TÜM İHTİŞAMI İLE SAN PİETRO BAZİLİKASI

527902 May 2016Gezi Notu
boray60boray60Gold Yazar02 May 201652790 Yorum

Roma gezimizin ardından hızlandırılmış bir Vatikan turu yapıyoruz. Hıristiyanlığın merkezi ve dünyanın en küçük ülkesini birkaç saatte geziyoruz ama sadece San Pietro Meydanı ve San Pietro Bazilikası'nı görme şansımız oldu. Şimdilik sizlere gördüklerimizi anlatacağız.Bir başka İtalya gezimizde Vatikan Müzesi ve Sistine Chapel'i de gezip eksiğimizi tamamlayacağız. Şimdi gelelim gördüklerimize:

Bizi karşılayan San Pietro Meydanı, 1656-67 yılları arasında Bernini tarafından yapılmıştır. Vatikan'ın kapıları meydana açılmaktadır ve Papa'nın büyük kitlelere hitap edebilmesi için çok geniş tasarlanmıştır. Ortasında ise Mısır'dan getirilmiş 25 metre uzunluğundaki dikilitaş bulunmaktadır.

Vatikan

Vatikan-1

Vatikan-2

Meydanı fotografladıktan sonra güvenlikten geçerek San Pietro Bazilikası'na giriyoruz. İlk izlenimimiz buranın Hıristiyan dünyasının gövde gösterisi alanı olduğu. Doğal olarak bu dine mensup insanların duygulanacaklarına şüphe yok, bizi ilgilendiren ise işin sanat kısmı. Bazilika 1626 yılında ibadete açılmıştır ve hıristiyanların hac noktalarından biridir.

Vatikan-3

Vatikan-4

Vatikan-5

Vatikan-6

Vatikan-7

Vatikan-8

Bazilika içinde Michelangelo'nun 15 yaşında yaptığı Pieta Heykeli  bulunmaktadır. Bu heykelin en önemli özelliği, bakireliğin ve saflığın göstergesi olarak Meryem'in ilk defa genç olarak tasvir edilmesidir. Çarmıhtan indirilen İsa , Meryem'in kucağındadır.

Vatikan-9

Kiliseden dışarı çıktığımızda güvenliği sağlamakla görevli askerler dikkatimizi çekiyor. Kilise 1506 yılından beri İsviçreli askerler tarafından korunmaktadır. Giydikleri kıyafetler ise Michelangelo tarafından tasarlanmış ve o günden beri de hiç değişmemiştir.

Vatikan-10

Vatikan-11

Ulaşım: Roma merkezden metro ile Ottaviano durağında inip 10-15 dakika yürüyerek veya 40 ya da 64 numaralı otobüsler ile meydanın önünde inerek ulaşabilirsiniz.

haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

Vatikan şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Floransa ve Pisa Tam Gün Küçük Grup Turu: Roma'dan (148 €), Yeşil Tur: Trekking ile Güney Kapadokya Turu (39 €), Sesler ve Caravaggio Visions: Tur ve Konser (49 €), Golf Cart Roma Private Tour (350 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.