TAYLAND'IN DURU YÜZÜ: KRABİ

Bu yazı Gezimanya üyesi Alev Demir tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bir hikâyesi olmalı bütün gezilerin… Bir yaşanmışlık tattırmalı. İster tuzlu denizlerde ister sıcak çöllerde olsun bütün geziler, dönüşte ruhta bir iz bırakmalı. Gözümü kapadığımda benim ruhumda en güzel iz bırakan ülkedir Tayland. Hiç hesapta yokken bir anda karşıma çıkıveren sonrasında benim aklımdan yüreğimden bir türlü çıkmayan bir ülke Tayland.

Krabi

Tayland bir rüya… Masmavi bir rüya. Mavinin her tonunu içinize, derinlerinize çekebileceğiniz bir rüya. Kanınızın turkuaz akabileceği, teninizin turkuaz kokacağı bir rüya.

Tayland’da alternatif bol. Bangkok’ta asırlık tapınaklar arasında gezmek de mümkün, Koh Phangan’da Dolunay Partisi’nde sabahları etmek de ya da Pattaya sahillerinde umarsızca eğlenmek veya Phuket kumsallarında sereserpe uzanmak da... Gönül ne isterse, Tayland o gönüle uygun bir seçenek sunar insana.

Tayland’da alternatif bir rota: Krabi

Ama Tayland bugüne değin, biz aziz Türk milleti için daha çok bayi toplantısı ya da balayı adresi olageldiğinden, Tayland denilince ilk aklımıza gelen rotalar da haliyle Bangkok, Pattaya ve Phuket’tir genellikle. Sırtçantalı ve eğlenmeye düşkün, kanı delinin en deli hızında akan bir gençseniz, bu listeye bir de parti adası olarak nam salmış Koh Phangan eklenir. Dolayısıyla Krabi denilen bu şirin bölgeyi henüz duymamış, duyduysanız da es geçmiş ve dümeni başka rotalara kırmış olabilirsiniz.

Her milliyetten genci yaşlısı sabahlara kadar eğlenen tayfaya dâhil olmayacaksanız, canınız çok da tarih, eski medeniyet dokusu çekmiyorsa, tropik kumsallarda sere serpe uzanmak, lakin akşamları da tabir yerindeyse “kopmak” yerine, kafa dinlemek istiyorsanız, istikamet sizin için yukarıdaki seçenekler değil, güzel dostum. Siz dümeni Krabi’ye kırmalısınız.

Krabi-1

Krabi'nin merkezinde yer alan Ao Nang, upuzun ve Phuket'e kıyasla çok daha sakin sahiller sunuyor

Krabi-2

Krabi, Tayland’da yükselen bir destinasyon. Krabi gececillerin değil, gündüzcülerin mekanı. Tayland’ın masum yüzü Krabi… Saf, temiz, duru, samimi… Ama bu size daha az eğlence, daha az seçenek sunduğu anlamına gelmiyor.  Öncelikle Krabi birbirinden güzel kumsallara ev sahipliği yapıyor. Ben ise soluğu Krabi’nin en ünlü sahili olan Railay Beach’te alıyorum.

Yemyeşil bir dağa sırtını yaslamış zümrüt yeşili bir koy diye düşünebilirsiniz Railey’i. Railay bende unutulmaz sahiller arasına girmeyi başarıyor.  Ama bunun nedeni karşımdaki zümrüt denizden çok, o zümrüt denize bir anda el etek çektiren med-cezir. Hayatımın ilk med-cezirine Railay’de tanık oluyorum. Sular çekilince sandallar birer öksüz çocuk gibi boynu büyük ortada kalıveriyor. Deniz ileride uçsuz bucaksız bir çölün ortasında görülen turkuaz-yeşil bir serap gibi uzanıyor.

