Trakya'da Yamaç Paraşütü de Mümkün: Uçmakdere

Geçen hafta "Gezginin Ayak İzleri" blogunun sahibi Cüneyt Durhan ve Trakya Kalkınma Ajansı davetlisi olarak 25 seyahat yazarı ile birlikte deyim yerindeyse Trakya'yı karış karış gezdik.
4 günlük gezimiz boyunca Trakya bölgesinde yamaç paraşütünden dalışa, Longoz Ormanları’ndan Selimiye Camii gezisine kadar birbirinden çok farklı aktivitelerde bulunduk.
 İlk durağımız Uçmakdere adında, Tekirdağ ilinin Şarköy ilçesine bağlı bir köydü. Henüz birçok kişi tarafından keşfedilmemiş olan bu köy, daha görür görmez güzelliği ile bizi büyülemişti.

Buraya sadece yamaç paraşütü için değil aynı zamanda kamp yapmak için de gelebileceğimizi ancak köyü keşfetmek için yaptığımız ufak geziden sonra öğrendik. Köy merkezinin denize uzaklığı ortalama 1 kilometre civarı. Bu da Uçmakdere'yi ziyaret etmek için yamaç paraşütünün tek sebep olmadığını gösteriyor aslında.

Köyde yürüyüş yapabilir, eski Rum evlerini inceleyebilir ve daha sonra köy kahvesinde çayınızı içerken köylülerle sohbet edebilirsiniz.

Yamaç paraşütüne gelecek olursak; Uçmakdere'de 2 adet parkur bulunmakta. Bunlar 250 ve 650 metrelik iki farklı konumdalar.

Ben 250 metrelik parkurdan uçmuştum. Eğitmenim, ilk defa yamaç paraşütü yapan birisi olarak çok fena olmadığımı söyledi. Doğrusu epey keyif aldım.

Yükseklik korkusu olanlar için söyleyebilirim ki lunaparklarda bindiğiniz şeylerden çok daha güvenli! Atladığımız noktanın hemen ucu denizdi ve süzülerek aşağıya inmek çok eğlenceli bir his… Kesinlikle herkesin denemesi, tecrübe etmesi gereken bir duygu!