SLOVENYA AŞKI: LJUBLJANA GEZİSİ

Bu yazı Gezimanya üyesi bidurulunyaa tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Ljubljana; Avusturya, İtalya, Macaristan ve Hırvatistan arasında kalmış küçük bir Avrupa ülkesi olan Slovenya'nın başkenti. Bu dörtlünün ortasında olduğu için de diğer ülkelere buradan ulaşım çok rahat.

Benim Ljubljana ile tanışmam İtalya'dan başladığım interrail ile olmuştu. O yüzden şehre ulaşımımı tren ile sağladım. Çoğu Avrupa şehrinde olduğu gibi burada da tren istasyonu şehir merkezinde yer alıyor. Ljubljana diğer Avrupa şehirlerine göre biraz daha uygun fiyatlı dolayısı ile her bütçeye göre otel/hostel bulmak mümkün. Para birimi olarak euro kullanıyorlar.

Tüm şehri yürüyerek keşfetmek mümkün. Ben Noel zamanı gittiğim için sanırım şehir olduğundan daha güzel göründü bana ama ilkbahar veya yaz aylarında da görmeyi çok isterdim. Şehirde dil konusunda hiçbir sıkıntı çekmezsiniz çünkü hemen hemen herkes İngilizce konuşuyor.

Gelelim Ljubljana'da nereleri gezdim, nasıl gezdim meselesine...

Ljubljana bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

• Preseren Meydanı: Ljubljana'nın ana meydanlarından ve şehrin tam ortasında yer alıyor. Noel zamanı buralarda kurulmuş pazarları gezebilirsiniz. Adını aldığı şair, France Preseren'ın heykeli de bu meydan da bulunmaktadır.
  • Üçlü Köprü (Triple Bridge): Adından da anlaşabileceği gibi üç köprüden oluşur. Ljubljanica Nehri üzerinden eski şehre bağlanır. 1280 yılından günümüze restorasyon görerek ulaşmış. Köprünün üzeri her daim hareketli.
  • Ejderha Köprüsü (Dragon Bridge): Şehrin de simgesi olan ejderhalar köprünün dört köşesinde yerlerini almışlar. Ejderhalarla fotoğraf çektirmeyi unutmayın.

Ljubljana

Ljubljana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Center4BR Apartment***, Chic Cosy Quiet in Ljubljana Center, Relax & Enjoy Ljubljana güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri yuki & bal 4*apartment, Relaxing Modern & Sunny Apartment in the Centre, FORUM Apartment I and II. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sweet 16 Studio, Old Town Terrasse view on Ljubljana River, Saint Ignatius Retreat House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Sleeping Beauty, Most Hostel, C - Punkt Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ljubljana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

• Kongresni (Kongre) Meydanı: Şehrin en büyük meydanı diyebiliriz sanırım, burada da yine türlü etkinliklerle, pazarlarla karşılaşabilirsiniz. Ljubljana Üniversitesi’nin de yer aldığı meydandır.
  • Trubarjeva Caddesi: Sokakların üzerinden eski ayakkabıların sarkıtıldığı, duvarlarının graffiti ile dolduğu, oturup kahveninizi içip soluklanabileceğiniz bir sokak. Ayakkabıların neden asıldığı bir merak konusu, kimine göre hatırası olduğu için kimine göre ise şans getirdiğine inanıldığı, ayakkabısını asan kişinin hayatında olumlu değişiklikler olduğuna inanıldığı için. Sebebi nedir bilmiyorum ama çok ilginç göründüğü kesin.

Ljubljana-1

• Tivoli Park: Evet, aralık ayında çok tadı çıkmamış olsa da, bahar aylarında yeşile yayılıp oksijene dolmak eminim ki süper oluyordur, burayı da mutlaka notlarınıza ekleyin derim.
  • Ljubljana Kalesi: En çok turist çeken, yerli halk için de en önemli noktalardan biri aslında bu kale. Ama sadece kale olarak düşünmemek lazım. İçerisinde bir çok sergi ve etkinliğe de ev sahipliği yapıyor. Aynı zamanda Ljubljana'ya panoramik olarak da buradan bir göz atabilirsiniz. Kaleye çıkmak için bir füniküler de bulunuyor, füniküler kullanmak istemezseniz, dik bir yokuş sizleri bekliyor olacak.
  • Metelkova Özerk Bölgesi: Ljubljana'ya gitmişken burayı mutlaka görmelisiniz. Bir dönem Yugoslavya orduları tarafından kışla olarak kullanılıyor. Slovenya'nın Yugoslavya'dan ayrılması ile işler burada biraz karışıyor ve bir grup Slovenya'lı genç burayı kültürel bir merkeze dönüştürmek için harekete geçiyor ve başarılı da oluyorlar. Günümüzde bir çok etkinlik, konser gerçekleştiriliyor. Sanat galerisi ve gece klüpleri yer alıyor.

Ljubljana-2

Yolunuz Slovenya taraflarına düşerse Ljubljana'ya mutlaka 1-2 gün de olsa uğrayın derim. Planlarınız dolu dolu geçsin!

bidurulunyaa kullanıcısının resmi

bidurulunyaa

1990 yılında Konya’ da dünyaya geldim. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra çalışma hayatı için İstanbul’a yerleştim ve şu an için İstanbul’da yaşamaktayım. Özel sektörde çalışma hayatıma devam ediyorum. Boş bulduğum, izin koparabildiğim her fırsatta, mekan ayırt etmeden geziyorum. Yeni yerler görüp, yeni...