planlayarak, önce öğle yemeği için dağlarda manzarası ile meşhur Agios Georgois Skusis’e 20 dakikada geldik. Manzarası hakikaten nefis.

Sakız Adası

Sakız Adası-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Hemen buranın sahipleri Pandelisler İstanbul muhabbeti açtı ve bize Greek salata, peynir köftesi, bira ikram ettiler. Biz de onlara kişi başı 6 € ikramda bulunduk. Çok neşeli ve sakin, bir o kadar da havadar bir öğle yemeği yedik. Hava çok sıcak olduğundan ve her yer artık siestaya geçtiğinden, arabamıza atlayıp adanın diğer tarafındaki Vessa, Eleta yolu ile Lithi’ye ulaştık. Yolda tabii ki yanan çam ağaçları bizi üzdü. Neyse ki zor yanan ağaç gurubundan olan sakız ağaçlarının çoğu sağlam kalmış. Hemen yol kenarında durarak, ağaçta kalan son sakız tanelerini toplamaya başladık ve hatta 1 avuç kadar da topladık.

Sakız Adası-2

Sakız Adası şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Homeric Poems, To Mastixi, Porta Di Marina. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Chios Town Studios, Chios Stone House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz The Mastic Cottage, VH Apartments, Mastiha Villas tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Sakız Adası aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sakız Adası-3

Bu tecrübe de ekip arkadaşlarımın beğenisi ile karşılandı! Lithi’ye geldik, burada görülecek hiçbir şey yok ve hatta yol üzerindeki diğer köylerde de görülecek pek bir şey yok. Boşuna bu tarafa gelmeyin diyorum. Sonra yönümüzü Pyrgi’ye doğru çevirdik ve köyün meydanına arabamızı park ettik. Amanın bu ne güzellik! O evleri dış cephe dekorları ne kadar güzel bir manzara yaratmış! Hemen yaya olarak evleri, dar sokakları gezmeye başladık. Size hangi bir evin dekorunu anlatayım ki… En iyisi yine size fotoğraf safarisi yapayım… Öğrendiğim kadarı ile önce bu evlerin dış sıvasını yapıyor ve 3 ayrı kat kireç ile boyuyorlarmış. İşte bundan sonra kireci şekilli olarak kazıyarak evlere bu dekorları veriyorlarmış.

Sakız Adası-4

Sakız Adası-5

Sakız Adası-6

Sakız Adası-7

Sakız Adası-8

Sakız Adası-9

Meydandaki kilisenin önündeki çay bahçesinde soluklandık ve güzel, küçük, çok eski yıllardan kalan Holy Apostles Kilisesi’ni gezdik (1362) Burada St. Peter ve St. Paul’un hayatlarından sahnelerin bulunduğu freskler var. İçerisinde fotoğraf çekmek yasak.

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Sakız Adası-10

Sakız Adası-11

Octagonal tarzda yapılan ve meşhur Nea Moni Katolik Kilisesi’nin küçültülmüş bir örneği olan bu kilisenin iç duvarları 1665 yılından boyanmış. Dokuz meleğin resmi de kubbesinde hala bulunmaktadır. Buradan çıktıktan sonra sokak aralarında dolaşırken açık olan bir hediyelik eşya dükkânı bulduk ve çok güzel duvar süslemeleri ile 100-200 gramlık birinci sınıf sakızlar aldık. Gerçekten çok tazeydiler ve 100 gr için 5 € para ödedim. Diğer bizim topladıklarımız ağaçta bırakılan ıskartalar imiş.

