ÜZÜMLER DİYARI BORDEAUX

Bu yazı Gezimanya üyesi Ozge Sezginer tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Yola çıkmış bir hacı olduğunuzu hayal edin mesela… Yorgunsunuz, aç ve susuzsunuz. En çok nerede mola vermek isterdiniz? Cömert bir misafirperverlik sunan bir kent iyi bir seçim olurdu. Evet, Bordeaux yani Bordo. UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi’ne girmeyi hak etmiş bir kent burası. Atatürk Havalimanı’ndan uçağım beni Güney Fransa’nın masmavi sahillerine götürüyor ve yaklaşık 3 saat yolculuğumdan sonra keşfime başlıyorum. İndiğimde Bordeaux beni yağmurla karşıladı.

Fransa’nın güneybatısında Akitanya bölgesinde yer alıyor Bordeaux. Bordeaux’da konaklamak çok uygun. Tarihi konakların içinde butik oteller mevcut ve küçük bir yer olduğu için oteller de genelde merkeze yakın.

Bordeaux
Fotoğraf: www.logis-grillet.com

Fransa’nın 6 büyük kentinden olan Bordeaux’nun muhteşem kasabası St. Emilion keşfedilmeye fazlasıyla değer bir yer. Özellikle lezzetli mi lezzetli macaronu, üzümleri ve tarihi taş yapılarıyla meşhur. Macaronsuz bir St. Emilion olmuyormuş ki bunu tattığımda anladım. Taze taze yediğim en lezzetli macarondu, lezzetini tatlı bademlerinden alıyormuş. Fiyatlar azıcık tuzlu ama bu tada değer.

Bordeaux bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

St. Emillion tarihi dokusunu kaybetmeden bugüne gelmiş nadir yerlerden. Dar sokakların, kafelerin, restoranların arasından geçerken insan kendini yüzyıllar öncesindeymiş gibi hissediyor. Kasabanın ana kilisesi 12. yüzyılda Kapadokya’daki kiliselerden esinlenmiş. İnsanlar bu kiliseyi aslında kayaları oyarak yapmış. Burası Avrupa’da ender görülen yapılardan ve Avrupa’nın en büyük yer altı kilisesi sizi karşılıyor burada. Kilisenin bir benzeri de Kudüs’te bulunuyor. Günümüzde halen ibadete açık. Ördek eti buralarda çok meşhur, ilk defa yediğim ördek etinin tadı bana göre aynı tavuk gibi.

Bordeaux şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hôtel Singulier Bordeaux, La Villa Bocage, Aux Terrasses. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz B&B Bordeaux Wine Lodge, Appartement T1 place de la Victoire, Charming 22m² studio apartment in the centre of Bordeaux gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Studio proche CHU BORDEAUX, Studio Hypercentre Tourny, Studio Coeur de Bordeaux tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bordeaux aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bordeaux-1
Fotoğraf: france-for-visitors.com

Bordeaux denildiği zaman akla ilk gelen meşhur üzümleri... Dünyanın dört bir yanından bu üzümleri toplamak için işçiler geliyormuş. Bu lezzetli üzümleri St. Emilion’daki bağlardan tatmadan gitmeyin derim.

Bir sonraki durağım Arcachon Kasabası, Bordeaux’ya 40 dakikalık bir mesafede bulunuyor. Temiz ve gösterişli kasabanın ihtişamı size büyülüyor. Dünyanın en güzel köşelerinden birinin burada diyebilirim çünkü ormanın ortasında yürürken birden çöl gibi kum tepelerinin üstünde buluyorsunuz kendinizi. Buranın ismi Dune of Pilat. Bu enfes tepe deniz seviyesinden tam 110 metre yüksekte. Bir yanınızda orman, bir yanınızda çöl ve karşınızda okyanus bulunuyor. Avrupa’nın en yüksek kum tepesi burası. Bilim adamları buranın tam olarak nasıl oluştuğunu açıklayamıyor. Artık kentin derinliklerine inme vakti... Dünyanın en pahalı bölgelerinden biri olduğunu söylüyorlar Arcachon’un. Buranın aslında 2 noktası var; bir yazlık bir de kışlık noktası.

Bordeaux-2
Fotoğraf: www.designspa-arcachon.com

Bordeaux, 18. yüzyıldan kalan muhteşem yapılarıyla ön planda… Bunun başında opera binası geliyor burası Bordeaux’nun övündüğü yapılardan. İnsanlar bu meydanda sanata teslim oluyorlar. Opera binası öyle bir noktada ki meydanın her dar sokağı bu binaya çıkıyor. Bordeauxlular için oldukça önemli olan Digger, bir yer tarihte kölelerin alınıp satıldığı meşhur cadde. Dar sokaklarda gezerken yollar beni nehrin kenarına çıkardı. Bordeaux’nun ilk tarihi köprüsü Napolyon Köprüsü’nü de görmeniz mümkün burada. Bordo sakin bir kent. Tarihle iç içe olan kente giriş yapılan o görkemli kapıyı geçince insan kendini zaman tünelinde hissediyor.