TEHLİKELİ ROPE BRIDGE VE İLGİNÇ GIANT CAUSEWAY GEZİSİ

Bu yazı Gezimanya üyesi Tatiliyet tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Kuzey İrlanda’ya yolculuk yapmak için gerekli olan vize, Büyük Britanya (United Kingdom) vizesidir. Güney İrlanda, Cumhuriyet olması sebebiyle farklı bir vizeye sahiptir. Büyük Britanya vizesiyle İngiltere, Galler, İskoçya ve Kuzey İrlanda’yı ziyaret edebilirsiniz. Ülkelerarası sınır hattı bulunmamaktadır. Büyük Britanya vizesi halk arasında İngiltere vizesi olarak bilinir.

Belfast

Başkent Belfast turistler tarafından en çok tercih edilen noktadır. Küçük bir şehir olması sebebiyle 2-3 sonra mutlaka yeni arayışlara gireceksiniz. Aslında Belfast’ı görmeden görmeniz gereken yerlerden biri Giant Causeway’dir. Şehir yaşamından uzakta, doğal güzelliklerle karşılaşacaksınız. Ülkenin kuzey ucudur ve okyanus kıyısındadır.

Belfast’ta bölgeye ulaşımı sağlayacak tur bilgisine ulaştım. Tur, ülkedeki Katolik/ Protestan mücadelesini anlatan duvar resimleriyle ünlü (mural) Londonderry ve Giants Causeway & Rope Bridge gezisini kapsamaktadır. Turdan gayet memnun kaldım, tavsiye ederim. (http://www.paddywagontours.com)

Fotoğraflar size turu özetleyecektir. Harika, el değmemiş doğal güzellik. Okyanus manzarası karşısında halatlardan yapılmış bir  köprüyle ana karadan ayrılmış adaya geçiyorsunuz. Rope Bridge diye bilinen kısa ve dar köprüden aşağıya baktığınızda tüyleriniz diken diken olur. Web üzerinde dünyanın en tehlikeli köprüleri isimli bir  listede bu köprü de vardı. Bölgeye giriş ücretsiz.

Belfast şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz The Adelaide, TSA Adelaide Avenue, Oakleigh Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Studio, Terrific terraced house in Belfast, Melrose Townhouse. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Culloden Estate and Spa, The Crescent Townhouse, Tara Lodge gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz The Gregory, Lagan Backpackers, Belfast City Backpackers tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Belfast aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Giant Causeway ise yaklaşık 40,000 basalt taşı kolondan oluşuyor. İnsan eli değmiş gibi simetrik. 50-60 milyon yıl önce lavların donması sonucu oluşmuştur. Unesco tarafından Dünya Kültür Mirası listesine alınmıştır. İki bölge arası yaklaşık 8 mildir. Bu kadar ilginç bir yeri daha önce duymadığıma çok şaşırdım.

Belfast-1

Okyanus kenarında dik yamaçlarda yağmurlu bir havada yürürken kendimi cinayet romanlarında hissettim. Ürpertici bir hava ve korkutucu bir manzara eşliğinde yürüdüm. Güneş biraz yüzünü gösterdiğinde, dalgalar dindiğinde ise küçük evlerde şömine başında sütlü çay içen aileler gözümün önünde canlandı.

Belfast-2

Taşların dağılımı: %48 6 köşe, %31 5 köşe, %19 7 köşe, %2 4 köşe, %0.5 8 köşe.

Fotoğraf meraklılarının mutlaka görmesi gereken bir yer!