TUNA VE SAVA NEHİRLERİNİ BİRLEŞTİREN ŞEHİR BELGRAD

372122 Tem 2014Gezi Notu
Cüneyt SağlıkCüneyt SağlıkGezgin22 Tem 201437210 Yorum

15-27 Haziran 2014 tarihleri arası için planladığım Sırbistan gezimin uçak biletini  3 ay önceden 330 liraya 2 taksit ile Pegasus Havayolları’ndan aldım. Bu seferki seyahatimde bana üniversite arkadaşım Yusuf eşlik etti. Görüldüğü üzere biraz önceden program yapmaya başlandığı zaman makul fiyatlara uçak bileti almak mümkün oluyor. Gayet hoş oluyor ayrıca.

Belgrad

Eskişehir'de ikamet ettiğim için İstanbul'dan uçmak için biraz yol yapmak gerekiyor. Bu seferki uçuşumuz Pazar günü öğleden sonra idi. Fakat uzun güzergâha sahip belediye otobüsüne binmem sebebiyle Sabiha Gökçen Havaalanı’na varışım biraz gecikti. Buna bilet kontrol noktasındaki yavaş ilerleyen sırayı da eklediğimizde, uçuşa 20 dakika kalmış bir anda bizim önümüzde upuzun bir pasaport kontrolü sırası vardı. Ölmüş eşek kurttan korkmaz taktiği ile biz direkt pasaport kontrolü yapan polisin önündeki kişilerin hemen arkasına geçtik. Ama bunu için tüm sırayı yok saydık ve ortadan girdik. Allahtan kimse serzenişte bulunmadı. İşlemler tamamlandığında koşarak uçağa ulaştık. Tabii son noktadaki arkadaşlar da bizi tebessümle karşıladı ve daha vaktimiz var, sorun yok dedi. Kan ter içinde koltuklarımıza oturduk (naçizane tavsiye olarak bu başlangıcı aktarıyorum ki sizler zaman yönetiminizi daha dikkatli yapınız ve uçağa arkadan el sallamak durumunda kalmayınız).

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Seyahatlerimde genellikle üye olduğum gezgin sitesinden (couchsurfing) bana ev sahipliği yapacak arkadaşlar buluyorum. Bu seyahatimde arkadaşımla beraber ev kiraladık Belgrad merkezde.

Gitmeden önce biraz dersimize çalışıyoruz. Bunun için havaalanından şehir merkezine giden otobüs/dolmuş/taksi seçeneklerini araştırıyoruz. 1A numaralı otobüsü tercih ediyoruz. Takriben şehre 30 dakikada ulaşıyor. Küçük bir minibüs şeklinde… Kişi başına 300-400 Dinar ödemek suretiyle Türk dolmuşunda seyahat etme zevkini tadıyoruz. Zira serviste 20-25 kadar insan varsa; bunu 18-20 tanesi güzel yurdum insanıydı. Bu arada takriben 100 Dinar = 2,50 Lira etmektedir.

Belgrad şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Basco Central Apartment Moscow, Lux Apartment, Apartment in Center of Belgrade. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Manjez Villa, ARTpartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Kalemegdan, Apartment Center 01, Grandmother's Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Belgrad aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Slavija durağı merkezde son durak oluyor. Biz ev sahibimiz Vuk’a rica ettik ve bizi gelip buradan aldı.

Belgrad-1

10-15 dakika kadar yürüdükten sonra Terazije semtine geldik. Kalacağımız evimiz de buradaydı. Burası da Republic Square Meydanı’na yürüyerek 4-5 dakika kadardı. Bulduğumuz ev gayet merkeziydi.

Belgrad-2

Gelelim meşhur Belgrad şehrine… Şehir çok büyük bir şehir değil bizler için ama orası için de küçük değil. Sokaklar temiz ve düzenli göründü gözüme. Bolca boylu insanlar var; fit vücutlu insanlar... Haziran ortasında gitmemize rağmen neredeyse yağmur görmediğimiz gün olmadı. Balkanlardan gelen o meşhur havalardan bir tanesi böyle bir şey olsa gerek. Cumhuriyet Meydanı bizim ülkemizdeki Taksim Heykel (Bursa) Espark (Eskişehir) gibi buluşma noktası. Buradan da Knez Mihailova Caddesi’ne geçiliyor. Burası da uzunca ve trafik olmayan bir cadde. Bolca kafeler mevcut. Tablo/resim gibi ürünlerin satıldığı, mağazaların, kafe ve restoranların sıralı olduğu meşhur yer. Meydandaki heykelin sağ tarafında kalan Boutique Cafe Restoran’ın yanından bu caddeye girdiğinizde karşıda hafif sol tarafta yabancı danışma bürosu mevcut. Bir adet şehir haritası almanız hoş olur. En azından ufak bir hatıra olarak…

Çay içmek istediğinizde bal ve süt ile beraber gelebilir. Kahve ve çay gibi içecekler 100-200 Dinar civarındadır. Bira ise 200 Dinar ve biraz üzerinde tutmaktadır. Bunu küperde aldığınızda 400 Dinar civarındadır. Yemek-içmek çok pahalı sayılmaz. Makul seviyelerde diye yorumlayabiliriz. Cevapi yemek istediğinizde size 10 tane güzel köfte gelmektedir. Benim görüşüm 7-8 tanesi doymaya yetmektedir. Buna ek olarak başka bir tavuk veya et yemeği aldığınızda da büyük porsiyonlar olarak önünüze servis edilmektedir. Güzel restoranların karşılıklı bulunduğu Arnavut kaldırımlı sokak ise Skadarlija’dır.

Belgrad-3

Belgrad-4

Bu sokağın bittiği yerde başka bir cadde başlamaktadır. Buraya da silikon vadisi deniyormuş (yanılmıyorsam), şehrin süslü kadınları ve erkeklerinin tercih ettiği mekânlar mevcutmuş.

