SAN DIEGO'DA BİR AY (BÖLÜM 3)

Sakinlik Şehri San Diego sakin yaşam şartları, kibar insanları ve muhteşem doğasıyla keşifseverleri çağırıyor.

San Diego (Kaliforniya)

San Diego’da yapılacak o kadar çok etkinlik var ki, işte tam da bu yüzden San Diego yazımı 3 bölüme ayırmam gerekti. Eşsiz plajları, eğlence parkları ve müzeleriyle San Diego tam anlamıyla muhteşem bir şehir. 1. ve 2. bölümlerimde, yazlık bölge La Jolla’yı, San Diego Hayvanat Bahçesi’ni, Sea World Eğlence Parkı'nı ayrıntılı bir şekilde tanıtmıştım. Şimdi sıra Pasifik Okyanusu'nun güzel plajları ve Balboa Park’a geldi. Sizlere biraz da Legoland Tema Parkı’nı ve Sea Port’u anlatmak istiyorum. Hadi o zaman keşif başlasın.

Pasifik Beach (Pasifik Plajı)

San Diego (Kaliforniya)-1

Pasifik Plajı, San Diego’nun en popüler plajlarından bir tanesi. Sakinlik Şehri San Diego’da birçok güzel plaj bulunmaktadır. Hepsi de sörf yapmak için muhteşem. Biz de bu güzel plajı keşfetmeye karar veriyoruz. Bu güzel şehirde ulaşım o kadar kolay ki, otobüs veya metroyla şehrin her yerine ulaşabilirsiniz. Biz San Diego’da 1 ay kalacağımız için 1 aylık kart çıkardık. Yetişkinler için 70 dolar, çocuklar için ise 40 dolar ödedik. Bir ay boyunca tüm toplu taşıma araçlarını kullandık. La Jolla’dan otobüsümüze binip Pasifik Plajı durağında iniyoruz. Pasifik Beach çok renkli bir plaj. Her taraf cıvıl cıvıl. Üstelik havlunuzu istediğiniz yere serip güneşlenebiliyorsunuz. Burası diğer plajlar gibi halka açık, ücretsiz bir plaj. Gençlerin popüler aktivitesi ise sörf. O kadar eğlenceli görünüyor ki, seyretmeye doyamıyoruz. Pasifik Okyanusu gün içinde dalgalanıp yükseldiği için tüm güvenlik tedbirleri alınmış. Jet ski ile cankurtaran okyanusun içinde turluyor. Okyanus yükseldiği anda tüm yüzenler okyanustan çıkarılıyor. Sadece sörfçüler devam edebiliyor. Diğer cankurtaran ekibi ise plajda dolaşarak kontrolü sağlıyor. İnsana verilen değer bu olsa gerek. Plajda güneşlenebilir, sörfçüleri izleyebilir ya da Pasifik Okyanusu’nun tadını çıkarabilirsiniz. Plajın çevresinde birçok kafe ve restoran bulunuyor. Günün yorgunluğunu atmak için bu kafelerde bir şeyler içerek dinlenebilirsiniz.

Mission Beach ve Belmont Park

San Diego (Kaliforniya)-2

Sakinlik Şehri San Diego’nun en popüler plajlarından birisi de Mission Beach. Burası sanki doğal bir havuz gibi. Dalgadan eser yok. Bembeyaz kumsallarıyla çocuklu aileler için biçilmiş kaftan. Belmont Park ise hemen yanında yer alıyor. San Diego şehir merkezinden kalkan otobüslerle buraya çok rahat ulaşabilirsiniz. Tam anlamıyla bir cennet olan Mission Beach’te piknik yapabilir, sakin sularda serinleyebilir ya da muhteşem manzaranın tadını çıkarabilirsiniz.

San Diego (Kaliforniya) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Beautiful Apartment on Market St, Best Views of Downtown SD/ Gaslamp #2, One-Bedroom on Columbia Street Apt 306. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Cottage By The Sand, Best Western Yacht Harbor Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Rockawayth Townhome Townhouse, Travelodge San Diego Downtown Convention Center, Hilton San Diego/Del Mar tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un San Diego (Kaliforniya) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

1925 yılından itibaren tarzını bozmadan devam eden eğlence parkı Belmont Park; San Diego’nun popüler eğlence parklarından biri olmaya devam ediyor. Bu parkta diğer eğlence parklarından farklı olarak ahşaptan yapılmış roller coasterları deneyimleyebilirsiniz. Nostaljik hız trenlerini deneyimledikten sonra modern ve korkunç roller coasterlar ile adrenalin dolu bir gün yaşayabilirsiniz.

Sea Port Village

San Diego (Kaliforniya)-3

Sakinlik Şehri San Diego’da görmeniz gereken en güzel noktalardan bir tanesi de Sea Port Village. Bu güzel rotaya San Diego merkezi Downtown’dan yürüyerek ulaşabilirsiniz. Yaklaşık bir saat sürüyor. Biz ailece yürümeyi sevdiğimiz için yürüyerek ve keyifle Sea Port’a ulaşıyoruz. Burası şirin ahşap evlerden oluşmuş bir bölge. Her çeşit restoran, kafe ve pastanenin olduğu bir yer. Ayrıca San Diego ile ilgili her çeşit hediyelik ürünü bulabileceğiniz hediyelik eşya dükkânları da bulunuyor. Pasifik Okyanusu kıyısında bulunan Sea Port’a geldiğiniz zaman muhteşem bir manzara eşliğinde yemeğinizi yiyebilir ya da hediyelik eşya dükkânlarında alışverişin keyfini çıkarabilirsiniz. Buradan, şehre bir köprü ile bağlanan Coronado Adası‘nın manzarasını da görebilirsiniz.

