SÜKUNET ÜLKESİ SLOVENYA / LJUBLJANA

Slovenya, benim deyimim ile "huzur ülkesi"dir. Sokaklarına indiğinizde sessizliğin dinlenebileceği, sükunete erebileceğiniz bu ülke; küçük ve sevimli dersek yerinde olur herhalde. Gezi rotamızda bu seferki yerimiz Slovenya'nın başkenti Ljubljana. Son derece küçük ve düzenli olan bu şehirde 1 gün ayırmanız gezmeniz için yeterli olacaktır. Para birimi Euro ve nüfusu 250.000 dolaylarında olan bu şehir de Budapeşte gibi küçük bir nehir tarafından ikiye ayrılmaktadır.

Ljubljana

Ljubljana-1

Şehir turumuza nehrin oralardan başladık. İlk gördüğümüz büyük çaplı yapı olan Franciscan Church Ljubljana Kilisesi'nde fotoğraflarımızı çekip Triple Köprüsü'nden şehrin huzurlu ortamını gördük. Burada da yapılar tarihi ve dokusu bozulmamış evlerden oluşmaktadır.

Ljubljana bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Ljubljana-2

Ljubljana şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Chic Cosy Quiet in Ljubljana Center, Rooms Ježek, House of peace and joy güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Address Deluxe Apartment, FORUM Apartment I and II, i Design Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sweet 16 Studio, Old Town Terrasse view on Ljubljana River, Anna apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Sleeping Beauty, 4beds Hostel GreenSLO, Fluxus Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Ljubljana aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ljubljana-3

Bu ufak şehre baktığınızda sokakları son derece temiz. Yapılaşmaların ne denli düzenli ve yüksek katlı yapılaşmaların olmadığı görülüyor. Evler genellikle 3-5 kat arasında. Nehir boyunca kurulmuş ufak çapta bir pazar olduğunu görüyoruz ve neler sattıklarını görmek için soluğu yanlarında alıyoruz. Çiçek, hediyelik eşyalar, resimler vb. şeylerden satıldığını görüyoruz. Pazardan ayrılıp gözümüze çarpan yapı olan Ljubljana Katedrali'ne doğru yola çıkıyoruz.

Ljubljana-4

Ljubljana Katedrali'nde bir Pazar ayinine denk geliyoruz, bizim Cuma namazları gibi hınca hınç dolu olduğu gözümüze çarpıyor. Buradan rotamızı Ljubljana Kalesi'ne çeviriyoruz, buraya çıkmak için teleferik kullanmanız gerekecek. Teleferik de kalenin eteklerinde yer almaktadır. Teleferik vasıtasıyla şehrin panoramik görüntüsünü izleyip, Ljubljana'nın güzel parklarından olan Tivoli Parkı'na göz ucu ile bakıp, Ljubljana
Railway Müzesi'ni de gezip gezimizi tamamlıyoruz.

Şehir fiyat açısından kendi ülke şartlarımıza göre pahalı ama Avrupa standartları için normal diyebiliriz. Yemek açısında zenginlik olmasa da nehrin kenarında bir kahve içip köprüsüne bir anahtar da siz kitleyebilirsiniz (Avrupa'da sıkça gördüğümüz bir uygulama bizdeki dilek ağacına bez bağlamak gibi, onlar da köprülere kilit bağlıyorlar). Son olarak Napolyon'un da dediği gibi gezmek, gezmek, gezmek işte bütün mesele bu : )

fatih07ozdemir

1989 hatay doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Hatay'da gördüm lisans eğitimimi Denizli Pamukkale üniversitesinde Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünü 2011 de bitirdim. Askerlik görevimi yaptıktan sonra ilk görev yerim olan Kilis'te 2 sene çalıştım ardından Hatay BüyükŞehir Belediyesine tayin oldum. Burada ulaşım daire başkanlığında görev...

Ahmet Bayırlı kullanıcısının resmi
Ahmet Bayırlı
Pzt, 12/29/2014 - 21:03
O değilde resimdeki artistler iyimiş :)
fatih07ozdemir kullanıcısının resmi
fatih07ozdemir
Pzt, 12/29/2014 - 21:33
huyumuz kurusun yakışıklı adamlarız :):)