TÜRKİYE'NİN AMSTERDAMI ESKİŞEHİR

68111 Mar 2017Gezi Notu
ramazan yakaramazan yakaBronz Yazar11 Mar 20176810 Yorum

Öğrenci şehri olarak bilinen Eskişehir'e aynı zamanda Türkiye'nin Amsterdamı da diyebiliriz... Eskişehir'e ilk geldiğimizde önce Porsuk Çayı (adalar kısmı diye tabir edilir) taraflarına geliyoruz.Burası genellikle gençlerin takıldığı kafelerden ibaret ama karnınızı doyurbileceğiniz güzel restoranlar da var.

Eskişehir

Ayrıca burada aynı Amsterdam ya da Venedik'teki gibi botla gezebilirsiniz yalnız bizim gibi yazın öğle sıcağında gelmeyi, bot görevlileri pek istekli değil size akşama doğru güneş battıktan sonra gelmenizi tavsiye edebilirler. Biz sabaha karşı buraya geldiğimiz için kahvaltı edecek yer aradık gerçi aramanıza da fazla gerek yok çünkü çok güzel kahvaltı tabakları veren manzaralı yerler var üstelik 15 Lira yine İstanbul'un yarı fiyatı.

Eskişehir-1

Bizim gibi buraya gelip de alışverişlere bakım ne var ne yok derseniz ilk adresiniz Taşbaşı Çarcısı'na gitmenizi tavsiye ederiz. Burada yiyecek, içecek, hediyelik eşya ya da kıyafet kısaca aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer. Kalabalıktan hoşlananlar için bir diğer alternatif 2 Eylül ve İsmet İnönü Caddeleri. Mağazalar, restoran ve kafelerle sıralanmış tramvay ulaşımı olan ama araç trafiğine kapalı yerler. Eskişehiri son yıllarda önemli bir yer haline getiren de muhteşem parkları.Eğer şehri kuşbakışından panaromik olarak görmek isterseniz ilk adresiniz Şelale Park olmalı... Kafe ve restoranların doldurduğu parkta adındanda anlaşılacağı üzere şelale, oyun parkları, yel değirmeni gibi çeşitli aktiveteler ve keyifli anlar yaşayacağınız bir yer. İkinci gün ise tarihi Odunpazarı'nı ziyaret ediyoruz.

Eskişehir-2

Çoğu hediyelik eşya, kafe gibi restoran ya da otellere dondurulmuş, tesadüf eseri girdiğimiz restoran sahibi ablayı gözümüz bir yerlerden ısırdı kendisine sorunca da bunu bize TRT Belgesel dahil birçok porograma çıktığını söyledi biz kendisini izlediğimizde Hırvatistan'da yaşayan oğlu ve Hırvat avukat gelini ile birlikte ekrana çıkmıştı... Sağolsun bize ikramda bulundu buradan teşekkür ve selamlar gönderiyoruz kendisine. Ödünpazarı Osmanlı'dan günümüze kadar restore edilerek gelmiş tarihi binalar ve yapılarla dolu. Burada gezerken kendinizi adeta bir film platosunda hissedebilirsiniz. Burada Cumhuriyet Tarihi Müzesi, Alladdin ve Kurşunlu Camileri, Atlıhan El Sanatları Çarşısı, Lületaşı - Cam Sanatları ve Bal Mumu Müzeleri buradadır yani Maddame Tussaud'nın bir benzeri.

Eskişehir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Turunc Eskisehir Hotel, Termal konuk evi, Porsuk Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Arwen Premium Residence, Grand Park Apart gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hosteleski Hostel, Bulvar Hostel, My Home Kiz Aparti tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Eskişehir aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Eskişehir-3

İkinci günümüzde ise ilk olarak Sazova Parkı ile başlıyoruz. Parkın içindeki korsan gemisine giriş 3 Lira bizim çocuklar bayıldı buraya. Masal Şatosu da bedava ziyaret edilebilecek yerlerden sadece dileyenler küçük bir ücret karşılığında ikinci kata çıkıp saat 3'ten sonra masal dinleyebiliyor. Parkın içindeki tren turu bedava keyifle parkın çevresini turlayabilirsiniz.Ayrıca Bilim Merkezi, Uzay Evi, akvaryum ve gölet bulunmakta. En hoşumuza giden şeylerden  biri de Eskişehir'de sokakları ya da parkları temizleyen görevlilerin kadın olması ve tuvaletlerin bedava olması ama çalışan bayanların sayesinde oralarda pırıl pırıldı.

Eskişehir-4

Bir diğer gezilecek yerde Kent Parkı.İçinizde Eskişehirliler ya da daha önce gidenler bilir burası aynı zamanda Türkiye'nin ilk yapay plajıdır. İçinde yüzme havuzlarının bulunduğu, kayık ve teknelerle gezildiği, yüzme ve ata binme derslerinin verildiği harika bir yer. Kısaca yolunuz buralara düşerse yukarıdaki saydıklarımızı görmeden dönmeyin. Biz gerçekten Eskişehir'i çok beğendik yıllar içinde çok gelişmiş ve Avrupa şehirlerine kıyasla hiç de altta kalmayacak modern bir yer haline gelmiş. Buradan böyle güzel bir şehir yaratmada emeği geçen herkese teşekkürler...