Toscana'nın İncisi: Floransa

Merhaba bu benim ilk yazım ve size gezdiğim yerleri anlatmaya en sevdiğim yerden baslamak istedim; Floransa. Aslında Floransa'yı bu kadar çekici ve güzel yapan nedir hala bunu anlayamadım ancak sanırım büyüsü diyebiliriz. O Duomo'ya çıkan dar sokakları, harika deniz mahsullü pesto pastaları ve tabi ki heykellerle boğuldunuz bir Toscana şehri :)

İlk Floransa'ya gidişimde 17 yaşındaydım ve şimdi düşünüyorum da o zaman sanırım kıymetini pek bilememişim çünkü ne doğru düzgün bir yemeğini tatmıştım ne de kendimi şehrin büyüsüne kaptırmıştım. Taa ki bu senenın başında yaptığım Erasmus serüvenime kadar. Erasmus'u Macaristan'da yaptım ama beni hala İtalya'ya çeken bir şeyler vardı ve bunu düşünürken kendimi Szeged/Macaristan garında çantamı hazırlamış interrail biletimi alırken buldum.

Daha sonra düştüm yollara uzun bir yolculuktan sonra kendimi Floransa'da buldum. Tekrar bu şehre gelmek çok güzeldi tanıdığım ve bildiğim sokaklardı aslında ama farklı bir bakış açısıyla artık.

İlk olarak kendime ucuz bir hostel buldum Santa Maria Novella, tren garına yürüyerek 5 dk mesafede merkezi konumda bir hosteldi. Akşamüzeri vardığım için eşyalarımı hostele bırakıp zaman kaybetmeden şehrin gün batımında Ponte Vecchio'ya yetişmeye çalıştım.

Köprüye vardığımda sanki hala bıraktığım sokak müzisyenleri olduğu yerdeydi zaman durmustu sanki. Bir süre onları dinledim ve yakınlarda bir çok şarap satan küçük market tarzı yerler var onları bir tanesine girip bir kırmızı şarap aldım ve gün batana kadar şarabımı yudumladım. Tabi bu köprünün manzarasını izlemeye geldiyseniz bazı seylere de katlanmak zorundasınız mesela turist yoğunluğu gibi en önemlisi de şarabınızı yudumlarken 2 dakikada bir gelen fotoğrafını cekmenizi isteyen turistler gibi :)

Oradan ayrıldıktan sonra akşam yemeğimi yemek için kendime güzel bir restoran seçmeye koyuldum. Ara sokaklarda çok fazla restoran var ama ben ucuz yollu bir şey de olsun istediğimden bir kadeh şarap, deniz mahsullü pesto pasta ve panna cotta tatlısına sahip menüyü seçtim.

Yaklaşık olarak bu menü bana 16 Euro'ya patladı ama deniz mahsullü pestosuna bile sadece bu fiyat değer diye düşünüyorum :) Bunun dışında daha da ucuz yemek ne önerirsin bize derseniz İtalya'da gezginlerin yaygın olarak kullandığı Aperativo (happy hours) var aslında aldığınız içki ücretini ödeyerek açık büfeden yiyebildiğiniz kadar yiyorsunuz.

Ertesi gün olduğunda sabah ilk iş olarak dar sokaklardan geçerek Floransa katedraline doğru ilerledim. Katedral yolunda küçük bir pazar var yaz kış orada olan orda bir çok hediyelik eşya bulabilirsiniz hemen pazarında ortasına denk gelen 2 katlı bir bina da italyanların mercato dedikleri büyük marketleri var ancak bu bizim bildiğimiz sıradan marketlerden değil elbette içerisinde direkt alıp eve götürüo pişirebildiğiniz yiyecekler varken coğu yerde de yerinde yiyorsunuz özellikle balık ürünleri ve pizzaları bir harika ve fiyatları da gayet makul.

Burada bir şeyler atıştırdıktan sonra 3 dk yürüyerek katedrale ulaşıyorum. Katedral çok görkemli ve italyanın en büyük katedrallerinden biri 10 Euro gibi bir fiyata katedralin yanındaki gişeden bilet alıp girebiliyorsunuz. Katedralden çıktıktan sonra isterseniz önünde bir dondurma yiyebilir ve vakit geçirebilirsiniz çünkü harika bir atmosferi var.

Merak ettiğim bir diğer yer Medici ailesinin o görkemli evi. Katedralin olduğu meydanda tabelaları var zaten nasıl gidileceği konusunda bulmanız hiç zor olmayacaktır. Palazzo Medici'ye 4 Euro karşılında giriliyor ve sizi çok renkli ve düzenli Medici ailesinin bahçesi karşılıyor. Buraya Dan Brown'un Cehennem kitabının okunup gidilmesi tavsiye edilir.

Medici ailesinin ihtişamlı 2 katlı evi ve bahçesini gezdikten sonra çıkıyorum ve Floransa'nın katedralin başında başlayan sağ tarafında kalan en meşhur sokağına giriyorum bu sokakta alışveriş yapmak isteyenler için bütün İtalyan ve diğer mağazalar bulunuyor. Sokağın sonuna biraz ilerledikçe bir heykel görüyorum bu heykel domuz şeklinde. Domuzun ağzından su akıyor ve hemen dilinin ortasında da bir delik var bu deliğin üzerinde paranızı tutarak dilek dilerseniz ve suyla birlikte o delikten paranız geçerse dileğinizin kabul olacağına inanılıyor bu rutini de yerine getirdikten sonra kendimi Floransa sokaklarına bırakıyorum.

Floransa'yı gezmek için 1 gece 2 tam gün yetiyor aslında daha çok kalmak isterdim ancak malum Interrail ve başka güzel şehirler beni bekliyor.