ÜÇ DİNİN ORTAK NOKTASI KUDÜS (ÜÇÜNCÜ BÖLÜM)

Kubbet-üs Sahra ve Ağlama Duvarı’nı gezdiğim ikinci günümden sonra sıra geldi üçüncü günüme.

ÜÇÜNCÜ GÜNÜM

Üçüncü gün için planım öncelikle Eski Şehir’e tekrar gidip Kutsal Kabir Kilisesi’ne girmek ve daha sonrasında Lut Gölü'ne (Dead Sea) gitmekti.

Sabah erkenden çıkıp öncelikle Kutsal Kabir Kilisesi’ne girdim. Kutsal Kabir Kilisesi Hristiyanlar için çok önemli bir noktaydı Hz. İsa'nın orada çarmıha gerilip göğe yükseldiğine ve tekrar aynı noktada hayat bulacağına inanılıyor. Aslında bu kilise Kudüs Rum Ortodoks patriğinin merkezi olmasına rağmen, Kudüs'teki bütün Hristiyan mezheplerinin ortak kullanım alanıdır. İçeride görmek isteyenler için Hz. İsa'nın yükseldiği yer küçük bir kubbe ile çevrilmişti ve bekleyemeyeceğim kadar uzun bir kuyruk vardı. Bize rehberimizin verdiği çok ilginç bir bilgiyi size söylemek istiyorum.

Bu kilise bütün Hristiyan mezheplerinin ortak kullanım alanı olmasından dolayı anahtarın hangi mezhepte durması konusunda anlaşamamışlar ve sonuç olarak anahtarı saklaması için Müslüman bir aileyi seçmişler. Aşağıdaki fotoğraf ise Kutsal Kabir Kilisesi’nin dışarıdan görünümü.

Kudüs - İsrail

Kutsal Kabir Kilisesi’ni gezdikten sonra metroya binerek Kudüs’teki şehirlerarası otogara gittim. İlk gözüme çarpan otogarın alışılmışın dışındaki yapısı idi. Otogar ve alışveriş merkezi iç içe bir yapıdaydı ve otogar 4. kattaydı, otobüsler de rampa sistemi ile 4. kattan yolcuları alıyorlardı. Otogardan 34 şekele Lut Gölü için bilet aldım ve aslında hedefim ücretsiz bir plaja gitmek olduğu için Lut'un girişinde inmedim ama sonradan ücretsiz plajın tadilatta olduğunu öğrendim ve mecburen birkaç durak ileride bulunan ücretli yapıya 65 şekel ödedim.

Lut hakkında biraz bilgi vermem gerekir ise öncelikle Lut Gölü’nün dünyanın en alçak noktası olduğunu söyleyebilirim, deniz seviyesinden 350 metre aşağıda ve dünyanın en tuzlu üçüncü gölüdür. Tuz Oranı %28-33 arasında değişmektedir. Göl resmi olarak Filistin topraklarındadır ama oraların İsrail topraklarından bir farkını göremedim çünkü İsrail askerleri ve lojmanları her yerde görülmekteydi o zaman anladım ki gücün var ise resmiyet fazla bir şey ifade etmiyor. Bu arada resmi olarak Filistin topraklarına geçerken herhangi bir sınır kontrolünden bile geçmedik.

Kudüs - İsrail şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Mike's House, Cozy Garden güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Cinema Hostel Jerusalem, Modern Home In The Heart of Nachlaot, Home Away From Home. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz A Real Apartment In Jerusalem, Apartment In Dustai Jerusalem, Mike's House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Palm Hostel, Rob's Place, Palm Guest House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kudüs - İsrail aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Aşağıdaki Lut Gölü'nden bir kare. Tuz oranı o kadar yüksek ki kıyıda tuzdan kayalar yer almakta.

Kudüs - İsrail-1

Lut Gölü'nde çok farklı bir tecrübe yaşadım. Gölün tuz oranı yukarıda bahsettiğim gibi o kadar fazlaydı ki gölde yüzmeden daima fok balıkları gibi yüzeyde kalabiliyordunuz. Hatta bağdaş kursanız bile su yüzeyinde kalıyorsunuz, denedim. Sıçrayan su damlaları dudaklarınıza ya da gözünüze geldiği takdirde hemen duşlara koşma isteği ile yanıp tutuşuyor insan, bu sebeptendir ki Lut Gölü'nün etrafında yüzmenin yasak olduğunu bildiren tabelalar vardı.

Son olarak tekrar durakta bekledim ve 35 şekel vererek Kudüs otogarına ve oradan da İsrail'in başka bir şehri olan Haifa'ya gitmek için kolları sıvadım. Binlerce yıllık o görkemli, muhteşem tarihi üzülerek arkamda bırakmış oldum.

İsrail serüvenimin devamı olan Haifa ve Tel-Aviv'i sizlerle daha sonra paylaşmak dileği ile Kudüs'ten bu kadar.

Yazının birinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının ikinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

NOT: Arkadaşlar eğer yardımcı olmamı istediğiniz bir konu olur ise bana yorumlardan ya da https://www.facebook.com/cihadbeko sayfamdan ulaşabilirsiniz. Kudüs'teki maceramı olabilecek en sade biçimde anlatmaya çalıştım atladığım ya da değinemediğim kısımlar olabilir.