TURİZMİN BAŞKENTİ ANTALYA

Kısa Bilgi: Turizm bakımından oldukça gelişmiş olan Antalya; Akdeniz Bölgesi içerisinde yer alan 13 ilden biridir. Bergama Kralı İkinci Attalos güzellikleri bakımından çok zengin olan bu bölgeye bir şehir kurulmasını istemiş ve bu şehre Antelela adını vermiştir. Ve bu bölge fethedilince, şehrin adı Antalya olarak değişmiştir.

Antalya

Gerçek bir kültür turu yapıp şehri hissetmek istediğimiz için müze önünden kalkan nostalji tramvayına bindik. Selekler Çarşısı'nın, Kadın Yarığı'nın ve en güzeli de Gazi Mustafa Kemal Paşa'nın da heykelinin bulunduğu Cumhuriyet Meydanı'nın yanından geçerek Işıklar'a doğru ilerledik...

Işıklar'a geldiğimizde yorgunluğumuzu atmak amacıyla kırk yıl hatırı olacak bir kahve içtik ve bugün yaygın ismiyle “Üç Kapılar” ya da tarihî adıyla Hadrianus Kapısı'na doğru ilerledik. Sokak boyunca ilerlerken karşımıza tarihindeki insanları anlatan, demirden olsa da gerçekmiş hissiyatı veren heykelleri gördük. Kimi heykel bankta oturup sevdiğini bekliyordu, kimisi tarihî ATM'den parasını çekiyordu.. :)

Sokaklarda daha çok gençlerin takıldığı kafeler görüyoruz, Antalya'nın en işlek caddesi olan Işıklar'dan ayrlıp Kaleiçi'ne doğru giderken karşımıza Osmanlı'nın kokusunu hissettiğimiz Bindallı Çarşısı çıkıyor. İçerisinde çeşitli kokular olan Bindallı'da Osmanlı'nın geleneksel elbiseleri, takunyalar, Hacı Şakir ve aromalı sabunlar, kılıçlar ve daha fazlası var; Bindallı Çarşı'sını gezmenizi öneririm. Kaleiçi'ne inerken bir sürü hediyelik eşya dükkanı var. İçinde çok çeşitli ve uygun fiyatlı birçok hediyelik eşya var. (Şahsen ben gittiğim her yerden anahtarlık alıp, koleksiyon yapıyorum...) İnişi ne kadar hızlı ve yokuşluysa çıkışı da o kadar yavaş ve yorucu.  Eğer marinaya öğlen ya da akşam inerseniz balık restorantlarında karnınızı doyurabilirsiniz. Ama küçük çaplı ve az bütçeli bir Antalya turuna çıktıysanız seyyar balıkçılarda daha uygun fiyata karnınızı doyurabilirsiniz. Tabii biraz yorulduk karnımızıda doyurduğumuza göre marinayı ve denizi izlerken çay iyi gidecektir. Yukarıya çıkınca ilk olarak karşımıza açık bir çay bahçesi çıkıyor orada iki çay içerek yolumuza devam ediyoruz.

Antalya şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Kadir`s Garden Adrasan, B Business Hotel Spa, Artemis Hotel Kaş. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Exporoyal Hotel, Role Street Hostel, Elit Köseoğlu Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Suite Laguna Otel, Gypsophila Holiday Village, Serra Park Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Antalya aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Antalya-1

Antalya'nın tam kalbinde bulunan en işlek alışveriş merkezi Mark Antalya'ya giderken Kapalı Yol'dan geçiyoruz. Bu sırada burnumuza nefis haşlanmış mısır kokuları geliyor. Küçük bardağını 2 TL'den alarak yürümeye devam ediyoruz. Kapalı Yol da İzmir'deki Kıbrıs Şehitleri Caddesi'nde olduğu gibi gece gündüz akar ve çeşit çeşit insanlar olur. "Ben biraz acıkır gibi oldum ama yemeğe daha çok var" dediğinizi duyar gibi oldum. O zaman belediyenin seyyar simitçilerini denemeye ne dersiniz?

Antalya'da otobüse ve tramvay gibi toplu taşıma araçlarına AntKart adındaki kart basılarak binilir. Ama tek seferliğine seyahat amaçlı geldiyseniz geçici kartları da kullanabilirsiniz.