TERTEMİZ RÜYA ÜLKE: RUANDA

48803 Eki 2017Gezi Notu
AFROTURKISH TALHAAFROTURKISH TALHAGezgin03 Eki 20174880 Yorum

Evet, bu yazımda Ruanda'da olacağız. Asfaltlı yolları, tertemiz caddeleri ile Kigali'deyiz.

Kigali

Ruanda'daki temizlik hassasiyeti gerçekten direkt dikkat çeken özelliği, havalimanından iner inmez çantalarımız kontrol ediliyor; herhangi bir plastik ya da naylon poşet hemen havalimanından ülkeye adım atılmadan alınmış oluyor. ​Bu ülkede naylon, plastik çanta ve poşet kullanımı yasak. Doğayı ve çevreyi korumak için artık kağıt çanta ya da poşet kullanılan nadir ülkelerden birisi Ruanda...

​Meşhur katliamın izlerini hızlı bir şekilde atlatan ülke, bu katliamı unutmak için kabileler arası düğünler, kız almalar vermeler, özel etkinlikler düzenleyerek hızlı bir şekilde kendisini düzeltmiş ve yukarıya doğru çıkışın abartısız en net göründüğü ülkelerden birisi Ruanda.

Kigali-1

​Peki bu hızlı çıkışın arkasında, bu kadar güzelliklerin arkasında kimin elleri vardı, kim destekliyordu bu güzel ülkeyi diye kendimize de sormadan alamıyoruz...

​Sonra gezimiz esnasında, özellikle katliamı anlatan müzeyi gezerken emekli bir general ile tanışma fırsarımız oldu ve kendisine bu soruyu sorduğumuzda şu yanıtı aldık: ​"Fransa sömürgesine karşı savaşan generallerden biriyim, katliamı vahşeti yaşadım  ve ülkeyi kurtarmak için bazı askeri üst rütbeliler ile stratejik planlar yapmak üzere komşu ülkemiz Uganda'ya gittik ve özgürlüğümüz için planlar yaptık. ​Başarılı olduktan sonra, fransızca da konuşmak istemediğimizden dolayı İngilizce seferberliği başlattık. ​Şu an yeni nesil İngilizce öğreniyor. Eski nesil de Fransızcayı konuşmamaya gayret ediyor. ​Onun haricinde eski Amerika Başkanı Bill Clinton da aylık ya da 2 aylık periyodlar ile ülkemize ve cumhurbaşkanımıza danışmanlık yapıyor. Bu ülkenin bu kadar temiz ve hızlı gelişmesindeki en büyük etkenlerden biri de bu bence" diye özetle bize Ruanda'yı anlattı.

​Kigali başkent ve anlamı ise "bin tepe" ve adıyla o kadar özdeşleşmiş bir ülke ki gezimiz esnasında o tepeden bu tepeye ine çıka ilerliyoruz yollardan...