SESSİZ, SAKİN VE KAFA DİNLEME ŞEHRİ: MİLANO

Milano senin için nereden başlasam bir düşünelim... Öncelikle İtalya'nın kuzeyinde oluşu sizi Avrupa'da olduğunuzu hissettirse de bence aradığımız ve beklediğimiz o İtalya hissi orada kesinlikle yok. Belki ben hissedemedim döndüğüm zaman giden yakınlarıma soracağım diye düşündüm ve genellikle düşünceme katılıyorlardı. Avrupa'da bulunan her şehir gibi planlı ve tarihi yapılara sahip çıkılmış. Ama biz alışmışız kaosa. Gözler kalabalık arıyor nerede bu insanlar dedirtiyor. Şehir nüfusu 7.400.000 kişiden oluşuyor. Evet evet yanlış okumadınız! Geçenlerde İstanbul nüfus olarak yaklaşık 20.000.000 civarında diye okumuştum. Tabii bu durum sokaklara da yansımış, kargaşa yok. Milano için sessiz, sakin ve kafa dinleme şehri diyebiliriz.

Milano

Ünlü Duomo Katedrali... Avrupa'nın en büyük 4. katedrali olma özelliğine sahip. 1965 yılında yapılmış olan katedral, İtalya'nın en yüksek 2. kilisesi olma özelliğini de taşıyor.

Milano-1

Galleria Vittorio Emanuele, Milano'da en beğendiğim yer diyebilirim. Yapıyı oturup seyretmek istiyorsunuz istemekle kalmıyor bir anda kendinizi izlerken de bulabiliyorsunuz. Çünkü detayları bence çok hoştu. Yere mi baksam yukarıdaki cam çatıya mı bilemedim... İtalyanlar için dünyanın ilk alışveriş merkezi olarak adlandırılıyor. Bu bilgiden emin değilim çünkü Kapalıçarşı'nın en eski alışveriş merkezi olduğunu okumuştum fakat dünyanın en eskilerinden olduğu bir gerçek. İçerideki mağazalar tahmin edersiniz ki İtalya'nın adının moda sektörüne altın harflerle yazılmasına sebep olan mağazalardır. Bence vitrinleri büyük bir özenle hazırlanmış galerinin hakkını vermişlerdi. Tabii ki bu şıklığın göz kamaştırmasına aldanmayın, fiyatları görünce kendinize geliyorsunuz : )

Milano şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Casa Amabile, Loft New York, Via Vallazze. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Palazzo Farini Halldis Apartments, WiFi New Big Apartment 4 Places gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Viale Molise Halldis Apartments, Amazing Flat with terrace, Elegante Buenos Aires tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Milano aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Milano-2

Elif Hazal Gündoğdu

1991 yılı Haziran ayında dünya'ya gelmişim. Bol gezmeli bir çocukluğun ardından artık kendi seyahat planlarımı yapmaya başladım. Beykent Üniversitesi Turizm İşletmeciliği bölümünü bitirdim. Gezmekten büyük keyif alıyorum son zamanlarda Instagram hesabımda paylaştığım fotoğraflara aldığım olumlu tepkiler üzerine gezi notlarımı, çektiğim...