TÜRKİYE'NİN TURİZM MERKEZİ: BODRUM

Kuşadası’ndan Bodrum'a doğru yola çıktık. Yolda, Türkiye'nin en büyük göllerinden biri olan Bafa Gölü kenarında bir mola verdik. Göl, otoyol gürültüsünden bir anda kopup çıktığınız, sakin ve rahatlatıcı bir manzara ile karşılıyor sizi.

Ege bölgesinin en büyük gölü olan Bafa, 60 kilometrekarelik bir yüzölçüme sahip. Türkiye’nin sayılı kuş cennetlerinden biri olan gölde, birçok küçük ada da bulunuyor.

Bodrum

Bafa Gölü’nden sonra gün batımına doğru, rahat bir yolculukla Bodrum'a vardık.

Bodrum bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Muğla’nın 13 ilçesinden biri olan Bodrum, Türkiye’nin en değerli turizm merkezlerinden biri. Dünyada da ünü oldukça fazla. Antik çağlara dayanan tarihi, masmavi denizi ve beyaz evleriyle son yıllarda adeta bir tatil simgesi haline gelmiş.

Bodrum şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Elista Hotel Spa Hotel, Spektr Otel Bodrum, Lvzz Hotel Residencess Spa. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Hotel 48, Costa Maya Bodrum, M Suite Bodrum. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız 7 Art Fesleğen Hotel, Doria Hotel Bodrum, Moonshine Hotel Suites tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Bodrum aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bodrum-1

Bodrum’a varınca, Bodrum Açıkhava Konserleri’nin de düzenlendiği tarihi amfitiyatro önünden Bodrum Kalesi’ni izledik. Bu nokta, Bodrum manzarasının izlenebileceği en güzel yerlerden biridir.

Bodrum-2

Akşam Güleç Otel'de (http://oteller.gezimanya.com/Hotel/Hotel_Gulec.htm) kaldık. Otel, Bodrum merkezde olduğu için otelden yürüyerek barların olduğu sahile indik.

Bodrum-3

Bodrum-4

Meşhur Bodrum dönerini Bodrum’da yedik. Bursa'nın iskenderi meşhurdur ama Bodrum döneri, olaya farklı bir boyut katmış, daha yaratıcı bir döner. Bir kere tam olarak et gibi değil, birazcık pastırma gibi bir tadı da var ve pişirirken içine sebzeler de katıyorlar. Nasıl yapıyorlar bilmiyorum tam olarak ama herhangi bir yerde yediğiniz dönerden çok daha farklı bir tadı oluyor.

Bodrum-5

Bodrum-6

Bodrum'a gelecekler için kısa kısa bilgiler:

- Bodrum'a arabayla gelecekseniz, otogarın oralarda park edin, çarşıya kadar inmeyin, trafik çok oluyor, 200 metreyi 1 saatte ilerleyebilirsiniz.
- Bodrum'un içinde motosiklet kiralama, bisiklet kiralama gibi seçenekleriniz de var.
- Bodrum merkez güzeldir ama diğer koyları da gezin vaktiniz olursa… Gümbet gece hayatı için, Bitez ise yüzmek ideal.
- Aracınız varsa; Turgutreis, Yalıkavak, Türkbükü gibi yerlere de 20-30 dakika civarında gidebilirsiniz.
- Nispeten daha az popüler bir yer ararsanız; Karaincir'e de gidebilirsiniz, orası da araçla 15-20 dakika kadar sürecektir.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...