Türklerin Dönüm Noktalarından Birine Yolculuk: Bilecik - Metristepe

Gezgin Rehberler ekibi bu sefer sizi Türk İstiklal Savaşı'nın en çetin mücadelelerinin geçtiği ve Türklerin dönüm noktalarından biri olan, Bilecik’te İnönü Savaşları’nın kazanıldığı Metristepe’ye götürüyor.

Metristepe, Bilecik’in Bozüyük ilçesine bağlı bir köy. İstanbul'a 300, Ankara'ya 275 ve İzmir'e 422 km uzaklıktadır. Metristepe'ye İstanbul'dan E80 ve D650 karayolu üzerinden ulaşıyoruz. Merkeze girmeden Eskişehir yolu D200 üzerinden Bozüyük ilçesine varıyoruz. Yaklaşık 14 km sonra Yürükçepni Köyü tabelasını geçtikten sonra Metristepe Köyü ve Metristepe Zafer Anıtı tabelasını görüyoruz. Köy yolu güzel ama arada ufak tefek çukurlar var o kadar olacak artık. Metristepe’ye gidebilmek için yaklaşık 7,5 km tırmanışa geçiyoruz. Yukarı çıktıkça arabanın camını açtığımızda kulağımıza rüzgârın uğultusu geliyordu. Bir de baktık ki sağlı sollu rüzgâr enerjisi santrallerini gördük. Gerçekten burası sürekli esiyor. Tırmanışa devam ederken yolun kenarında köyün girişine yakın

Metristepe Doruk Şehitliği'ni görüyoruz. Aracımızı kenara çekip duamızı okuyup çevremizdeki manzaraya bakıp yola devam ediyoruz. Metristepe Köyü'ne ulaştıktan sonra köyün sonunda Kamuran Gazi'nin Kabri'ne rastlıyoruz. Kamuran Gazi kimdir diyorsanız Ertuğrul Gazi’nin silah arkadaşıdır.

Yaklaşık 1-2 km sonra Metristepe Zafer Anıtı'na geliyoruz. İlk etapta korkuyoruz çünkü anıtın girişi zincir ile kapalı. Bu demek oluyor ki anıtın fazla ziyaretçisi olmuyor. Neyse ki zincirlenmiş kapının hemen yanında bir kartona telefon numarası yazılmış. Telefon numarasının Metristepe Köyü'nün muhtarına ait olduğunu görüyoruz. Hemen telefon ediyoruz.

Muhtarla konuştuktan sonra zincirin kilitli olmadığını ve aynı şekilde kapatılması şartıyla anıtı gezebileceğimizi söyledi. Hemen zinciri çözüp içeriye giriş yaptık. İçeride sağlı sollu Kurtuluş Savaşı'nı anlatan tabelaların arasından geçerek anıta ulaşıyoruz. Anıt tüm görkemiyle ayakta ve sessiz. Kulaklarımıza sadece bayrak ve rüzgâr sesi geliyor. Anıtın çevresinde o dönemden kalma siperleri gördükten sonra bu toprakların kolay kazanılmadığını birkez daha hatırlıyoruz ve tüm şehirlerimizi minnetle anıyoruz.

Atatürk, İnönü Savaşları’nın kazanıldığı bu noktayı şu sözüyle ifade ediyor: “Milletin Makûs Talihinin Yenildiği Yer”. Metristepe Zafer Anıtı'ndan ayrıldıktan sonra muhtara söz verdiğimiz gibi giriş kapısını aynı şekilde zincirle bağlıyoruz. Geldiğimiz yoldan ilerleyerek D200 karayoluna ulaşıyoruz. Buralara gelmişken yaklaşık 11-12 km uzaklıkta olan yine Bozüyük ilçesine bağlı İnönü Köyü'ne ulaşıyoruz.

Burada yer alan İnönü Şehitliği'ni ziyaret edip dualarımızı ettikten sonra Bilecik'ten ayrılıyoruz.

Gezgin Rehberler ekibi olarak bir gezinin daha sonuna geldik. Türkiye'nin tarihini ve kültürel değerlerini tanımaya ve tanıtmaya devam edeceğiz.

Fatma – Emrah Apaydın gezginrehberler.com

Emrah Apaydın

1983 İstanbul doğumluyum, Mavi Haliç Koleji’nden mezun olduktan sonra bir ajansta grafiker olarak çalışmaya başladım. Şuan bir yayınevinde grafiker olarak çalışıyorum.