VARŞOVA GDANSK ARASI MALBORG KALESİ VE WESTERPLATTE

Çok beğendiğimiz Varşova'dan Gdansk'a doğru yola çıkıyor ve yolda bir Dünya Mirası olan Malborg Kalesine uğruyoruz. Kale küçük tuğlalarla yapılmış dünyanın en büyük kalesi.
Varşova

Kuzey Avrupa’ya konumlanan Töton Şövalyeleri, 1274 yılında Malbork’a gelerek Nogat Nehri kenarına inşa ettikleri bu devasa kaleye Meryemin Kalesi anlamına gelen Marienburg adını verirler, kalenin ismi daha sonra Lehçe ‘Malborg’ olarak değişmiş.
Varşova-1

Varşova-2

21 hektarlık bir alanda kurulmuş Malbork kalesini uzun yıllar boyunca Töton Şövalyeleri yönetmiş.
Varşova-3

Varşova bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Nehir trafiğinden aldıkları vergilerle ticarette ciddi bir tekel olmuşlar ama durum o denli kötü bir hal almış ki, Töton Şövalyeleri güvenli seyahatler yapabilmek için yakın şehirlere sürekli ihtişamlı kaleler yapmak zorunda kalmışlar.
Varşova-4

Varşova şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Apartament Dymińska, Apple Inn, Between Us Bed and Breakfast güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Luxury Apartments Mondrian Market Square III, Luxury Apartments Mondrian Castle Square, Luxury Apartments MONDRIAN Market Square II. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartament Wiejska 9, Studio w sercu Warszawy, P&O Apartments Ursynów gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Metro Centrum Guest Rooms, Attic Studio, bed4city Szpitalna Street tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Varşova aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gece boyunca yürüyerek alınacak mesafelere göre kaleler inşa etmişler. 1457 yılında kaleyi Polonya kralına satıp Malbork’u terk etmişler.
Varşova-5

Kaleye eski çağlardaki ve filmlerde gördüğümüz gibi, bizlere ortaçağı yaşatırcasına asma köprüden ama bir değil, tam üç köprü geçilerek giriliyor.
Varşova-6

Varşova-7

Varşova-8

Kalede pek çok bina, avlu, köprü, mahzen, kilise, şövalyelerin yaşadıkları mekanlar, kıdemli şövalyenin misafirlerini ağırladığı yemek odaları ve içinde kehribarın hikayesini ve çok değerli, gerçek sanat eseri olan örnekleri de sunan bir müze bulunmakta.
Varşova-9

Varşova-10

1997 yılında Dünya Mirası listesine alınmış.

Westerplatte
Gdansk şehrine girmeden yol üzerinde bulunan, 2. Dünya savaşında Almanların deniz tarafından gelerek ilk kurşunu attıkları, atılan bu kurşun ile savaşın resmen başladığı yere uğruyoruz.
Varşova-11

Almanya’nın Polonya’yı işgali, böylece barut fıçısını ateşlemesiyle II. Dünya Savaşı Ağustos 1939 tarihinde 04:45 de resmen başlamış oldu.
Varşova-12

Bugün sadece müze olarak kullanılan iki kışla kalıntıları, iki ahşap ev ve 25 metre yükseklikteki büyük bir anıt bulunmakta.
Varşova-13

Varşova-14

Anıtın karşısında ise anlamlı bir cümle, büyük harflerle bir dua, temenni olarak yerini almış. “BİR DAHA SAVAŞ OLMASIN”
Varşova-15

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...