VARANASİ’DE EĞİTİM VE “MOTHER INDIA”

534214 Oca 2012Gezi Notu
GÖKÇE YILMAZGÖKÇE YILMAZGold Yazar14 Oca 201253420 Yorum

Varanasi üniversitesi Hindistan’ın en büyük üniversitesi. Asya’nın da en büyük üniversitelerinden. 200.000 öğrencisi ve 20.000 öğretim üyesi mevcut. Banaras Hindu Üniversitesinde bulunan öğrenci yurtları da öğrencilerin çoğunu ağırlayacak nitelikte. Kız ve erkek öğrenci binaları ayrı.

Öğretim üyelerinin kalabilmesi için ayrı bir yerde müstakil evler de yapılmış, hepsi üniversite kampüsü içinde. Kampüs içinde en çok kullanılan ulaşım aracı bisiklet. Aslında üniversiteyi 1916’da İngilizler kurmuş. Ama özel bir üniversite değil. İster brahma sınıfından ol, istersen çok para ver farketmez, üniversiteye öğrenci alımı mutlak bir sınavla yapılıyor, üstelik oldukça zorlu bir sınav olduğunu ekliyor rehberimiz.

Varanasi

Hindu üniversitesi olarak geçmesine rağmen tüm dünya öğrencilerine açık. Her fakültenin sınavı ayrı yapılıyormuş. Güzel sanatlar, fen bilimleri, mühendislik fakültesi gibi çok farklı bölümler var. Ama okumak için çok ucuz bir üniversiteymiş. Öğrenim dili genellikle İngilizce. Ama tarih, felsefe gibi bölümler kendi dillerinde okutuluyormuş.

Birla ailesi diye bir aile var. Bu aile Hindistan’ın en zengin ailelerinden bir tanesi. Üniversite içinde bir de tapınak var. İşte bu tapınağı bu aile yaptırmış.

Varanasi-1

Tapınağa giriyoruz, özellikle sınav zamanları çok kalabalık oluyormuş. Doğal olarak sınavlarını geçmek için dua etmeye gelen öğrencilerle dolup taşıyormuş. Ne kadar bilim merkezi olsa da, demek öğrenciler bir yerlerden sonra ilahi güçlere sığınma ihtiyacı duyuyorlar.

Varanasi şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Nadesar Palace, Stops Hostel Varanasi, Ma Vishalakshi Paying Guest House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Ganesha, Ramada Plaza JHV gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Om Home Guest House, Hotel Hindusthan International, Varanasi, Suraj Guest House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Varanasi aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Dışarıdaki çiçekçilerden aldığımız bir çiçeği biz de tapınağa sunduk.

Varanasi-2

Hemen kapının girişine tavana büyük bir çan asmışlar. Herkes girerken çana vuruyor. Çan ne kadar çalarsa, o kadar ziyaretçi var demek oluyor bu. Ben de denedim ama maalesef boyum yetmedi. İçerisi yine bir çok Tanrının heykelleri ile süslü. Parvati, Ganesh, Shiva gibi bir çok tanrının heykeli var burada.

Üniversite kampüsü bir o kadar sakinken, kapıdan çıktığımız anda yine Hindistan trafiğinin karmaşası karşılıyor bizi.

Hindistan trafiğinde hayatta kalabilmek için 3G teknolojisine sahip olmak gerekiyormuş rehberimizin dediğine göre. Bunlar; iyi korna, iyi fren ve iyi şans…

Son olarak Hindistan haritasının üç boyutlu olarak sergilendiği bir müzeye gidiyoruz. Buraya verilen isim ise “Mother India” Aslında burası da bir tapınak, ama bu tapınak sadece toprak anaya adandığı için diğer tanrıların heykelleri bulunmuyor. Şehrin zenginlerinden biri yaptırmış burasını 1918’de. Tasarımı da kendisine ait.

Varanasi-3

Yaklaşık 40-50 metrekare alana yapılmış olan Hindistan’ın bu üç boyutlu haritası tamamen mermerden yapılmış. Ama tabii ki bu boyutta mermerden tek parça yapamayacakları için yaklaşık 40x40cm’lik mermer blokları birleştirerek puzzle gibi bir bütün Hindistan haritası yapmışlar. Tam olarak 763 parçadan oluşan bu harita çok etkileyici ve görülmeye değer.