TÜRKİYE'NİN MUTLAKA GÖRÜLMESİ GEREKEN YERLERİNDEN: KAPADOKYA

Bence Kapadokya rehber eşliğinde gezilmesi gereken bir yer. Alan çok geniş, görülecek yerler fazla, 60 milyon yıllık geçmişe dayanan oluşumlar ve daha birçok etkinlik organize şekilde olduğu için anlatımla hem oranın ihtişamını anlamak hem de bilgilenmek gerekli diye düşünüyorum. Ben turla gittim. Başka şehirden geldiğim için tura otelde katıldım.

Kapadokya

Kapadokya-1

Deniz ve doğa  beni her zaman cezbeder. Keza insanların yaptığı ihtişamlı yapıları da görmek hobilerim arasındadır. Ancak Peri Bacaları bambaşka  bir yer. 60 milyon yıl içinde lavların oluşturduğu doğal yapının yağmur ve rüzgâr tarafından aşındırılmasıyla ortaya çıkmış. Ayrıca yanımda sosyal bilgiler öğretmeni eşim olunca sorular hemen cevaplanıyor. Önceleri Hititler yaşamış daha sonrasında Hristiyanların önemli merkezlerinden olmuş. Kayalar oyularak ev ve kiliseler yapılmış ve o dönemde Roma İmparatorluğu’ndan kaçan Hristiyanlar için sığınak olmuş. İnsanlar ev ve kiliseleri fresklerle süsleyerek medeniyetlerin izlerini günümüze taşımıştır.

Kapadokya-2

Kapadokya şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Dere Suites, Taşkonaklar Kapadokya, Sacred House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Arno Valley Hotel, Floria Hotel, Ciner Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Perimasalı Cave Hotel, Dere Suites, Acropolis Cave Suites tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Kapadokya aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kapadokya’da görülmesi gereken yerler arasında; Göreme, Ürgüp, Avanos, Uçhisar, Ihlara Vadisi, Güvercinlik Vadisi, Peri Bacaları, oyulmuş evler ve vadiler yer alıyor. İnsan gezerken çok etkileniyor. Ben normal yapılmış otelde kaldım ancak keşke kayalara oyulmuş konaklama yerlerinden birinde kalsaydım. Çok mistik bir atmosfere sahip içleri. Olsun görmek de güzeldi.

Peri bacalarının arasında ve oyulmuş yapıların içinde yürümek, gezmek ve bilgi sahibi olmak insana keyif veriyor. Eski medeniyetlerin izlerine şahit oluyorsunuz. Bu milyonlarca yıllık geçmişe sahip oluşumların gezilmesi dışında başka etkinliklere katılmak da mümkün. Avanos’ta seramik çanak yapımına şahit oluyorsunuz. Kızıl çamurla yapılan testiler dünyaca üne sahip. Halı dokuma atölyelerini görmek için Göreme’ye gidiyorsunuz. Burada yapılan halılar arasında beni en çok etkileyen ipek halılar oldu. Kozadan ipeğin yapılışına şahit olduk. Hele ki yörenin kadınlarının o halıları ne kadar uzun bir sürede yaptıklarını öğrenmek saygımızı bir kat daha arttırdı. Sonra halı mağazasında önümüze serdiler tüm halıları… İnsan basmaya kıyamıyor ipek halılara. Tabi fiyatları da cabası.

Kapadokya-3

Kapadokya-4

Kapadokya-5

Yıllar önce yayınlanan Asmalı Konak dizisinin çekildiği yere de gittik. Bizim gittiğimiz zamana denk gelmedi ama birçok festivale ve etkinliğe ev sahipliği yapıyor Kapadokya. Hacı Bektaş Veli’yi anma törenleri, caz festivali, el sanatları festivali bir kısmını oluşturuyor. Bir de mağara gibi oyulmuş restoranda önümüzde kırılan testi kebabını yedik, mekânın ortasında kanunla çalınarak yapılan müzik ziyafetiyle… Atmosfer harikaydı.

Kapadokya-6

Kapadokya-7

Kapadokya’da balon ve atv  etkinliği de var ama biz yapamadık. Ülkemizin zenginliklerinden birini daha görmenin mutluluğuyla turumuzu sonlandırdık. Bana göre Kapadokya, ülkemizde mutlaka gidilmesi görülmesi gereken yerlerden... Okuduğunuz için teşekkürler.