SLOVENYA GEZİSİ 2. BÖLÜM: BLED, RADOVLJICA, PIRAN, IDRIJA

339723 Eyl 2014Gezi Notu
sonatdenizsonatdenizBronz Yazar23 Eyl 201433970 Yorum

Bled Gölü, Ljubljana'ya 54 km mesafede ve dağların arasında yer alan çok güzel bir göldür. Slovenya'ya gidenlerin öncelikle görmeleri gereken bir yerdir.

Bled Gölü’ne vardığımızda önce araba ile gölün çevresinde bir tur atarak gölün etrafını gezdik. Daha sonra gölün kenarında, ancak oldukça yüksek bir tepede bulunan kaleye giderek hem kaleyi gezdik hem de Bled Gölü'nün güzel manzarasını seyrettik.

Bled

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Kaleden sonra göl kenarına indik. Gölün çeşitli yerlerinde pletna adı verilen kürekli 12-15 kişilik tekneler ile gölün ortasındaki adaya gidilmektedir. Biz de bir pletnaya binip adaya gittik. Pletna ile adaya ulaşmak 20-25 dakika sürmektedir. Adada 30 dakika zaman geçirdikten sonra aynı pletna ile göl kenarına geri dönülüyor. Pletna ile adaya gidip geri gelmek için adam başı 12 Euro ödeniyor. Adaya gitmek veya gölde gezmek için kendiniz bir kayık kiralayabilirsiniz. Yazın gölde yüzülebilir.

Adada bir kilise bulunmaktadır. Kilisenin çanı sürekli çalmaktadır. Bunun nedeni dilek tutarak kilisenin çanını çalanların dileklerinin gerçekleştiğine dair anlatılan hikâyedir.

Bled şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartma Zo-Vi Bled, Apartment Bled 59, Apartment Natur. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Pamela, Apartments Rose in winter gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Holiday Home Prešernova 46, Apartment Nuška, Apartments Pr Fajfarju tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bled aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kale, gölde gezinti ve adayı gezdikten sonra Bled Gölü’nün kenarındaki restoranlardan birinde yemek yiyebilirsiniz. Burada esas söylemek istediğim bölgede meşhur olan kremşnita adı verilen tatlının denenebilecek olmasıdır.

Bled Gölü'nden ayrılmadan önce dileyenlerin yapabilecekleri son bir aktivite daha bulunmaktadır. Göl kenarındaki bir yamaca kurulan yaz kızağı (veya hava kayağı) çok eğlenceli bir aktivite. Yamaca telesiyej ile tırmanılmaktadır. Yamaçtan aşağı kıvrılarak inen metal bir ray üzerinde kayan kızağa binmek çok keyifli. Bir kere deneyince birkaç kez daha binmek isteyeceksiniz.

Böylelikle Bled Gölü gezimizi tamamlayarak, akşam yemeği ve geceyi geçirmek üzere Ljubljana'ya geri dönüş yoluna koyulduk. Saat 19.00 olmasına karşın yaz mevsimi nedeniyle henüz hava aydınlık olduğundan Bled'e sadece 6 km uzaklıktaki ve Ljubljana yolu üzerindeki Radovljica kasabasına uğradık.

Bled Gölü dışında bölgede Bohinj Gölü bulunmaktadır. Bled Gölü’nden 29 km daha ötede olan Bohinj Gölü, Bled Gölü turistler nedeniyle daha kalabalık olduğundan Slovenler tarafından daha çok tercih ediliyormuş.

Radovljica

Radovljica küçük ama temiz ve sevimli bir kasaba. Aslında bu durum Slovenya genelinde geçerlidir. Gezimiz boyunca hangi köy veya kasabadan geçtiysek, turistik olsun veya olmasın tüm yerleşim yerlerinin son derece temiz, bakımlı ve güzel olduğunu gördük. Radovljica'da bunlardan bir tanesi… Eski şehir araç trafiğine kapalı. Aracınızı eski şehrin hemen bitişiğindeki park alanına bırakabiliyorsunuz. Park alanında bulunan seyir terasından yemyeşil bir vadiyi seyredebiliyorsunuz.

Eski şehrin girişindeki turizm bürosundan aldığımız harita bize eski şehrin sadece 200-250 metre uzunluğundaki avlu benzeri bir sokaktan oluştuğunu gösterdi. Sokak üzerinde sağlı sollu binalardan en önemlileri müze binası, kilise ve zencefilli çörek yapılan Lectar Evi'dir. Lectar Evi’nde zencefilli çörek yapımını gösteren workshop'a katılabilirsiniz.

Bled-1

Radovljica'ya sadece 1 saat ayırmak yeterlidir. Vakti olmayanlar Bled Gölü'nden sonra doğrudan Ljubljana'ya geçebilirler.

