SANAT ŞEHRİ BAKÜ’NÜN MEYDAN, PARK ve ÜNLÜ MÜZELERİ

Bakü şehir gezimizde şimdiki durağımız "Şehitlik Meydanı", hürriyet şehitleri ziyareti. Burada şehit olmuş Türk askerleri için de yapılmış olan bir anıt bulunan şehitlik, şehrin yüksekçe bir tepesi üzerinde. Hemen tüm şehri kuş bakışı gören bir meydanın ortasında içerisinde hiç sönmeyen bir ateş bulunan abide hüzünlüydü.

Bakü

Meydanın tam karşısında yükselen üç modern kule modern Bakü'nün sembollerinden. Modern ve geleneksel mimariyi tam bir ahenkle birleştiren kuleler ateş alevini andıran bir biçimde inşa edildiğinden olsa gerek bu muazzam gökdelenlere 'Alev Kuleleri' denmiş. Konumundan olsa gerek ilginç bir şekilde şehrin hemen her yerinden görünüyor, ama kulelerin güzel bir fotoğrafını isterseniz Halı Müzesi'nin hemen önünden size güzel pozlar verecekler. 400 milyon ABD doları harcanarak yapılmış, 190 metre yükseklikteki 3 bloktan biri ünlü bir uluslararası zincir otellerden, 2013 yılında MIPIM tarafından "En iyi Otel ve Turizm Kompleksi" ödülünü almış. Bu kulelerle Bakü modern şehirleşme yönüne doğru bir büyük adım daha atmış. Kuleler gece öyle güzel ve ışık oyunları ile ışıklandırılıyor ki, kuleler adeta üçlü bir grup olarak dans etmekte.

Bakü-1

Bakü’nün en önemli caddesi ise Targovaya Caddesi üzerinde ise önemli taş yapıları, tarihi binalar ve altlarında da ünlü marka mağazaları görebilirsiniz. Sanata önem veren bir şehir, tiyatro binaları, sanat müzeleri, meydanlardaki heykeller de bunu doğruluyor. Bakü’de Aliyev ve ailesinin heykel ve resimlerine de her yerde rastlamak mümkün. Ancak Ata’mızı da unutmamışlar, kıyı şeridindeki 16 kilometre yemyeşil parkı dışında, bol yeşili ve parkları olan şehirde bir özel park daha var. Elçiliğimizin karşısında, dünya liderimiz Atatürk’ün adının verildiği parkta, sanatçılar, şairler gibi ünlülerin yanı sıra bir de Atatürk heykelini görmek bizi duygulandırdı.

Bakü-2

ULUSAL TARİH MÜZESİ

Bakü şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Old Town Guest House, Eco room güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Квартира в Центре с Трансфером 18/12/6, Apartments in the center of Baku, Elcin 666. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz East Legend Hotel, Bayil Inn, Calipso Guest House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Yasamal Hostel, White City Hostel, Minaal Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bakü aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şehrin en büyük müzesi, sahil bulvarına yakın bir mesafedeki Tagiyev Sokağı'nda, eski bir petrol zengininin yaşamış olduğu çok güzel bir ev. Azerbaycan’ın en eski dönemlerinden bugüne arkeolojik ve etnografik eserler ile Manna, Med, Skif, Atropatene, Albanlar ve Hürremler dönemlerine ait malzemeler sergilenmekte. Safevi hükümdarları, 16. yüzyıl ile Şirvanşahlar, 14. yüzyıldan kalma gümüş paralar, ortaçağa ait eserler gibi çok zengin bir müze.

Bakü-3

ULUSAL SANAT MÜZESİ

19. yüzyıl yapısı çok güzel tarihi bir yapıdaki Devlet Sanat Müzesi'ne gidiyoruz. Azerbaycan'ın en büyük Sanat müzesi, başkent Bakü'nün de en önemli müzelerinden. Niyazi Caddesi'ndeki Filarmoniya’nın karşısında müzede 15.000'in üstünde eser sergilenmekte, ancak bunların sadece 3.000'i daimi koleksiyonda.

Bakü-4

HALI MÜZESİ ve BAKÜ HALILARI

Kıvrılmış bir halı biçiminde inşa edilmiş ilginç binadaki çok güzel, hatta müthiş halıları da mutlaka görün, halı dokuyan hanımların maharetli parmaklarını izleyin. Müzede sergilenen 6000 den fazla Azerbaycan halıları, ortaçağdan günümüze değişik bölgelerden. İran desenlerinin biraz değiştirilerek uygulandığı Dağıstan türü halılarda armut ya da yaprak dizileri, geometrik ve karmaşık biçimde işlenmiş. Renkler yumuşak tonlarda, çözgü ve düğümleri yün, atkıları daha çok pamuk ipliğinden. Seccadeler ise ipek ve pamuk ya da yün ile pamuktan dokunmuş.

Vaktiniz varsa daha pek çok müze bulabilirsiniz şehirde.

Yarın şehir dışına çıkacak ve bir Dünya Mirası ve çok ilginç volkanlar göreceğiz.

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...