SELÇUK VE ŞİRİNCE

Bu yazı Gezimanya üyesi Özgür Çağdaş tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Çeşme, Alaçatı'dan yola çıkıp, Seferihisar'a uğradığımız günümüz, gün batarken Selçuk'a varmamızla tamamlandı. Geceyi Efes Antik Kenti, St. Jonh Kilisesi gibi tarihi yerlere yakın Ayasoluk Hotel'de (http://oteller.gezimanya.com/Hotel/Ayasoluk_Hotel_Selcuk.htm) geçirdik. Yapımı 4 yıl sürmüş, inanılmaz uzun uğraşlar sonucu inşa edilmiş ve en ince detaylara kadar düşünülmüş bir yer. Oldukça lezzetli olan kahvaltı ve akşam yemeğinizi havuz başında manzaraya karşı yiyebileceğiniz bir otel.

Şirince

Şirince-1

Selçuk, tarihi 6000 yıl öncesine dayanan bir şehir. Zamanında dünyanın en büyük kentlerinden biri olan Efes Antik Kenti, şu anda da dünya üzerinde en iyi korunmuş antik şehirlerden biri. Çok iyi korunmasında en önemli etken, şehrin savaş olmadan terk edilmiş olması.

Şirince bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Şirince-2

Şirince şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Güllü Konak, Zeytinli Konak Hotel, Şirince Taşkonak. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Doğa Pansiyon, Begonvil Pansiyon Şirince, Zeytinli Konak Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Güllü Konak, Zeytinli Konak Hotel, Begonvil Pansiyon Şirince tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Şirince aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şehrin çok enteresan bir tarihi var. Roma dönemindeki en şaşalı zamanlarında şehrin nüfusu 200.000 civarındaymış (kaynak: en.wikipedia.org/wiki/Ephesus). 200 bin kişi şu an için kulağınıza az geliyor olabilir ama o zaman için inanılmaz bir nüfus (karşılaştırmanız için ufak bir örnek: Efes'ten yaklaşık 1000 yıl sonra, fethedilmeden önceki İstanbul'un nüfusu sadece 40.000 kadar).

Efes, zamanında bir liman şehriymiş. Hatta bir liman yetmemiş ve ikinci liman için çalışmalara bile başlamışlar. Ama deniz çekilmeye başlamış ve liman kenti olan Efes, bir anda kendini denizden 6-7 kilometre ötede buluvermiş. Liman olmadığı için ticaretin çökmesiyle, insanlar şehri terk etmeye başlamışlar.

Selçuk'ta diğer görülmesi gereken yerler ise Hristiyanların hac rotalarından olan St. John Kilisesi ve Meryem Ana Evi’dir. St. John Kilisesi şehrin göbeğinde, Meryem Ana Evi ise civardaki dağlardan birinin tepesinde ancak araçla gidebileceğiniz bir mesafede.

Tabi ki Helenistik dönem ve Roma dönemi dediğimiz zaman kültürün en önemli parçasını da unutmamak gerekiyor: Şarap. Selçuk'a varır varmaz ilk isteğim güzel bir Şirince Şarabı tatmak oldu. Akşam çarşısında dolandım ama bulamadım, Selçuk'ta Şirince şarabını pek satmıyorlardı ya da ben bir türlü denk gelememiştim, şaşırdım.

Ertesi sabah Şirince'ye gittik, köy bayağı büyümüş ve çok turistik bir yer olmuş. Ben çocukken, trekking rotası olarak giderdik oraya. Bizi bir yerde bırakırlardı, 10-15 km yürüyüş sonucunda Şirince’ye varıp şarabımızı içerdik. O zamanlar hoş bir yerdi ama pek turist otobüsleri görmezdim. Şimdi alabildiğine turist otobüsü vardı.

Şirince-3

Çarşısında pek çok şarap evi var, onlardan biraz şarap tatmaya başladım. Ahududu şarabı, Böğürtlen şarabı, Ayva şarabı, Üzüm şarabı vs. Bir sürü çeşitten tattım.

Şirince-4

Şarap evinin sahibiyle lafladık biraz. Sordum niye Selçuk merkezde satmıyorsunuz diye. Dedi ki, burada zaten çok fazla talep oluyor ve karşılayamıyoruz. Eğer Selçuk'a satmaya başlarsak, en az 10 kat daha fazla üretim yapmamız gerekir. Öyle bir yükün altına girmektense, burada güzel güzel şarabımızı içiyoruz : )

Şirince-5

Özgür Çağdaş kullanıcısının resmi

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...