Ljubljana'da hem akşam yemeğini yemek hem de biraz dolaşmak için şehri dışındaki BTC City'e gittik. Burası mağazaların, marketlerin, restoranların, sinemaların, spor merkezlerinin ve kumarhanenin bulunduğu açık alana yayılmış geniş bir alışveriş merkezi. Merkezde bir de Atlantis adında su parkı var. Ljubljana'da fazladan bir gün geçirecekler günlerini bu su parkında değerlendirebilir. Açıkçası su parkı dışında başka bir cazip özelliği bulunmayan BTC City'de akşam yemeğimizi yedikten sonra eve giderek istirahate çekildik.

4. Gün

İki gece Ljubljana'da kaldıktan sonra 4.gün sabahı bavullarımızı toplayarak evden ayrıldık. Kanal kenarında kahvaltımızı yaptıktan sonra rotamızı ülkenin batı tarafına çevirdik. İlk hedefimiz Ljubljana'ya 64 km mesafedeki Predjama Kalesi ve mağarasına gitmek.

Predjama ve Postojna

Not: Predjama ve arkasından gittiğimiz Postojna'ya gidecekler mutlaka sıkı giyinmeliler. Girdiğimiz mağaralarda yıl boyunca sıcaklık 7-9 derece.

Predjama Kalesi ve Mağarası ile Postojna Mağarası ve Müzesi (müze dediğim mağarada yaşayan tuhaf küçük canlıların sergilendiği bir yer) bir bütün olarak düşünülmekte ve birlikte pazarlanmaktadır. Predjama ve Postojna arası 12 km olup, biz gezimize öncelikle ana yola daha uzak olan Predjama'dan başlamayı tercih ettik. Predjama'da Predjama Kalesi ve Mağarası ile Postojna Mağarası ve Müzesi’ni, yani 4 ayrı gezi noktasını paket olarak satın alabileceğimiz alternatifler sunulmaktadır. Biz gezmeye geldiğimiz için dördünü de satın aldık. Ancak Predjama Kalesi ve Mağarası ile Postojna Mağarası'nın mutlaka gezilmesi gerektiğini düşünmekle beraber, Postojna Müzesi için çekimser oy kullanıyorum.

Predjama Kalesi ilk bakışta Sümela Manastırı’nı anımsatmaktadır. Kale dik bir yamacın üstüne, daha doğrusu içine yapılmıştır. Kaleyi kiralayabileceğiniz elektronik rehber ile gezmeniz mümkün.

Bled-2

Kalenin altından başlayıp kalenin arka taraflarından yukarıya doğru tırmanılarak kale seviyesinden daha yüksek bir noktada çıkış yapılan Predjama Mağarası'nı gezmek için ise rehberli tur saatlerini beklemek gerekiyor. Mağaraya girmeden önce herkese dağıtılan fenerli baretler ile gezi yapılmaktadır. İçeride herhangi bir aydınlatma sistemi olmayan mağara ancak bu fenerler ile gezilebilmektedir. Mağara içerisinde yer yer çok dik merdivenler bulunmaktadır ve mağarada bol miktarda yarasa yaşamaktadır.

Predjama Kalesi ve Mağarası’nı gezdikten sonra araba ile Postojna'ya gittik. Postojna'da da mağara ancak rehber eşliğinde yapılan turlara katılarak gezilebilmektedir. Postojna Mağarası oldukça büyük ve geniş bir mağara. Mağara girişinde binilen elektrikli tren ile mağaranın 1-2 km içine kadar girdikten sonra rehber eşliğinde yürüyerek mağara gezilmekte ve tur sonunda tekrar tren ile mağaradan çıkış yapılmaktadır.

Postojna Müzesi ise yukarıda da belirttiğim gibi mağarada yaşayan canlıların sergilendiği bir alan. Sadece bu mağarada yaşayan 20-25 cm uzunluğundaki bir canlının da sergilendiği bu alanı tavsiye etme konusunda kararsızım. Oraya kadar gittikten sonra bunu da görmeden olmaz mantığı ile gezdim, ancak içeride tatmin edici bir şey ile karşılaşmadım.

Predjama ve Postojna'da rehberli tur saatlerini de beklemek dâhil olmak üzere yaklaşık 5 saat zaman geçirdikten sonra son gecemizde kalacağımız, Adriyatik kıyısındaki Piran şehrine hareket ettik.

Piran

Kısa bir sahil şeridi olan ve Slovenya'da Orta Çağ mimarisini koruyan tarihi ve turistik değerleri olan Piran'a gitmek üzere Postojna'dan 75 km batıya yol kat ediyoruz. Piran bir yarımada üzerine kurulmuş küçük bir şehir. Daracık sokakları nedeniyle şehre turistlerin araba ile girmesi yasak. Arabayı şehrin girişindeki otoparka bırakarak şehre yayan olarak giriyoruz. Bu durum büyük bavulları olan turistler için sıkıntılı anlar yaşanması anlamına gelmektedir. Arabanın park edildiği otopark şehre doğru inen bir yokuş üzerinde olup, şehirden otoparka gidiş bavullarla birlikte eziyete dönmektedir.

