TRACY ARM VE SAWYER BUZULU

541225 Mar 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör25 Mar 201154120 Yorum

400 yıllık jeolojik tarihi olan Tracy Arm Fiyordunun en sonunda ise Sawyer buzulu var. 400 yıl önce buzullar eriyince bu fiyort ortaya çıkmış. Fiyordun her iki tarafında denize dik uzanan ve yükseklikleri yaklaşık 300 metre civarında olan dağlar var.

Juneau

Fiyortun içinde gitgide Sawyer buzuluna yaklaşıyoruz. Yaklaştıkça da zümrüt yeşili denizin içerisinde gördüğümüz buzul parçaları büyüyor. Bu kopan buzul parçalarının asıl sebebi küresel ısınma değil, doğal süreçmiş. Sadece küresel ısınma bu süreci hızlandırıyormuş.

Fiyordun sonuna doğru ilerlerken dağların üzerine çökmüş olan sis, sularda yüzen iceberg parçaları ve dağlardan akan gür şelaleler inanılmaz bir manzara sunuyor. Burası cennet mi cehennem mi kestirmek çok güç!

Juneau-1

Fiyordun sonuna geldiğimizde, gemimiz duruyor ve isteyenler ufak tekneler ile Sawyer buzulunun yanına kadar gidebiliyorlar. Biz Helikopter turu alacağımızdan bu turu zaman kısıtı nedeniyle alamadık. Ama gidenlerin çok memnun döndüğünü söyleyebilirim.

Geziniz sırasında Juneau'da konaklayabileceğiniz Alaska's Capital Inn Bed and Breakfast ve Silverbow Inn gibi oteller mevcut.

Juneau şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Beachside Villa Luxury Inn, Alaska's Capital Inn Bed and Breakfast, Silverbow Inn. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Bungalow, Inn at Norway Point gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Prospector Hotel Juneau, Alaskan Hotel and Bar, Frontier Suites Airport Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Juneau aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.