SEZON DIŞI DALYAN-FETHİYE-KAŞ

182727 May 2016Gezi Notu
mjdckrmjdckrGezgin27 May 201618260 Yorum

“Haritası parçalandı ellerimde gecenin, bir yitiriş değil bu, sınırları tutamadım yerinde, gözlerime doldu sular, şimdi zaman oynak bir gölge. Nasıl başlasak, geri dönmemek için?”
Kaan İnce - “Gizdüşüm”

Oldum olası, bir yerlere kaçmak için belli bir zamanı beklemeyi hiç sevmem. Zaten “sezon” kelimesinden hiç haz etmem. Efenim canım istedi, atladım otobüse gittim. Elbette gitmeden çok detaylı olmasa da bir rota çizdim. Biz rotayı Dalyan'dan başlattık fakat Kaş'tan başlatmak İstanbu'a geri dönerken daha rahatlık sağlıyormuş.

14 Mayıs Cumartesi akşamı çıktığımız yolculuğumuz sabah Ortaca'da son buluyor. Eğer İstanbul'dan Dalyan'a gelmek istiyorsanız Ortaca'da inmeniz ve buradaki minibüsleri kullanarak Dalyan'a ulaşmanız gerekiyor. Yaklaşık 20 dakikada Dalyan'a varmış oluyorsunuz. Eğer Uçak ile gelecekseniz buralara Dalaman Havalimanını tercih etmeniz gerekli.

15 Mayıs Pazar sabahı itibari ile pansiyonumuza yerleştik. Konakladığımız yer, Kaya Mezarları manzaralı şirin bir pansiyondu.
Dalyan, trekking yolu olan Karia Yolu içinde yer alıyor. Dalyan kanalının denize ulaştığı yer olan İztuzu Plajı, deniz kaplumbağaları olan Caretta Caretta'ların yumurtalarını bıraktıkları kumsallardan biridir. Kaunos Antik Kenti de Dalyan'dadır.
İlk gün yağmurlu bir hava karşılasa da bizleri, yağmur altında İztuzu Plajın'da deniz keyfi yaptık.

Dalyan

Dalyan şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Crescent Villa, Dag Evi, Miletos Pension. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Serenity, Hotel Binlik gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Sounds of Berg Hotel, Dalyan Doga Hotel, Rota Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Dalyan aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İkinci gün ise Kaunos Antik Kenti ve Kaya Mezarları'nı gezdik. Antik Çağ'da bir liman kenti olan Kaunos, günümüzde kıyıdan hayli içeride kalmıştır. Kente girişte kaya mezarları sizleri karşılıyor. Diğer tarafta yaklaşık 3 km uzunluğundaki sur duvarları, Stoa, agora, çeşme, hamam, tiyatro ve tapınak kalıntıları gibi Kaunos'un antik dönemdeki eserlerini görebilirsiniz.

Üçüncü gün sabahı Dalyan'dan ayrılıp Fethiye'ye geçiyoruz. Buradaki otogardan minibüs veya otobüsleri kullanabilirsiniz ulaşım için. Fethiye'ye vardığımızda günübirlik zaman geçireceğimizden dolayı araba kiraladık. İlk rotamız Saklıkent Kanyonu. Aslında vaktimiz olsaydı, Saklıkent'e varmadan önce Tlos Antik Kenti ziyaret etmek isterdik. Fethiye merkezinden Saklıkent'e yaklaşık bir saate ulaşıyorsunuz. Saklıkent Kanyonu, Antalya-Muğla sınırını çizen Eşen Çayı'nın kolu olan Karaçay'ın oluşturduğu kanyondur. Uzunluğu yaklaşık 18 km'dir. Yüksekliği ise 200 metreye kadar çıkar.

Dalyan-1

Kanyonun ilk girişinden itibaren soğuk sular içinde yürüyüş yapıyorsunuz. Daha sonra parkur biraz daha zorlaşıyor ve tırmanış ile devam ediyorsunuz.

