SANKT BLASİEN VE ÇEVRESİ

Almanya’da  St. Blasien’i görme fırsatım olmuştu. Almanya forumlarını okuyunca yazmak istedim. St. Blasien Almanya’nın İsviçre sınırına 70 km uzaklıkta doğal güzelliklerinin içinde çocuklara ve gençlere yönelik Almanca kursların verildiği bir yer.

St. Blasien

St. Blasien’in tam ortasında kocaman görkemli bir katedral var. Temiz hava kaplıcası olarak bilinen St. Blasien, Feldberg eteklerindeki Güney Kara Ormanları doğal parkında yer alır. Çok sayıda gölle çevrilidir. Müthiş temiz bir havası var. Turistik olarak çok çok bilinen bir yer değil ama benim gidip görmekten keyif aldığım bir yer.

St. Blasien-1

Köylerini, göllerini, doğasını gezmesi huzur veriyor. Çok kalabalığın olmadığı yerleşim yerleri insanı yormuyor (devamlı kalmamak şartıyla). Yakınlardaki Schluchsee Gölü turistik bir yer olmasıyla ön plana çıkıyor. Gölün hemen yanından paralel geçen tren ve rayları renk katıyor. Gölün etrafında birçok kafe mevcut. Ayrıca göl de birçok aktivite var. Bisiklet sürenleri, yelken yapanları, kanoya binenleri, gölde yürüyüş yapanları, balık tutanları, yüzenleri görüyorsunuz. Kısacası gölü sonuna kadar kullanıyorlar.

St. Blasien şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Haus Maria, Haus Hirschburg, Hotel & Restaurant Klostermeisterhaus. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Alb Studio, Hotel Bellevue gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz B&B Glatt, Hotel Klosterhof, Pension Gasthaus Zur Schmiede tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un St. Blasien aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

St. Blasien-2

Kendine has evleri, otelleri farklı bir yerde olduğunuzu hissettiriyor size. Yapıların balkonlarının renk renk çiçeklerle süslenmesi göze hoş geliyor. Ayrıca şunu söylemeliyim bu kadar bakımlı yer az gördüm. Taşlık yolları, asfalt yolları ne kadar ücra köşelere de gitseniz hep aynı. Etraftaki çiçeklerle yapılmış süsler, oturma yerleri insanların hizmetine sunulmuş. Ayrıca St. Blasien’e yakınlığıyla Freiburg, Almanya’nın en güneş alan tarihi kentidir. Burada hayat daha canlı. Ren Nehri’nin yanındaki Freiburg, Fransa ve İsviçre’ye çok yakın.

St. Blasien-3

Ben Stuttgart’tan oralara giderken yolların, merkezlerden uzaklaştıkça bozulacağını düşünmüştüm. Sanırım tahminimce  tüm Almanya bu altyapıya sahip. Ayrıca Stuttgart’tan Köln’e otobandan giderken hız sınırının olmaması beni şaşırtmıştı ( gittiğim zamanda). Otobanda sol şerit Alman markalarının kapışması gibiydi. Sadece yol ayrımlarında veya tehlike arz eden konumdaki yerlere yaklaşırken km sınırlaması levhaları oluyordu.

St. Blasien’e 70 km uzaklıkta İsviçre sınırı var. Almanlar  sınırda pasaport kontrolü için durmadan geçiyor (ya da giriş izni olan ülke vatandaşları). Biz de geçmek istedik, çünkü arabalar durmadan sınırı aşıyor. Ancak pasaport izni olmadan geçersek yüksek cezanın olduğu söylenince vazgeçtik. Bizim Schengen vizemizle İsviçre’ye geçilemediği için… Eğer gezginseniz ve değişik bölge ve yerler görmek istiyorsanız bu civarı önerebilirim.