Geçmişte deniz yoluyla taşınan malların raylı sisteme aktarılıp tüm Amerika’ya ulaştırıldığı yer olarak görev yapan Sea Port Village, 20. yüzyılın sonlarına doğru turizme açılmış. Sea Port Village’da dolaşırken canlı müzik performansı sunan sokak sanatçılarıyla keyfimiz daha da  yerine geliyor. Hamburgerlerimizi yedikten ve turumuzu attıktan sonra bu güzel köyü fotoğraf makinemize kaydedip oradan ayrılıyoruz. Yeni keşifler bizi bekler.

Balboa Park

San Diego (Kaliforniya)-4

Balboa Park, ülkenin en büyük parklarından bir tanesi olma özelliğine sahip. San Diego Hayvanat Bahçesi’nin hemen yanında konumlanan Balboa Park’ın içinde 15 adet büyük sergi ve müze alanı bulunuyor. Cam sanatları atölyelerine de sahip olan Balboa Park’a bir gününüzü ayırmanızı tavsiye ediyorum. Balboa müzeleri yıl boyunca aktif durumda. Parkın biletlerini hayvanat bahçesindeki San Diego pass card gişelerinden alabilirsiniz. Parkın içindeki havuzlar ve botanik bahçesi görülmeye değer. Yunan mimarisini andıran yüksek tavanlı yapılara hayran kalacaksınız. Eğer zamanınız kalırsa Balboa Park’ın hemen yanında yer alan İspanyol köyünü mutlaka ziyaret etmelisiniz. Doğa Tarihi Müzesi, Açık Uzay Müzesi ve Otomotiv Müzesi gibi birçok ilginç müze ziyaretinizi bekliyor.

Legoland Tema Parkı

San Diego (Kaliforniya)-5

Sakinlik Şehri San Diego’da bulunan en önemli noktalardan birisi de Legoland Tema Parkı. Legoland, Carlsbad bölgesinde bulunuyor. Bu park üç bölümden oluşuyor.

1.Legoland California
2.Legoland Water Park
3.Sea Life Aquarium

Bu bölümde legodan şehirlerin sergilendiği Miniland bulunyor. San Francisco’dan, New York, Mısır(Luksor), Hindistan, Sidney Opera Binası ve çok daha fazlasını Miniland’da görebilirsiniz. Bütün eserler çok ince ayrıntıyla legolardan yapılmış. Çok etkileyici doğrusu. Bu bölümde ayrıca Star Wars, Einstein’ın kafası, Ninjagoworld gibi bölümleri gezebilirsiniz. Minik kâşifler Ninjagoworld’e hayran kalacaklar. Burada eğlence hızını hiç kesmiyor. Roller coasterla adrenalin dolu saatler geçirmeye hazır olun. Bu bölümde ayrıca Castle Hill bulunuyor. Burada da roller coaster bulunuyor. Ama her eğlence parkında olduğu gibi burası da çok kalabalık. Minik misafirlerimiz için hayvandan legoları görebilecekleri bot turları var. Bunlara katılarak güzel zaman geçirebilirsiniz.

Burası aileler için gerçekten de çok keyifli bir bölüm. Çeşit çeşit kaydıraklar, havuzlar legolarla birleştirilmiş ve hoş bir konsept oluşturulmuş. Dalga havuzunda keyifli vakit geçirebilir, ya da tamamen ıslanacağınız hız trenlerine binebilirsiniz. Tur bittiğinde kurulama bölgelerinde kurulanabilirsiniz. Rafting nehrinde de keyifli vakit geçirebilirsiniz. Çocuklar için eğlencede sınır tanımayan Legoland’de Splash Safari’yi de ziyaret etmeyi unutmayın.

Bu bölümde, adından anlaşılacağı gibi su dünyası ile ilgili her şey var. Burada denizanası, köpekbalığı, denizatı gibi birçok deniz canlısını görebilirsiniz.

Giriş: Legoland’e giriş ücreti 100 dolar. Water Park ve Sea Aquarium’u gezmek isterseniz ekstra bilet almalısınız.

San Diego (Kaliforniya)-6

SAN DIEGO'DA BİR AY 1. BÖLÜM
SAN DIEGO'DA BİR AY 2. BÖLÜM

Not: Tüm fotoğrafların kullanım ve telif hakkı yazara aittir.

kesifcagrisi

Herkese Merhaba, Adım Filiz Kavasoğlu. Küçükken gökyüzüne bakar uzaklarda ne var diye merak ederdim.Bu merak beni bir keşfetmeye,keşif tutkusu da bir gezgine dönüştürdü.O zaman hadi dünyayı birlikte keşfedelim.