Krabi-3
Railay Sahili

Krabi şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Uncle House Krabi, The White House, A-one-Home güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Tiger Cave Meditation Home, Family Tree Hotel, The 9th House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz RT Resort, 2 Bedroom Pool Villa Mali, Krabi Boat Lagoon Resort gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Funky Crab, Your Hostel, Good Dream Guesthouse tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Krabi aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Railay, Tayland’ın nispeten gelişmiş bir sahili. Çünkü sıcaktan bunaldığınızda kendinizi atıp, bir şeyler yiyebileceğiniz düzgün bir kafesi var ileride.  Tayland’daki pek çok plaj hâlâ bakirliğini koruyor ve bu nedenle her an soğuk bir içecek, temiz bir tuvalete ulaşmanız pek mümkün değil. Bunlar sizin öncelikleriniz arasındaysa Krabi’de Railay Beach’i deneyebilir ve kendinizi doğanın bakirliğine yavaş yavaş alıştırmayı seçebilirsiniz.

Krabi-4
Railay Beach'teki kafe sıcaktan bunalınca serin bir kaçış noktası

Lakin siz de benim gibi buralara kadar geldim, tropik adaya düşmüş gibi hissetmeden dönmem diyen maceracı bir ruhsanız, o halde kendinizi en yakın acenteye atıp bir ada turu satın almalısınız. Zira Krabi’nin tadı başka türlü çıkmaz bence.

Tayland’a gitmesi pahalı, ama kalması son derece ucuz olduğundan, her güne ayrı bir ada turu planlamanız mümkün. Türk parasının değerli olduğu ve kendinizi zengin hissedeceğiniz nadir ülkelerden birindesiniz, unutmayın. O yüzden ada turunda cimrilik yapmayın ve kendinize şöyle en turkuazından en mavisinden bir ada turu ısmarlayın derim.

Ben işinizi kolaylaştırıp size yapmadan kesinlikle dönmemeniz gereken bir ada turu önerisinde bulunayım. Dört Ada Turu diye geçen bu turda Tayland’ın en bakir sahilleri ile tanışacak, en temiz sularında yüzecek ve Tayland’a kör kütük âşık döneceksiniz. Ama Dört Ada turunu bir sonraki yazıda anlatayım.

Kısa kısa bilgi notları vermek gerekirse...

Krabi'de nerede kalınır?

Krabi'de çok ucuz ve uygun oteller bulmak mümkün. Gün boyu sahillerde olacağınızdan, yurtdışına gidince lüks bir otelde kalmayı anlamsız buluyorum genelde. Ama buna rağmen ortalamanın üzerinde bir otelde (Best Western Hotel) gayet iyi bir fiyata kaldığımızı söyleyebilirim.

Krabi-5
Best Western Hotel

Krabi-6
Otelin havuzu da var ama ancak fotoğraf çekimlerinde benim yaptığım gibi arka fon olarak kullanılıyor sanırım :)

Krabi'de nerede eğlenilir?

Burada gece hayatı, minicik bir meydanda yan yana sıralanmış birkaç minik bardan ibaret. Gidilebilecek mekânlar arasında; Amy's Bar, Smile Bar, Little Longhorn Saloon listenin başını çekiyor. Ben canlı müzik insanı olduğum için, Little Longhorn Saloon'u tek geçiyorum. Önündeki çılgın at heykelinin bu kararımda bir etkisi var mı bilemiyorum.

Krabi-7

Krabi-8

Krabi'de ne içilir?

Adalarda taze meyveler ile hazırlanan tropik meyve sularını içmeden geleni dövüyorlar.

Krabi-9

Krabi'de ne yenir?

Tayland deniz mahsulü ülkesi. Arkadaşım hemen her yemekte karidesin dibine vurdu. Ben halis muhlis bir vejetaryen olarak, size tabi etli yemekler konusunda tavsiyeler sunamıyorum. Ama İspanyolların paellası varsa, Tayland'ın da bir ananaslı pilavı var ki Türkiye'ye döndüğümden beri tarifini bulup yapma hayalleri içindeyim. Ben en güzelini Krabi'de yedim. Ama Krabi'ye gidin ya da gitmeyin benim için de bir ananaslı pilav kaşıklayın.

Krabi-10

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...