Pyrgi’deki gezintimiz bitince tekrar arabamıza atlayıp, Emporios Köyü ve Limanı’na geldik. Sıcaktan bunalan bedenlerimizi hemen ilk gördüğümüz denize attık. Ohhhhhhh! Daha güzeli olamaz. Berrak ve tertemiz taşlık bir deniz. Etrafta balıkçı tekneleri ve tavernalar… Çok beğendiğimiz bu yerde, akşam sefası yapmak için pazarlık bile yaptım. 6 çeşit Yunan mezesi, 6 çeşit sıcak balık mezesi, ahtapot, kalamar dolma ve küçük balık kızartmaları ve ouzo 10cc. kişi başı 15 €. Nasıl beğendiniz mi? İsterseniz ayaklarınızı denize de sokun. Ammmmmma dikkat! Denizin içi denizkestanesi kaynıyor. Biz de diyorduk niye kimse bu güzellikteki denize girmiyor. Meğerse bu deniz kestaneleri giren herkese dikeninden bir hatıra veriyormuş. Zaten tavernalarda da bunları çıkarmak için zeytinyağı servisi hazır!
Pazarlık sırasında garson diyor ki niye 200 metre ilerideki meşhur siyah volkanik taşlı Emporios Plajı’na gitmiyorsunuz. Yaaaaaa niye daha önce söylemedin! Hemen toparlanıp plaja gidiyoruz ki denizin tadını bu sefer bir başka alıyoruz. Ohhh! İşte size birkaç fotoğraf…

Sakız Adası-12

Sakız Adası-13

Sakız Adası-14

Şimdi artık akşamüstü oldu ve daha önce internetten yer ayırttığımız otelimize gitme zamanı… Chios’un dış semtlerinden  ve havaalanına yakın olan Kambos’a doğru ekibim ve ben yola koyuluyoruz. Tabii ki haritadan Kambos’u bulduk ama oteli bulmamızın imkânı yok. Hemen bir benzin istasyonuna giriyorum ve sahibi ana-kız, bizim oteli bilmeseler de internetten buluyorlar ve sahibine telefon ediyorlar. Hemen 15 dakika sonra otelin sahibi Yorgo arabasına atlayıp geliyor ve bizi istasyondan alıyor. Arkasına takılıyoruz ve gerçekten mümkün değil burasını tek başımıza bulmak. Otele gelince yemyeşil ağaçların içersinde 400, 150 ve 30 yıllık 3 ayrı taş binadan oluşan butik otelimize yerleşiyoruz. Önce Yorgo bize Türk kahvesi ikram ediyor ve misafirperverlik örneği gösteriyor.

Sakız Adası-15

Sakız Adası-16

Sakız Adası-17

Bir saat kadar soluklandıktan ve dinlendikten sonra saat 20.00’de otelimize yakın bir yer olan Karfas’a gitmeye ve akşamı hem yorulmadan keyifle, yol yapmadan ve hem de yarı final maçı Brezilya-Almanya maçını seyretme planında anlaşıyoruz. İyi ki öyle yapmışız, o kadar içki ve eğlencenin ardından zaten oteli zor bulurduk! Bu arada otelimizin ismi Villa Clio.

Akşamı detaylı anlatmak istemiyorum. Ekibim ve ben çok keyifli ve eğlenceli bir o kadar da romantik bir akşam yaşadık. Trio müzisyenlerimizin Yunan ve Türk müzikleri eşliğinde danslar ettik. Sonrasındaki Brezilya maçının heyecanını zaten anlatmama gerek yok herhalde. Neydi o öyle ilk devre 5-0 yahu! Almanya, Brezilya’yı dağıttı. Bizde masalar bile kaç defa havalandı! (7-1) Wow. Sonrasında otelimizi elimle koymuş gibi buldum ve hoopp yataklara, iyi geceler benim sevgili dostlarım…

*** “SAKIZ ADASI” bir yazı dizisidir. Yazı dizisinin diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Sakız Adası şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Yarım Gün İzmir Şehir Turu (41.19 €), İzmir'den: Tam Gün Efes Antik Harabeleri Turu (65.91 €), Pamukkale Tam daytour (127.7 €), Efes ve Teras Evler: Özel Tam Gün Turu (45.31 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.