TEMİZ TURKUAZ SULARIN ADRESİ: GÖCEK

Dalyan'daki apart otelimizde sabahın erken saatlerinde yaptığımız havuz keyfinin ardından yapacağımız kısa yolculuk öncesi Türk kahvelerimizi yudumluyoruz. İçinde yüzen nilüferlerle kaplı yapay havuz, mükemmel dağ manzarası ve huzurlu sessizliğiyle Dalyan’dan zor da olsa ayrılıp yaklaşık yarım saat süren araba yolculuğumuza başlıyor ve soluğu Göcek'te alıyoruz.

Göcek

Bölgenin güzel koylarında süzülmüş büyüklü küçüklü motor yat ve yelkenli tekneler ilgimizi çekiyor ve böylece Göcek'in yan yana konumlanmış marinalarında kısa bir gezintiye çıkıyoruz.

Göcek-1

Göcek bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Göcek-2

Göcek şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri D Resort Göcek, Göcek Lykia Resort Hotel, Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Göcek Lykia Resort Hotel, D Resort Göcek, gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız D Resort Göcek, Göcek Lykia Resort Hotel, tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Göcek aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Marina turumuzu takiben çarşıda soluklanmak üzere bir kıraathaneye oturup çevredeki esnafla sohbete koyuluyoruz. Aile mesleğini gururla sürdüren genç balıkçı Samet ile tanışıyor ve hepimizin bildiği gibi kontrolsüz avlanma ve zıpkın kullanımının balık türlerine verdiği zarar, dolayısıyla balıkçılıktan geçinen ailelerin gelirlerine olan olumsuz etki üzerine konuşuyoruz.

Göcek-3

Samet'in ilerleyen yıllarda uzun yol kaptanı olma hayalleriyle ilgili kendisine bol şans dileyerek, kalabalık bir esnaf grubu ile laflamaya devam ediyoruz. Uzun yıllar madende çalışmış bir amca bizlere karşı kıyıda eskiden krom ve şimdi kâğıt ürünlerinin ihracat amaçlı gemilere yüklendiği alanı gösteriyor. Dalyan'dan Göcek'e gelirken geçtiğimiz 980 metrelik tünel yapımının turizme olan katkısı Göcek insanını çok mutlu etmiş.

Çaylarımızı bitirip Göcek'in ufak çarşısında gezinirken çevredeki koyların manzarasını en iyi açıdan fotoğraflayabileceğimiz bir nokta bulmaya çalışırken motosiklet tutkunu Metin Kaptan'dan Tülü Tepesi'nin doğru adres olduğu tüyosunu alıyoruz. Yolun girişi bulması zor bir konumda olduğu için kaptan, önden motosikletiyle giderken biz de kendisini arabamızla takip ediyoruz. Vardığımızda gördüğümüz manzara karşısında dilimiz tutuluyor.

Göcek-4

Göcek'in ünlü 12 Adası ve bakir koyları bütün büyüleyiciliğiyle ayaklarımız altındaydı adeta. Burası mavi yolculuk rotalarının en keyiflilerinden bir tanesi. Marmaris-Göcek arasındaki bu rota her sene yerli ve yabancı deniz tutkunlarının akınına uğruyor.

Göcek-5

Ayrıca bölgede yılda iki kez yelken yarışları düzenleniyor. Temiz turkuaz sular, çam ormanlarıyla kaplı bakir koylara sahip Göcek'i keşfetmek için tekne turları mevcut. Göcek Körfezi'nin uç noktasında bulunan, adeta doğal bir marinayı andıran Göbün Koyu olsun, gerekse uzaktan keyifle izlediğimiz 12 Adalar olsun; bu inanılmaz bölge, var olan özel çevre koruma uygulaması sayesinde umarız ki sonsuza dek bozulmadan kalır.