TARİHİN TANIĞI: AİZANOİ ANTİK KENTİ / KÜTAHYA

Bu yazı Gezimanya üyesi Filiz - Bade tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Beyaz diyar Pamukkale'den ayrılarak Kütahya'ya yarım saat uzaklıktaki Çavdarhisar Köyü'ne uğruyoruz. Aizanoi adı verilen, tarihi M.Ö. 3000’lere dayanan antik kenti ziyaret ediyoruz. Frigya'ya bağlı yaşayan Aizanitislerin ana yerleşim yeri, 1824 yılında Avrupalı gezginlerce keşfedilmiş.

Kütahya

Kütahya-1

Gözümüze ilk olarak bütün heybetiyle sapasağlam ayakta kalan Zeus Tapınağı çarpıyor. Kısa yanında 8, uzun yanında ise 15 ihtişamlı İon sütunu yükselen tapınağın yapımına 1. yüzyılın ikinci çeyreğinde başlanmış. Tapınağın altına inen merdivenlerde güvercinler nöbet tutuyor. Bu alanın zamanında depo ve kehanet yeri olarak işlev gördüğü sanılıyor.

Kütahya-2

Kütahya şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavsiye edilenleri Gülümser Hatun Termal Hotel, Grand Çınar Hotel, Harlek Termal Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Simav Melisa Otel, Grand Çınar Hotel, Kütahya Garden Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Harlek Termal Hotel, Nehir Termal Hotel Spa, Gülümser Hatun Termal Hotel tesislerini incelebilirsiniz.

Kütahya otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Kütahya otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

Kütahya-3

Tapınağın yanı başında bulunan kadın büstünden yola çıkarak bu dudak uçuklatan yapının hem Zeus hem de Kybele Tanrıça'sına adandığı zannedilmiş ancak tapınağın çift tanrıya adanmış olduğu görüşünde tarihçiler uzlaşmamıştır.

Kütahya-4

Bizden başka hiç kimsenin orada olmaması adeta zamanın durduğu hissini yaratıyor. Tapınaktaki ince detaylara hayran kaldıktan sonra antik kentin tiyatro-stadyum alanına doğru yürüyoruz. Yemyeşil çayırların arasından geçerek tiyatro-stadyuma doğru yaklaşıyoruz.

Kütahya-5

Zamanında stadyumun mermer kaplı bir duvarla tiyatrodan ayrıldığı bu yapı çeşitli depremler sonucunda hasar görmüş. Mermer duvar stadyum basamaklarının olduğu bölümde taş bloklar halinde parçalar ayrılmış. Devasa yapı stadyum tarafında 13500, tiyatro bölümünde ise 15000 kişilik kapasiteye sahipmiş.

Kütahya-6

2. yüzyılda Artemis Tapınağı'nın üzerine kurulan bir diğer önemli yapıt Macellum, gıda pazarı olarak işlev görmüş. Satılan malların ücretlerinin yer aldığı bir yazıtın bu markette yer alıyor oluşu, buranın dünyadaki ilk borsa olarak kabul edilmesini açıklıyor.

Kütahya-7

UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan bu yeri keşfetmenizi tavsiye ediyoruz.