SELANİK'TE GEZİLECEK YERLER

386219 Oca 2016Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar19 Oca 201638620 Yorum

Thessaloniki'nin benim için en önemli yanı; Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu şehir olması! II. Murat tarafından fethedilmiş olup; 500 yıl Osmanlı’ya bağlı kalmış, 1997 yılında Avrupa Kültür Başkenti seçilmiş, nüfusu 364.000.

Selanik-1

12 ülkeyi kapsayan seyahat planlanımın, ilk durağı Selanik'ti. Yeni yerler görmenin heyecanı içimi sarmıştı. 12 Eylül 2010 tarihinde yol arkadaşım Ahmet’le İstanbul’dan, saat 22.00’de otobüsle hareket ettik. 593 km bitiminde Selanik Otobüs Garajı’ndaydık.

Booking.com’dan rezervasyon yaptırdığım Egnatia Caddesi’nde bulunan Hotel Aegeon’a geldik. Otel, otogara ve şehir merkezine oldukça yakındı. Sabahın erken saatleri olmasına rağmen odamıza yerleştik ve bir süre dinlendik. Şehri bir an önce keşfetmek istiyorduk.

Selanik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Laura City Egnatia, Maisonette Ano Poli Eleni, Aristotelous Square Luxury Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sunny, quite apt, Akmon gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Paparrigopoulou Apartment, Route 77, Megaron11 Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Selanik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Aristotelous Meydanı’nı, İzmir’deki Kordon’a benzeyen Paralia bölgesini (şehrin kalbinin attığı bu bölgede kafeler, restoran ve eğlence mekanları var) gezdik. Paralia’nın sonuna kadar yürüdüğünüzde Beyaz Kule (Lefkos Pirgos-Osmanlı döneminde Kanuni Sultan Süleyman tarafından yaptırılmış. 1912 senesinde yapılan Balkan Savaşları’nın sonucunda, Selanik Yunanlıların eline geçince sembolik bir vaftiz töreniyle beyaza boyanmış! İsmi buradan gelmekte. Zamanla kule eski rengini almış)’yi görmeli ve Selanik Kalesi’ne tırmanıp; Thermaikos Körfezi ve manzarayı izlemelisiniz!

Selanik-2

Atatürk’ün Evi’ni, Agios Dimitrios Kilisesi’ni, Rotonda’yı, Kamara’yı görmelisiniz.

Selanik-3

Selanik'te dikkat çekenler:

İzmir'i bilenler benimle aynı görüşü paylaşacaklardır. Selanik, İzmir’e çok benziyor, hiç yabancılık çekmiyorsunuz! Ekonomik sorunlara rağmen tüm kafeler, restoranlar hınca hınç dolu! Sabah trenimiz 05.30’daydı ama bilet satan kişi 05.15’de geldi! Tren oldukça soğuktu! Trende konuşurlarken duyduğum, haydi sözcüğü bayağı tanıdık geliyordu kulağa!

Ertesi gün Üsküp’e geçmeyi planlıyorduk ama tren çalışanları grevdeydi bu yüzden bir gün daha kalmak zorunda kaldık! Aynı otelde kaldık ama bir önceki gün gibi hizmet vermediler!

Selanik'te Yeme-İçme: Yemekler konusunda hayal kırıklığına uğradım diyebilirim! Bizim Türk Mutfağı’na sadece benzemekle kalıyorlar, isimleri de kendilerine uyarlamışlar (cacıkis gibi). Tatlılardan da tulumba tatlısı yedik ama hiç güzel değildi. Ouzo’nun da hiç rakıyla alakası yok!

Tavsiyem, Kordon’da geziniz!

Selanik için yararlı bilgiler:

• Atatürk’ün Evi; Eski Şehirde, Aya Dimitraya Mahallesi’nde Apostolu Paviou Sokağı’nda Türk Konsolosluğu’nun içinde yer almakta. Müzeyi Pazartesi hariç her gün 10.00-17.00 saatleri arasında ziyaret edebilirsiniz.
  • Havaalanından 0.90 Euro vererek 78 numaralı otobüsle şehir merkezine ulaşabilirsiniz.
Selanik şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Meteora: Thessaloniki'den Trenle Tam Gün Gezisi (96 €), Yerel ile Thessaloniki Taste (95 €), Klasik Selanik Turu (180 €), City Center Selanik Havalimanı Özel Transferi (31 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.