Saklıkent Kanyonu'ndan ayrıldıktan sonra Ölüdeniz'e geçiyor, akşam saatlerine kadar denizin tadını çıkarıyoruz.
Fethiye'den akşam ayrılıp Kaş otobüslerine binip Kalkan'daki pansiyonumuza geçtik. Kalkan, Kaş'a bağlı, Patara Antik Kenti ile Kaputaş Plajı arasında kalan, ufak, şirin bir limana sahip bir kasaba diyebiliriz. Ama ne yazık ki buralar da çoktan beyaz villaları ile yabancılara teslim edilmiş. Buradaki halk da bu turistlere(!) verdiği hizmet sektöründen geçimini sağlıyor.
Pansiyonumuz denizi kucaklayan bir manzaraya sahip, sabah kahvaltısı dışında manzarası ile de doyuruyor bizleri.

Dalyan-2

İlk gün Patara Antik Kenti ve Patara Plajı'nı geziyoruz. Patara Antik Kenti, Roma döneminde de çok önemli bir kent olmuş ve Likya-Pamphilya eyaletlerinin başkentliğini yapmıştır. 400 metre genişliğinde ve 1600 metre derinliğindeki Patara limanının kumla dolmaya başlaması ve teknelerin yanaşmakta güçlük çekmeleri, Patara’nın giderek önemini yitirmesine neden olur. Rüzgarın savurduğu kumlar zamanla limanı doldurur ve kenti büyük ölçüde örter. Bugün kentte görülebilecek kalıntıların bir bölümünün kumlar altında olduğunu göreceksiniz. Ancak son yıllarda yapılan arkeolojik kazılarla kent, üzerini örten kumlardan arınmaya başlamıştır. Antik kente ilk girişte sizi Roma Zafer Takı karşılar, sonrasında ise Bizans Bazilikası ve Tiyatro devam eder. Ayrıca, ayakta kalan en eski demokratik meclis binası da bu şehirdedir. 2010'da TBMM tarafından restore edilmiştir.

Patara yolunu takip ettiğinizde sizi son olarak Patara Plajı'na götürüyor. Büyük bir kumsala sahip olan plajın bir kısmı Caretta carettalar için ayrılmış. Uçsuz bucaksız beyaz kumsalın, bembeyaz köpüklü denizle buluşmasını uzun uzun izliyoruz.
Buralara gelip te Kaputaş Plajı'nda denize girmeden olmaz. Kalkan İle Kaş arasında, yol kenarında kalan bu küçük plaja uzun bir merdiven basamaklarını inerek ulaşıyorsunuz. Şahane maviliğe sahip denizi ve sapsarı kumları ile sizi her şeyden uzaklaştırıyor. Ayrıca akşamları yıldızları izleyebileceğiniz en iyi yer burasıymış. Öğrendiğimde teleskop almadan yola çıktığım için kızdım kendime.

Ve son gün Kaş'a geliyoruz. Akşama doğru yola çıkacağız. O vakte kadar Kaş'ın hareketli limanını geziyor ve dar sokaklarına dalıyoruz. Fethiye ve Dalyan da olduğu gibi burada da yapabileceğiniz birçok aktivite mevcut. Ayrıca çok sayıda tekne ve antik kent turu da düzenleniyor.

Dalyan-3

Biz bu bolca hareketli rotamızda, mavisi ve yeşili ile gözlerimizi doyurup, huzurunu içimize çekerek ayrılıyoruz ve tekrar tekrar geleceğimiz için vedalaşmıyoruz.

Dalyan şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Rodos adası Seyir (41 €), Marmaris: İçmeler Scuba Dalış Turu (25 €), İlçe Cabaret Biletleri, Marmaris Talk (25 €), Marmaris Milli Parkı: 3 Saatlik At Safarisi (15 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.