SİZ HİÇ KÜRE DAĞLARI'NI GÖRDÜNÜZ MÜ? (BÖLÜM 1)

60908 Ara 2017Gezi Notu
Serhat ÇelebioğluSerhat ÇelebioğluSilver Yazar08 Ara 20176091 Yorum

Batı Karadeniz’de yer alan Küre Dağları; görselliği ve doğal zenginlikleri açısından Türkiye’nin sahip olduğu en önemli doğal alanlardan biri. Bölgede yaklaşık 1.000 bitki türü, 40 memeli türü bulunuyor. Diğer taraftan bölge; mağara ve kanyonlar açısından da oldukça zengin. Düşünün Dünya Koruma Vakfı (WWF-Int) bile burayı Avrupa’nın acil korunması gereken 100 orman alanından biri olarak saptamış.

Kastamonu

Kastamonu-1

Tanıtım eksikliği nedeniyle bölgenin turizmden henüz yeterince faydalanmıyor olması bence bölgenin en büyük şansı. Bünyesinde barındırdığı ormanların doğallığıyla, her biri kartpostalı andıran köyleriyle, muhteşem ve sıcak insanlarıyla ve yöresel yemekleri ile bu bölgenin gezi ve fotoğrafseverler açısından muhteşem bir yer olduğunu söyleyebilirim.

Kastamonu-2

Çok uzun zamandır bölgenin doğasını fotoğraflamak istememe rağmen fotoğraf çekim noktalarına hâkim ve bölgeye gitmeye istekli bir grup bulamadığım için Küre Dağları’na gezimi erteliyordum. Tam da buraya ne zaman ve kimlerle gidebileceğimi düşünürken nihayet 2017 yılının 3 Aralık günü buraya Fikret Dadaş Bey’in başkanlığını yaptığı TBMM Fotoğrafçılık Grubu ile birlikte gitme fırsatını bulabildim.

Kastamonu-3

Bilmeyenler için şunu belirtmemde yarar var. Tur şirketleri genel olarak uygun zamanda merkezlere ve gidilmesi gereken yerlere gezi programı düzenlerken fotoğraf grupları, yol üzeri esnek programlarla sadece fotoğrafa yönelik gezi programı düzenliyor. Başka bir deyişle bazen fotoğraf çekilecek sahneler ile ani olarak karşılaşılabildiğinden gezi programının da ani olarak değişmesi mümkün olabiliyor. Fotoğraf çekim noktalarına gidiş için ise turların tersine çekim noktalarının tenha olduğu zamanlar tercih ediliyor. Sonuç olarak, fotoğraf çekim niyetiyle yola çıkıp bir gezi grubu ile tur yapmanız uygun olmuyor.

Kastamonu-4

Bu kısa girişten sonra fotoğraf gezimizi sanırım anlatmaya başlayabilirim. 06.30 civarında programa katılmaya istekli fotoğrafseverleri almış, tüm fotoğraf malzemelerini de yüklemiş olarak TMMM Fotoğrafçılık Kulübü olarak Ankara’dan Küre Dağları’na doğru yola çıktık. Zaman kaybını en aza indirmek için kahvaltımızı arabada yapmayı tercih ettik. İlk hedefimiz yazımın birinci bölümünü ayırdığım müthiş fotoğraf sahneleriyle dolu Araç-Daday Yolu üzerindeki köyler. Yaklaşık dört saatlik bir yolculuktan sonra ilk fotoğraf molamızı Pelitören Köyü’nde verdik (41° 18' 0.8892'' Kuzey ve 33° 19' 8.1552'' Doğu). Köy, Araç ilçesine bağlı olup ilçenin 6 kilometre kuzeyinde bulunuyor. Köyün Kastamonu’ya uzaklığı ise 39 kilometre.

Kastamonu-5

Tüm bölgede olduğu gibi bu köyün de geçim kaynağı hayvancılık. Bu nedenle Pelitören Köyü’nde çekimlerimizi yaparken hepimizin gözlerinin aradığı manzarayla karşılaştık. Otlamakta olan bir sürüye rastladık. O kadar şirinlerdi ki dayanamayıp hayvanları elimizle besledik.

Kastamonu-6

Tabii ki bu fırsatı kaçırmayıp Pelitören Köyü manzarasında fotoğraflarını da çektik. Fotoğraf molamız bitince arabamıza dönüp Daday’a doğru devam ettik.

Kastamonu-7

İkinci fotoğraf molamızı 3 kilometre daha kuzeyde yine Pelitören Köyü’ne bağlı olan Kuzalan Mahallesi’nde verdik. Çok şanslıyız ki güneşin yüzünü göstermesi ile ışığı da arkamıza alarak muhteşem fotoğraflar çekme imkânını yakaladık.

Kastamonu-8

Burası benim hayatımda gördüğüm en güzel köylerden biri. Pelitören Köyü’nde yangın çıkınca köyün bir kısım nüfusunun taşınıp kurduğu bir yer. Tam olarak Araç-Daday sınırında yer alıyor.

Kastamonu-9

Daha çok kırsal kesim ağırlıklı olan köy evleri hep ahşap ağırlıklı ve kütüklerden yapılmış, adeta doğanın birer parçası gibi.

Kastamonu-10

Köyle ilgili internetten de bilgi bulmak mümkün. Köyün mazisi 600 sene öncesine dayanıyormuş. Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u almak için Edirne'de döktürdüğü topları yaptırdığı ve Macaristan'dan getirttiği uşaklarına fetihten sonra “İsteyen istediği yere yerleşip yurtluk olarak seçer” fermanı üzerine ekseriyeti Edirne'nin Kıyık Mahallesi'ne ustası, kalfası, çekiççisi, körükçüsü olarak yerleşmiş, anlaşabilenler de Anadolu'nun muhtelif yerlerine gidip yerleşmişler. Macaroğlu lakabı ile anılan bir grup bu lütuftan yararlanarak gelip bu bölgeye yerleşmiş ve Pelitören Köyü kurulmuş.

Kastamonu-11

Kurtuluş Savaşı'nda köyün yarısı şehit olmuş. Bu kadar tarihî ve güzel olan bu köy maalesef göç veren bir köy. 2008 yılında 70 olan nüfus şuan 40’lara kadar düşmüş. Ayrılmak istemememize rağmen fotoğraf molamız bitince istemeye istemeye de olsa arabamıza dönüp Daday’a doğru devam ettik.

Kastamonu-12

Üçüncü fotoğraf molamızı Daday’a gelmeden önce Küre Dağları çıkışında verdik. Uzaklardaki sis ile birlikte çam ağaçlarının şehirlerde görmekten çok uzak kaldığımız muhteşem görüntülerini fotoğrafladık.

Kastamonu-13

Pınarbaşı İlçesi’ne yaklaşırken inanılmaz şekilde çökmüş sis bulutuna rastladık. Bu fırsatı da kaçırmamak adına dördüncü molamızı yaparak çok güzel fotoğraflar çektik. Çekimlerimizi tamamlayıp yemek yemek üzere Pınarbaşı’na hareket ettik. Böylece günün birinci bölümünü tamamladık.