SAZLIKLAR İÇİNDEN DENİZE ULAŞMAK: DALYAN

Muğla’nın, Ortaca ilçesine bağlı bir belde. Nüfusu ise 8000.

Köyceğiz Gölü ile Akdeniz’i birleştiren kanal üzerinde bulunmakta. Dalyan kanalının denize ulaştığı İztuzu PlajıCaretta Caretta’ların yumurtalarını bıraktıkları kumsal. Ayrıca Kaunos Antik KentiLikya Kral Mezarları da burada yer alıyor.

Anayoldan 12 km içeride Ortaca Garajı’ndan kalkan minibüslerle ulaşabilirsiniz (3 TL). En önemli geliri turizm, balıkçılık, pamukçuluk. Dalyan’da 100’ün üzerinde konaklama yeri mevcut!

Dalyan

1988 yılında ilk gittiğimde; Dalyan küçücük bir köydü, şimdi ise yine küçük ama eskiye göre çok değişim var! Burası arkadaşım, devrem Ömer’in memleketi.

Dalyan tam bir kafa dinleme yeri, gezdiğim 34 ülke ve bir sürü şehirde; tekneyle sazlıkların arasında yolculuk yaparak plaja hiç gelmedim! Halen kulaklarımda o pancar motorunun tır, tır, tır ötüşü var.

Dalyan-1

Tekneler genelde kooperatife bağlı ve dolmuş tekne görevi görüyor. Biletleri gidiş-dönüş (10 TL) olarak alıyorsunuz (dönüş biletinizi kaybetmeyin, tekrar ücret ödemek zorunda kalabilirsiniz). Tekne dolunca hareket ediyor. Ayrıca özel olarak da tekne kiralayıp Ekincik Koyu, Kargıcak Koyu, 12 Adalar Göcek Gezisi yapabilir; Yuvarlak Çay Gezisi (hatırlıyorum da nehrin üzerinde yemek yemiş, nehrin buz gibi sularına el değdirememiştik), Jeep Safari Gezisi, Dalaman Çayı’nda Rafting, Fethiye (Ölüdeniz/Saklıkent) Gezisi, Sarıgerme’de belediyenin tesislerine, Sarsala Plajı'na ya da Akyaka Çınar Koyu'na gidebilir ve çamur banyosu yapabilirsiniz. İztuzu Plajı'na ayrıca karayolu ile gidebilirsiniz (10 TL).

Dalyan-2

Dalyan Tavsiyelerim
Dalyan’ı kesinlikle görmenizi, tekneyle sazlıkların arasından plaja gitmenizi, belediyenin çay bahçesinde çayınızı ya da nar suyunuzu içerken; Likya Kral Mezarları'nı fotoğraflamanızı, Çınar Koyu ve Sarsala Plajını görmenizi, Müjde'nin gezilerine katılmanızı, gezi boyu hikayelerini dinlemenizi, 12 Adalar Turuna katılmanızı ama Kıydan Tour için (verilen hizmet ve yemeğin kötü olması) düşünmenizi, Çandır Köyü'ne gidip; Mehmet VAROL'un Yörükler hakkında verdiği bilgileri dinlerken; ikram ettikleri Ballı-Yoğurdu yemenizi! Özellikle doğal çamur banyosuna girip; ayak parmak uçlarınızda ekmek yedirirken; balıkların küçük ısırıklarını hissetmenizi ve kükürtlü havuzda cildinizi güzelleştirmenizi tavsiye ederim. Sivrisinekler için hazırlıklı olmalısınız!

Dalyan'da Yeme-İçme
Merkezde pide yemek isterseniz Çağrı Pide (hesaplı, lezzetli ve hizmette iyi). Biz balık alıp kendimiz pişirip, yanına da salata yapıp pansiyonda yemiştik. Mavi yengeç denedim ama bana göre değil! Ama levrek yemelisiniz, ekşileme, yoğurtlama (patates kızartması, domates sosu-yoğurt ve sarımsakla), nar suyu içebilirsiniz. Demet Pastanesi'nde de kazandibi ve dondurma, Hakan Kaptan'la tura katılıp; annesi Birgül Teyze'nin hazırladığı müthiş yemekleri yiyebilirsiniz.

Dalyan'da Ulaşım
Dalaman Havaalanı’na gelip; Dalyan’a ulaşmanız mümkün. Otobüs firmaları ile de Ortaca’ya ulaşmanız mümkün, sonrası minibüs.

Dalyan'da Gece Hayatı
Bir sürü bar mevcut, insanları dans ettirmek için de çaba sarf ediyorlar ama bir Marmaris, Bodrum gibi değil tabi.

varol gezi

Kendimi bildim bileli gezmeyi, seyahat etmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni kültürler öğrenmeyi, yeni tatlar tatmayı, yeni insanlarla tanışmayı, araştırmayı, kendimi geliştirmeyi sevmişimdir! Nerelere gidilir, nerede ne yenir, ne içilir? Hep merak etmişimdir!  Olcay VAROL | VAROL GEZİ - EKONOMİK - UCUZ SEYAHAT HAKKINDA TÜYOLAR varolgezi.com