SAN MARCO (ST. MARK) MEYDANI VE SAN MARCO BAZİLİKASI

491514 Nis 2014Gezi Notu
SİBEL AKINCISİBEL AKINCISilver Yazar14 Nis 201449150 Yorum

Venedik - San Marco (St. Mark) Meydanı

Bu meydan, bütün dünyada özellikle güvercinleri ile biliniyor. Ünlü kafeler ve lüks mağazalara ev sahipliği yapıyor.

Venedik

Venedik-1

Venedik-2

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Sant’Elena Park Apartment, The Lion's House APT4, Tilly's House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Isola di San Pietro I, Testa gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Isola di San Pietro II, Imperial Suite Canal View, Sotoportego delle Colonne tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Venedik-3

Venedik-4

Venedik-5

Venedik-6

Venedik-7

Venedik-8

Venedik-9

Venedik - San Marco (St. Mark) Bazilikası

Dört İncil yazarlarından biri olan San Marco’nun kemiklerini muhafaza etmek amacı ile 1063 ve 1073 yılları arasında, Avrupa ve Bizans karışımı bir tarzda inşa edilmiş. Daha sonra Rönesans döneminde ve 17. yüzyılda bazı değişiklikler yapılmış ve olağanüstü derecede bol ve harika süslemeler eklenmiş.

Soğan şeklindeki kubbesi, haçın kolları üzerine inşa edilen farklı yükseklikteki küçük kubbeler tarafından destekleniyor. Ayrıca zengin süslemeleri bazilikaya “Altın Kilise” unvanını kazandırmış. Yapılan seferlerden dönerken getirilen hazineler de burada değerlendirilmiş.

1200’lü yıllarda Constantinople (İstanbul)’de hipodromu süsleyen 4 adet bronz at heykeli de burada orta giriş kapısının üzerinde sergileniyor. Aslına bakarsanız Dan Brown’ın son romanı “Cehennem”de belirttiği üzere; bu sergilenen heykeller gerçek heykellerin replikası imiş ve asılları içerde saklanıyormuş. 1797 yılında Napolyon tarafından Paris’e götürülen bu atlar, Fransız İmparatorluğu’nun sona ermesi ile yeniden Venedik’e getirilmiş.

Venedik-10

Venedik-11

Venedik-12

Venedik-13

Venedik şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Benzersiz Saat Saint Marks Bazilikası sonra (89 €), Venedik: 3 Saatlik İlk Kabare Akşam Yemeği (80 €), Venedik: Dayak Yolu 30 Dakika Özel Gondol Ride (24.17 €), Venedik: Venedik Tarzı Karnavalı Pub Crawl (46 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.