Atalarımızdan yadigâr kalanlardan bir tanesi Kalemegdan’dır. Buraya Knez Mihailova Caddesi’ni sonuna dek yürüdüğünüzde varacaksınız. İçeride bir paşamıza ait türbe mevcuttur. Mora Fatihi Damat Ali Paşa'ya ait türbedir. Kalemegdan’dan Tuna ve Sava nehirlerini panoramik şekilde güzelce görebilirsiniz. Bizler de mütevazı bir “özçekim” ile anı, mekân ile buluşturduk.

Belgrad-5

Arka tarafta gördüğünüz hummalı çalışma ise İron Maiden konseri içindi. Yağmur-çamur bu azimli insanları engelleyemedi.

İstanbul’un Boğazı gibi şehri ikiye bölen bir köprü mevcut. Şehrin diğer tarafı Zemun ismi ile bilinmektedir. Orada da su kenarındaki güzel restoranlar balık yemek için idealdir.

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Belgrad-6

Belgrad-7

Şehir içerisindeki tramvay ve otobüslere bilet ile binilmektedir. Fakat insanlar nadiren biletlerini okuturlar ve vasıtadaki tüm kapılar açılır, herkes dilediği kapıdan iner ve biner. Buna ek olarak; zaman zaman duraklardan ellerinde cihazla kontrol görevlileri araçlara biner ve yolcuların biletlerini kontrol ederler. Bilet kullanmamış vatandaşlara 1000 Dinar cezalı bilet uygularlar. Olması gerektiği gibi sizler de biletlerini alınız ve her vasıtada kullanınız. Nahoş olaylar yaşamamak adına…

Gece yaşamına dair bir şeyler paylaşmak gerekirse; genç yaşta insanlar gece yaşamına dâhil olmuş durumda. Herkes kılık kıyafetine önem verip, şık şekilde dışarı çıkar. Mekânlara girmek için önceden rezervasyon yaptırmak gerekir. Zira içeriye almayabilirler. Benden önce giden bir arkadaşım birkaç kez kapıdan dönmüş. Fakat biz hiçbir gece sorun yaşamadık. Giriş ücreti olarak 5 Euro civarında para alınabiliyor, bazen de ücret ödemiyorsunuz. Çoğunlukla kulüpler köprünün diğer tarafındadır. Freestyler popüler olan bir mekândır ve ona benzer birkaç kulüp de dere üzerine kurulmuş. Bunlar, Splav denilen mekânlardır. Buraya şehir merkezinden taksi ile gidersiniz. Fakat gitmeden taksici ile pazarlık ediniz. Zira 500 Dinar’a da ulaşırsınız 22000 Dinar’a da ulaşırsınız. Tipik taksici-yabancı misafir ilişkisi… Ayrıyeten köprünün bu tarafında da kulüpler ve barlar mevcut. Unutmadan; bazı taksiciler şehir dışında bulunan striptiz kulüpleri över ve sizleri oraya götürmeye yönlendirmeye çalışır. Tercih sizin.

Aklıma gelen birkaç mekân ismi vereyim: Freestyler Mladost Stefan Braun Splav River Club 94 Plastic industria bar. Bazı mekânlar Kafana diye tanımlanır ve burada yerel ve folklorik müzik çalınır. Buralarda içecekler 2-4 Euro arasında değişir. Sabaha kadar açık olan mekânlar mevcuttur.

Belgrad-8

Ziyaret edilecek bir başka yer ise Ada Ciganlija; yani Çingene Adası. Bazı insanlar burada yüzermiş, bazı insanlar yüzmeyi tercih etmezmiş.

Belgrad-9

Biz gittiğimizde havanın kötü olması sebebiyle ve sanıyorum erken sezon olması sebebiyle su kenarı tenha idi.

Belgrad'a dair hatırladıklarımı 1 ay sonra kaleme aldım. Umarım işlevsel olmuştur. Gezi gözlemlerimi yine Belgrad'a ait birkaç fotoğraf paylaşarak sonlandırıyorum.

Unutmadan beni çok şaşırtan ve mutlu eden 1-2 bilgi paylaşmayı es geçemem. İlki 16-17-41 plaka yurdum otobüslerini farklı zamanlarda caddelerde görmek beni çok şaşırttı ve bir o kadar mutlu etti. Demek ki buraları Osmanlı İmparatorluğu'ndan sonra gönülden ırak tutmamışız. Uçaklara dolup gelmemiz yetmemiş otobüslerle gelmişiz eski ve kardeş topraklara. Bunun haricinde bazı kafelerde lavaboya girmek için kapıdaki şifreyi geçmeniz gerekmekte. Bazı arkadaşlarım bu uygulamanın Türkiye'de bazı yerlerde de uygulandığını söyledi fakat bana garip geldi. Gidip kasadan şifreyi alıyorsunuz veya yiyip içtiğinizde verilen ufak fişlerde de yazmakta. 10 bine yakın ortak kelime duymak, cümlelerde yakalamak tebessüm uyandırıyor yüzlerde. Misal; haydi, yok, bre, budala, para.

Belgrad-10

Belgrad-11

Belgrad-12

Belgrad-13

Belgrad-14

Belgrad-15

10 yıldan fazla süre önce tanıştığım kadim dostum Yusuf ile ilim irfan esnasında çektiğimiz, zamanın öz çekimi…

Belgrad şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Şarap tadımı ile Novi Sad & Sremski Karlovci Turu (49 €), Belgrade Center Şehir Turu (15 €), Belgrad: 3 Saatlik Bira Turu (17 €), Belgrad: Nikola Tesla Havaalanı özel transfer (30 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.