Gezimize dönecek olursak öncelikle şehrin merkezi konumundaki Tartini Meydanı'na gidiyoruz. Meydandaki turizm bürosundan harita ve gerekli bilgileri aldıktan sonra eski şehirde Tartini Meydanı'nı, St. George Kilisesi'ni, Venedik evini, şehir surlarını, deniz fenerini ve marinayı gezdik. Eski şehri gezmek yaklaşık 1,5 saat sürdü. Şehir güzel kafe ve restoranlara sahip. Akşam yemeğini Tartini Meydanı'nda yedikten sonra yarımadanın etrafında yürüyüş yaparak günü tamamladık. Kiraladığımız ev deniz kenarında olup, muhteşem bir manzaraya sahip terası bulunduğundan gece terasın keyfini çıkardık.

Bled-3

5. Gün

Gezimizin son gününde Piran'da daha fazla vakit geçirmek yerine Slovenya'nın keşfedilmeyi bekleyen bir başka yerine gitmeye karar verdik. Piran mimarisiyle ve manzarasıyla çok etkileyici bir şehir. Ancak deniz kenarı olmasına rağmen neredeyse hiç plajı bulunmamaktadır. Sadece 50-100 metre genişliğinde taşlık bir plajda insanlar denize girebilmektedir.

Araba ile önce 3 km ötedeki Portoroz'a gittik. Portoroz, oteller ve kumarhane bölgesi. Deniz turizmi için Slovenya'ya gidenler Portoroz'u tercih etmelidirler. Ancak Türkiye'deki sahiller dururken Portoroz'a gitmeyi gereksiz buluyorum. Portoroz'da araba ile bir tur attıktan sonra Idrija'ya doğru yola çıktık.

Idrija

Piran'dan 122 km uzaklıkta olan Idrija kasabası Ljubljana'ya 57 km mesafededir. Otoyola yaklaşık 30 km mesafedeki Idrija'ya ulaşmak için otoyoldan çıktıktan sonra kullanılan yolun son 15 km'si oldukça virajlıdır.

Idrija'da görülmeye değer iki yer bulunmaktadır. Bunlardan ilki Idrija Kalesi, diğeri ise cıva madenidir. Cıva madeni için rehberli turlara katılmak gerekmektedir ve rehberli turlar her gün saat 10.00 ve 15.00'te, ayrıca Cumartesi ve Pazar günleri saat 16.00'da yapılmaktadır. Bu nedenle Idrija'ya gidişinizi bu saatlere göre ayarlamanız gerekmektedir. Maden turu yaklaşık 1,5 saat sürmektedir.

Maden turu için zamanımız olduğundan öncelikle kaleyi gezdik. Kalede çeşitli kayalar, fosiller, Idrijalı ünlüler, madencilik ve ormancılık ile ilgili ekipmanlar, Idrija'da yaşam gibi farklı içerikte bölümlerin olduğu bir müze bulunmaktadır.

Cıva madeni dünyada halen ayakta olan 2. en eski maden. 500 yıl faaliyette olan madende, düşen cıva fiyatları nedeniyle birkaç yıl önce üretim durdurulmuştur. Madeni gezisi öncesinde 15 dakikalık bir tanıtım filmi izletilmektedir. Daha sonra herkese birer mont ve baret dağıtılarak maden gezilmektedir. Rehberin detaylı anlatımı ile maden ilgi çekici ve mutlaka gezilmesi gereken yerlerden biri. Anlatım dilinin İngilizce, Almanya ve Fransızca olduğunu hatırlatmak isterim.

Not: Mağara gezileri için geçerli olan kalın giyinme gereksinimi Idrija Madeni için de geçerlidir.

Bled-4

Bizim zamanımız dolduğu için akşam yemeğini yemek ve havaalanına gitmek için Idrija'dan ayrılarak Ljubljana'ya gittik. Vakti olanlar için Idrija'ya 57 km mesafedeki Kobarid'e gitmelerini tavsiye edebilirim. Bölgede güzel bir doğa yürüyüşü ile Kozjak Şelalesi'ni görmek mümkün.

www.sonatizm.com

Bled şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Ljubljana'dan: Bled Gölü ve Bled Şatosu Gezisi (39 €), Kış Bled Fairytale: Ljubljana 5-Saat Yolculuk (39 €), Trieste: 1.5-Günlük Özel Yürüyüş Turu (150 €), Ljubljana'dan Postojna Mağarası ve Predjama Kalesi (64 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.